Online trhovisko vo franšíze
Súčasná doba nás všetkých núti previesť veľkú časť komunikácie do online priestoru, naučili sme sa využívať nové aplikácie, ktorých ponuka sa neustále rozširuje. V súčasnosti na tuzemský trh mieri maďarský franšízový koncept Qjob, ktorý prostredníctvom novej platformy spája firmy s ich potenciálnymi klientmi. Zákazníci ich môžu využiť v momente, keď hľadajú odborníka na najrôznejší typ práce – od šikovného grafika, cez maliara izieb až po pani na upratovanie.
Pre rozšírenie ponuky služieb tohto systému vedenie spoločnosti Webtech Group, ktorá za Qjob stojí, hľadá na našom trhu franšízantov. Príležitosť však majú aj tí, ktorí by chceli pod hlavičkou Qjob rozbehnúť väčšie podnikanie a obstarať si master-franšízovú licenciu. Tá by ich oprávňovala k ďalšiemu predaju tzv. single licencií jednotlivým franšízantom. Náklady spojené s obstaraním franšízovej licencie sú závislé na veľkosti oblasti, v ktorej chce franšízový partner pôsobiť. Minimálny počet obyvateľov takéhoto regiónu by však mal byť vyšší ako 200 tisíc. Franšízový koncept spoločnosti Qjob ponúka riešenie pre každého, kto chce zahájiť vlastný IT start-up pomocou už vyskúšaného obchodného modelu.
Všetko na jednom mieste
Záujemcovia o franšízovú licenciu by mali mať aspoň základnú znalosť angličtiny a byť schopný si každý deň nájsť 2 až 4 hodiny na správu svojho franšízového operačného strediska Qjob. Na svoju prácu budú mať k dispozícii nástroje špeciálne vyvinuté franšízorom. Od svojich partnerov Webtech Group očakáva aktívny a otvorený prístup.
Platforma Qjob funguje ako klasické online trhovisko, ktoré sprostredkováva „stretnutie“ ponuky a dopytu. Zaregistrovať sa môžu zákazníci aj profesionáli, pričom registrovaný používateľ môže patriť do oboch skupín. Zákazníci môžu vytvárať úlohy na základe požiadaviek, ktoré chcú vyriešiť a na webe zverejniť. Registrovaní odborníci sú informovaní o tom, že v ich kategórii pribudol dopyt, na ktorý môžu reagovať svojou ponukou. Na základe nej sa zákazník rozhodne, či daný profík zakázku získa. V systéme je tiež spracovaný spôsob odovzdávania spätnej väzby, a to vo vzťahu k zákazníkovi aj zhotoviteľovi.
Predpoklad úspechu / V krajinách strednej a východnej Európy je podľa majiteľov Qjob silný potenciál rozvoja. Trh je v tejto oblasti pomerne segmentovaný a nefunguje tu jednotný konsolidovaný koncept. Prečítaj články
Nebyť na podnikanie sám
/17.03.2025
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Od roku 2017 sa pobočky franšízy so službami BOZP rozšírila po Slovensku a nedávno pribudla pobočka v Trenčíne.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja maloobchodnej a franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.