Joga ako filozofia aj podnikanie
Príbeh Yoga Space sa začal písať v marci 2018, kedy trenčianske štúdio otvorilo svoje dvere prvým milovníkom jogy. Samotnému zahájeniu prevádzky však predchádzalo rozhodnutie majiteľky urobiť odvážný krok. Dôležitú úlohu v tom zohrala joga. „Pracovala som na vyššej manažérskej pozícii a joga mi ako cvičenie vyhovovala. Okrem toho, že som si vďaka nej precvičila telo, poskytla mi priestor pre oddych, vypnutie myšlienok a okolitého sveta. Vzhľadom na to, že som si aj v joge priala tú najvyššiu kvalitu, rozhodla som sa pri svojej vtedajšej práci otvoriť jogové štúdio podľa mojich predstáv,“ hovorí zakladateľka konceptu Yoga Space Petronela Chalupková s tým, že počas veľmi krátkej doby sa štúdio stalo jej hlavným pôsobiskom.
Vzhľadom na to, že jej cieľom je rozšíriť myšlienku a prínos Yoga Space novým ľuďom v nových lokalitách, franšízovú expanziu v tomto ohľade vníma ako jeden z najefektívnejších a najrýchlejších spôsobov, ako to dosiahnuť. V priebehu tohto roka by Petronela Chalupková rada v otvorila na domácom trhu 2 až 3 nové franšízové pobočky. Následne, po stabilizácii procesov a kontrole kvality by sa podľa nej mohla sieť na Slovensku výrazne rozrásť. Svoje miesto by tu mohli nájsť desiatky pobočiek.
„Predpokladám, že po skončení covidovej krízy bude o franšízové licencie Yoga Space záujem. Ako ideálne vidím otvárať ročne 5 centier, spokojná budem ale aj s 3, 2 sú podľa mňa minimum. Pri takomto počte dokážeme analyzovať trh, vnímať potreby klientov na nových miestach, zdokonaliť a zautomatizovať procesy a byť pripravení ďalej rásť,“ vysvetľuje Petronela Chalupková.
S franšízantmi na rovnakej vlne
Pobočku Yoga Space si môže otvoriť osoba, ktorá už podniká alebo pracuje ako jogový inštruktor,nie je to ale podmienkou. Majiteľ štúdia v ňom nemusí predcvičovať, ale z ekonomického hľadiska je výhodou, keď aj on vedie nejaké lekcie vo svojom štúdiu. Pre hladké fungovanie spolupráce je dôležité podľa Petronely Chalupkové podobné naladenie a súznenie s konceptom. „Franšíza Yoga Space nie je pre každého. Je veľmi dôležité, aby majiteľ pobočky chápal a napĺňal hodnoty a kritéria, ktoré má naša značka nastavené pevne a jasne,“ dopĺňa Chalupková.
Záujemca o podnikanie s konceptom Yoga Space za licenciu a franšízový balíček zaplatí 25 až 35 tisíc eur. Zariadenie priestorov a náklady spojené s prvými mesiacmi prevádzky ho budú stáť 10 až 15 tisíc eur. Konečná výška investície závisí na veľkosti priestorov a náročnosti ich potrebných úprav.
Okrem jogového centra vytvorila spolu s tímom aj online platformu zameranú na jogu a životný štýl Yoga Space Online, vďaka čomu už dnes prekonala hranice. Do budúcnosti však počíta aj s rozšírením pobočkovej siete za hranicu Slovenska. Prvé kroky by mali viesť do Česka. Majiteľka konceptu však nevylučuje ani expanziu na ďalšie trhy. Všetko je podľa nej otázka správneho načasovania, kvality tímu a prípadne aj záujmu zo strany zahraničných uchadzačov o licencie.
Miesto pre jogu / Pobočka Yoga Space sa môže nachádať v centre mesta aj mimo neho, možné je ho otvoriť aj v rámci obchodného centra. Priestory by mali mať minimálne 100 m2. Franšízy môžu fungovať aj v menších mestách, minimálny počet obyvateľov v nich nie je franšízorom stanovený. Prečítaj články
Zdravé chudnutie a podnikanie
/01.07.2025
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.