Franšíze Solodoor rastú predaje aj pobočková sieť
Zaujímavosťou v tomto ohľade je hlavne fakt, že v prípade predajov v prvom kvartále porovnávame dve de facto odlišné obdobia. V prvých troch mesiacoch roku 2020, teda pred 1. vlnou pandémie COVID-19, totiž pre podnikanie franšízantov Solodoor neplatili žiadne obmedzenia, situácia v tomto roku je úplne odlišná. Aj napriek tomu môžeme pozorovať pomerne výrazný nárast predajov. „Potvrdzuje sa tak, že náš franšízový koncept funguje aj v kríze,“ hovorí Stanislav Malohlava, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.
K rastu obratu iste prispelo aj rozšírenie pobočkovej siete tohto pôvodom českého franšízového konceptu. Počas minulého roku sa vedeniu spoločnosti podarilo v spolupráci s franšízantmi otvoriť 3 nové pobočky. Dve na Slovensku, v Košiciach a Banskej Bystrici, a jednu v Prahe. V súčasnej dobe je tesne pred dokončením 5 pobočiek. Prvá z nich, tá v Hradci Králové, zahájila prevádzku v pondelok 26. apríla. Na ďalšiu sa môžu tešiť zákazníci z Žiliny, Ústí nad Labem a Karlových Varov. „Zmluvy s franšízovými partnery, ktorí otvoria vyššie spomínané pobočky, boli podpísané už v priebehu minulého roka. Situácia spojená s pandémiou a niekde aj s ochorením COVID-19 ich otvorenie zbrzdila,“ vysvetľuje Stanislav Malohlava.
Podpora v podnikaní
Otvorením nových predajní však ďalšie plány na expanziu franšízy Solodoor pre tento rok nekončia. „Veríme, že sa nám podarí do konca roka otvoriť ešte minimálne ďalšie 3 pobočky. Intenzívne momentálne rokujeme so záujemcami o podnikanie pod hlavičkou Solodoor Centrum z Českých Budejovíc, Liberca a Jihlavy. Príležitosť je ale aj v ďalších atraktívnych mestách Česka a Slovenska,“ dopĺňa Malohlava.
Výhoda podnikania pod zavedenou značkou sa aj u tohto franšízového konceptu naplno ukázala počas pandémie, ktorá rozvoju podnikania vo všeobenosti nepraje. Práve v tomto momente je totiž podpora zo strany franšízora jedným z kľúčových benefitov, ktoré robia franšízové podnikanie atraktívnym. Centrála spoločnosti Solodoor pomáhala svojim franšízantom nielen so zachovaním ich prevádzkyschopnosti, keď boli ich pobočky pre maloobchodných zákazníkov uzatvorené, ale tiež napríklad pri rokovaniach s nájomcami a pri žiadostiach o podpory zo strany štátu.
Podľa Stanislava Malohlavy, je možné v budúcnosti očakávat ochladenie ekonomiky a zmenu zákazníckeho správania. Na predaje siete Solodoor Centrum by to však nemalo mať výrazný vplyv, sieť a jej predaje by mali naďalej rásť. Stále viac ľudí v súčasnosti hľadá cestu za kvalitnými výrobkami, službami odborníkov a tiež kompletným servisom.
Prečítaj články
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
„Radi by sme sa rozrástli do krajských miest, v ktorých zatiaľ nemáme zastúpenie," hovorí v rozhovore Jakub Mulač, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.
„Svoju predajňu Solodoor som otvorila v marci. Potom prišiel koronavírus a vládne opatrenia. Aj napriek tomu sa mi podarilo úspešne rozbehnúť podnikanie," prezrádza franšízantka Linda Andrlová.
Solodoor tento rok otvoril už 3 nové franšízové predajne. Poskytovateľ licencie vidí priestor pre ďalšie na Slovensku, rovnako ako v Česku.
Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.