Tohtoročná jar je pre nás novým štartom
Aký bol rok 2020 pre franšízový koncept Ekotopánky?
Rok 2020 pre nás bol strateným rokom. S našim projektom sme iba začínali a na prácu priamo na predajni sme mali iba pár týždňov. Snažili sme sa predávať naše produkty prostredníctvom e-shopu, oslovovať potenciálnych zákazníkov s našou ponukou prostredníctvom aktívnej propagácie na sociálnych sieťach. Pravdou však je, že pre novú značku, akou sme my, je štart rozvoja podnikania v období plnom obmedzení veľmi náročný. S tým súvisí aj fakt, že sme v tomto období nenašli nových záujemcov o franšízové licencie. Verím však, že tohtoročný máj pre nás bude tým reálnym štartom.
Bolo vaše podnikanie ovplyvnené pandémiou COVID-9?
Počas letných mesiacov sa nám darilo pomerne dobre. Zimné zásoby sú však tamer nepredané. Dobrou správou pre nás, a aj pre potenciálnych franšízantov je, že naša obuv nepodlieha krátkodobým módnym trendom. Je možné ju teda zahrnúť do ponuky pre sezónu jeseň/zima 2021.
Je náročné v dnešnej dobe získať záujem od potenciálnych franšízantov?
Faktom je, že záujem je v súčasnej dobe minimálny, ale verím, že sa to so zlepšením situácie zmení.
Aké vlastnosti hľadáte vo svojich franšízových partneroch?
Kľúčové pre nás je, aby sme v našich franšízových partneroch našli nadšenie, vieru v koncept a hlavne ochotu pracovať.
S akou investíciou musí franšízant počítať na štarte?
Záujemcovia o franšízovú licenciu sa musia pripraviť na investíciu vo výške minimálne 10 tisíc eur. Konečná hodnota je závislá na veľkosti obchodu a nutnosti stavebných úprav, ktoré bude potrebné realizovať.
Ako vyzerá spolupráca s franšízovými partnermi?
Náš koncept nie je tak striktný, ako je to v prípade iných franšízových sietí. Spolupráca je nastavená voľnejšie. Keď sa so záujemcom stretneme osobne, veľmi rýchlo zistíme, či je medzi nami to správne „spojenie“. Naši franšízanti sú neustále informovaní o aktuálnych a budúcich kolekciách, pomáhame im s tvorbou finančného plánu aj s hľadaním vhodných priestorov a ich zariaďovaním. Počas celej doby spolupráce sme im pripravení poradiť s čímkoľvek, čo sa ich podnikania týka.

Prečítaj články

Presadiť sa v módnej brandži je v súčasnosti veľmi ťažké. Riešením pre tých, čo s tým chcú začať, môže byť franšíza, napríklad značky Esotiq.
Spodná bielizeň, pyžamá, plavky aj kozmetiku – to všetko nájdu zákazníci v predajniach Esotique & Henderson. Na Slovensku chce uspieť vďaka franšíze.
Franšízantova znalost lokality, ve které působí, je přínosem pro celou franšízovou síť. Právě tak to vidí vedení poskytovatel licence Ekotopánky.
Značka Esotiq&Henderson sa snaží o vstup na slovenský trh. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Slovensko je druhou krajinou, kde majú topánky značky Natural World špecializovaný obchod. Ich počet by sa mal vďaka franšíze čoskoro rozrásť.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.