Odbor, ktorý frčí aj počas krízi
Pôvodom český franšízový koncept vstúpil na slovenský trh pred zhruba 4 rokmi s cieľom vybudovať prostredníctvom franšízantov sieť Extéria Marketov, ktoré poskytujú svojim klientom služby v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Rozširovať počet nových kancelárií sa franšíze darí aj v období, ktoré rozvoju podnikania v mnohých ďalších odboroch nepraje. Nového franšízanta našiel koncept v Prievidzi, na spoluprácu sa momentálne pripravuje tiež nový majiteľ Extéria Marketu v Bratislave.
Podľa riaditeľa franšízovej siete Extéria Market na Slovensku Aleša Krčmara, záujem o podnikanie pod touto značkou je kontinuálny, no v poslednej dobe je možné pozorovať zaujímavý trend. „V 3. a 4. štvrťroku minulého roka v pomyselnom rebríčku záujemcov o licencie vedú záujemcovia, ktorí nemajú podnikateľskú históriu. Uvedomujú si však, že je pre nich ten správny čas postaviť sa na vlastné nohy a rozbehnúť svoje podnikanie v rámci franšízového konceptu,“ prezradzuje Aleš Krčmar s tým, že podnikateľské skúsenosti nie sú pre budúcich franšízantov Extéria Market nevyhnutné. Všetko potrebné sa totiž dozvedia v rámci komplexného školenia od franšízora.
Motiváciou pre záujemcov o licencie je iste aj to, že služby Extéria Marketov sa týkajú problematiky, ktorú musí podľa legislatívy riešiť každá firma, OSVČ, na ktorých sa niekedy zabúda. Potenciálnych klientov je na trhu veľa a vplyvom pandémie bude na dodržiavanie predpisov veľký tlak. Aj na Slovensku je stále priestor pre ďalší rozvoj tejto siete, a tým aj dostatok príležitostí pre franšízantov.
Prečítaj články
„V najbližších dvoch rokoch chystáme otvoriť až 10 franšízových pobočiek Extéria Market. Na rade je aj vstup na nový trh,“ prezrádza zakladateľ siete Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria sa nemusia obávať nedostatku práce, majú ju vďaka legislatívnym pravidlám. Na akých klientov sa zameriavajú?
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.
Poskytovanie služieb firemným zákazníkom sa zdá byť pre zahraničné značky atraktívne. Kto sa snaží o vstup na trh?
Ochrana zdravia a bezpečnosť práce sú dnes aktuálne témy. Môžu z toho ťažiť franšízanti siete Extéria Market.
Najčítanejšie
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.