Bližšie k zákazníkom počas lockdownu
Minulý rok bol pre franšízový koncept Yves Rocher z dôvodu pandémie a všetkých obmedzení maloobchodu náročný. Dôležité bolo aj v období uzatvorených obchodov udržiavať kontakt so zákazníkmi, čo sa podľa vedenia konceptu podarilo najmä vďaka silnej komunikácii a marketingovým nástrojom. „Zavedením služby Klikni a vyzdvihni vo vybraných obchodoch, tiež donáškovou službou sme sa ešte viac priblížili našim zákazníkom počas doby, počas ktorej nemohli navštíviť naše obchody,“ hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Podporu v týchto neľahkých časoch potrebovali aj samotní majitelia franšízových predajní tejto kozmetickej značky. V prvom rade im franšízor pomohol finančne, a to napríklad prostredníctvom odpustenia platby mesačného nájmu či odložením platieb faktúr za tovar. Cieľom týchto krokov bolo, aby cash flow franšízantov pokrylo záväzky od ďalších dodávateľov služieb. Okrem finančného rámcu franšízor realizoval so svojimi franšízantmi pravidelné online stretnutia každé dva týždne, počas ktorých zdieľali aktuálne informácie z oblasti práva alebo dotačných programov. Ani to však samozrejme nezabránilo určitým stratám. „Finančný dopad komentovať nebudem. Vo všeobecnej rovine sa dá povedať, že bez pomoci materskej firmy by bola situácia oveľa náročnejšia,“ pripúšťa Miroslav Kubricht.
Plány na tento rok sú jasné. Vedenie siete sa chce na českom, slovenskom a maďarskom trhu zamerať na optimalizáciu a modernizáciu. Vo všetkých obchodoch budú inštalované LED svetlá, aby značka Yves Rocher ešte viac podporila svoj ekologický prístup. Aj naďalej sa bude venovať prepájaniu offline sveta kamenných obchodov so svetom online. A mimo hru nie je ani rozširovanie siete, spoločnosť totiž zaznamenala zvýšený nárast záujmu o franšízové licencie.
Prečítaj články
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Na domácom trhu sa značke Semilac darí rozvíjať. Pôjde jej to s franšízou aj na Slovensku? Má o to záujem!
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.