Franšíza preverená pandémiou
Ako pandémia ovplyvnila sektor vzdelávania v oblasti IT?
Sektor IT vzdelávania nebol pandémiou výrazne poškodený. Dôkazom toho sú do istej miery aj naše výukové centrá. Keď prišlo k lockdownu, zasiahlo to mnoho priemyselných odvetví. Ukázalo sa, že naše podnikanie je v tomto ohľade bezpečné. Ľudia prichádzali o prácu v pohostinstve a iných odvetviach hospodárstva, ale keď došlo na IT priemysel a programátorov, neboli sme vystavení rovnakému tlaku. Síce sa mierne znížil počet ľudí, ktorých IT firmy najímala, ale nedochádzalo k prepúšťaniu.
Ako sa "kríza" odrazila na fungovaní pobočiek Coders Lab a ich ďalšom rozvoji?
Našou stratégiou bolo ponúknuť naše služby mladým ľuďom a tiež tým, ktorí hľadali prácu alebo cítili neistotu v zamestnaní. Povedali sme im: “Pokiaľ ste stratili prácu, alebo máte problémy s hľadaním práce v tradičných odvetviach ako napríklad gastronómia alebo stavebníctvo, je absolvovanie nášho krátkeho intenzívneho kurzu šancou, ako posilniť svoju pozíciu na pracovnom trhu.” Naši absolventi z kurzov odchádzajú so schopnosťami a portfóliom, ktoré im umožnia úspešne hľadať novú prácu v IT sektore. Toto oznámenie sa stalo dôležitou súčasťou našej marketingovej komunikácie.
Cítili sme mierny pokles počtu ľudí v kurzoch, ale konečný výsledok roka je porovnateľný s predchádzajúcim rokom. Pravdou je, že čo sa týka rozvoja siete a našich pobočiek, museli sme plány na ďalšiu expanziu odložiť. Na druhú stranu sme ale neboli nútení urobiť žiadny krok vzad. To pre nás bolo najdôležitejšie. Povedal by som, že IT vzdelávanie je nenahraditeľné a myslím, že veľa ľudí si teraz všimlo a uvedomilo nutnosť mať akýkoľvek druh IT zručností, či už ste programátor alebo pracujete v úplne inom odbore. To je jednoducho niečo, čo potrebujeme. Ak ste marketingový špecialista alebo novinár, musíte mať základné IT zručnosti - možno budete musieť vedieť, ako používať HTML atď. Teraz si všetci uvedomili, že IT vzdelávanie je niečo, čo vážne ovplyvní trh práce.
Akým výzvam ste za posledný rok čelili?
Najdôležitejšiou výzvou pre nás bolo transformovať náš vzdelávací proces z prezenčného na online. Pred začatím pandémie sme usporiadali niekoľko online kurzov, ale bol to len malý podiel v celej našej štruktúre príjmov. Naši klienti to nebrali vážne, čo sa zmenilo. Zrazu to totiž bol jediný spôsob, ako sa ďalej vzdelávať. Museli sme vylepšiť metódy poskytovania online kurzov. Vytvorili sme teda našu virtuálnu triedu a vyškolili učiteľov, aby vedeli, ako v kurzoch zaobchádzať s nástrojmi, ktoré sme ponúkali. Mierne sme vylepšili osnovy a do celej tejto skladby sme pridali niekoľko nových nástrojov a urobili sme obrovský skok vpred, pokiaľ ide o naše zručnosti v dištančnej výučbe a poskytovanie kurzu online.
To bola naozaj veľká výzva. Zvlášť preto, že sme sa museli prispôsobiť do 48 hodín. Lockdown prišiel náhle a naše kurzy už boli v behu. Museli sme konať rýchlo. Za dva dni tvrdej práce naši projektoví manažéri, IT tím a vzdelávacie oddelenie dokázali všetko preklopiť do online prevádzky. Teraz si uvedomujeme, že online je tu, aby zostal.
Akú podporu ste svojim franšízantom ponúkli tvárou v tvár týmto novým výzvam?
Sme skúsená značka, ale stále sa učíme, pokiaľ ide o franšízovú podporu. Začali sme zdieľaním našich skúseností s dištančnou výučbou. Ešte dôležitejšie ale bolo ukázať im, ako sa v tomto novom virtuálnom prostredí správať a ako postupovať pri akvizíciách a marketingových aktivitách. Doteraz sme silne využívali priame akcie, ako sú tradičné schôdzky a fyzická interakcia s potenciálnymi klientmi. V minulom roku sme dokázali, že môžeme svoju činnosť presunúť online na 100% bez potreby fyzického kontaktu. Sme tak dôkazom, že naše marketingové techniky fungujú. Na základe toho učíme našich franšízantov, ako ich tiež používať a využívať k svojmu rozvoju. Zakaždým, keď rozvíjame nové zručnosti v oblasti predaja a marketingu, zdieľame ich s našimi franšízami.
Ako súčasná situácia zmení vaše plány do budúcnosti?
Vidíme, že musíme byť extrémne blízko realite trhu. Musíme neustále sledovať trhové dopyt zo strany zamestnávateľov. Potrebujeme vedieť, aké konkrétne technológie a kódovacie jazyky očakávajú, že budú ich noví zamestnanci ovládať. Preto naše obchodné ponuky prispôsobujeme tak, aby vyhovovali požiadavkám trhu. Rušíme kurzy, ktoré sú zastaralé a v spoločnostiach sa už nepoužívajú. Radi držíme krok s trendmi, preto pridávame phyton pre analyzátorov dát a premýšľame o kybernetickej bezpečnosti. Sme veľmi radi, že už nastal čas sa zase vrátiť fyzicky do tried. Je nám jasné, že mnoho ľudí uprednostňuje tento druh metódy výučby, ale online metóda učenia tu stále bude. Definitívnou zmenou v našich franšízových plánoch je teda to, že keď hovoríme s potenciálnymi kandidátmi na franšízantov, vieme, že obe možnosti, online i tradičné, musí byť k dispozícii a na oboch koncoch musíme vyvinúť také nástroje, ktoré budú podporovať oba spôsoby výučby.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?