Franšíza spolupracujúca s lekármi
Tento rok bol pre koncept Nutriadapt Weight Management Clinic atypický, a to hlavne vplyvom koronavírusovej pandémie. Poradne, ktorých väčšinu riadia franšízanti, boli kvôli vládnym opatreniam pre klientov prakticky uzatvorené 4 z 12 mesiacov. Podľa Marty Noskovej, konateľky spoločnosti, priniesol aj veľa pozitív. Jedným z nich bolo urýchlenie vývoja a rozšírenie portfólia služieb o programy a konzultácie v online prostredí. „Tento spôsob so sebou priniesol možnosť rozšírenia teritoriálneho rozpätia, a tak sme dnes schopní služby kliník Nutriadapt poskytovať klientom do všetkých kútov sveta,“ dopĺňa Marta Nosková s tým, že sa značka, napriek uzatvoreniu poradní, na Slovensku pevne ukotvuje a darí sa jej rásť. Potvrdil sa tak fakt, ktorý vedenie konceptu predpokladalo, a to že spoločnosť je zdravá a jej veľkou prednosťou je flexibilita a rýchlosť realokácie ľudských a finančných zdrojov a celkovej podpory značky. Na slovenskom a českom trhu momentálne funguje 82 poradní Nutriadapt. Väčšina z nich je na domácom českom trhu, a to 62. U nás môžu klienti využiť služby 20 poradní. S ďalším rozvojom značka počíta, v tomto roku v kontexte pandémie COVID-19, nebolo nakoniec otvorenie ďalších kamenných pobočiek hlavným cieľom.
Starostlivosť v pohodlí domova
V roku 2021 počíta Nutriadapt s ďalším rozvojom a zdokonalovaním služieb poskytovaných v online prostredí tak, aby mohli byť bližšie ku klientom a získali ďalší náskok pred konkurenciou. Cieľom je všetko nastaviť tak, aby sieť zastrešujúca 82 poradní, v ktorých je viac ako 240 nutričných špecialistov, bola menej zraniteľná, v momente, kedy je nútená zatvoriť prevádzky pre vstup klientov. „Počítame aj s projektmi, ktoré sú postavené na spoločenskej zodpovednosti. Sme si viac ako veľa iných subjektov vedomí toho, že môžeme ovplyvniť zdravie našich klientov. Pracujeme na rozširovaní a rozvoji spolupráce s lekárskou obcou,“ prezradzuje Marta Nosková.
Dobrou správou pre prípadných záujemcov o podnikanie pod hlavičkou NUTRIADAPT je, že vďaka rozvoju online služieb, ktoré sú franšízanti tohto konceptu svojim klientom schopní poskytnúť, sa de facto stiera rozdiel medzi mestami, v ktorých pôsobí. Kľúčové pre úspech je nasadenie, ktoré do svojej práce franšízant vkladá. O klientov by, zdá sa, nemal mať núdzu. A to aj vďaka covidu. „Na číslach vidíme zvyšujúci sa záujem o dosiahnutie a udržiavanie optimálnej telesnej hmotnosti, a že ide o kontinuálne rastúci trend. Ľudia si všeobecne viac uvedomujú, že kvalita ich života je vo veľkej miere závislá aj na tom, či je ich telo zdravé a v kondícii. Záujem o služby kliniky sa zvyšuje aj v dôsledku nových štúdií, ktoré si všímajú to, že priebeh ochorenia COVID-19 je horší u ľudí s nadváhou a obezitou. Viac ako hocikedy predtým si ľudia začínajú uvedomovať, že nadváha a obezita sú problém,“ hovorí Marta Nosková s tým, že v poslednej dobe sa zvýšil tiež záujem o weight management a klienti si chcú strážiť svoju optimálnu telesnú hmotnosť a začínajú túto starostlivosť o svoje telo vnímať ako štandard a normu.
Na ako vysokú investíciu sa musia záujemcovia o franšízovú licenciu pripraviť? Náklady spojené s otvorením novej poradne Nutriadapt Weight Management Clinic sa obvykle pohybujú v rozmedzí od 16 do 24 tisíc eur. Finálna hodnota, ktorú je potrebné investovať, závisí od veľkosti pobočky a zahŕňa prípadné potrebné malé stavebné úpravy a tiež náklady spojené s obstaraním potrebného zariadenia vrátane prístrojov, základné vstupné zaškolenie personálu, ktoré je do 90 dní od podpisu zmluvy zdarma, kompletné know-how, pomoc obchodného manažéra, zaistenie dodávateľov a manuál potrebný pre otvorenie a prevádzkovanie poradne. Franšízový poplatok činí 1,2 až 6 tisíc eur podľa veľkosti lokality, v ktorej chce franšízový partner podnikať. Jeho uhradením získa územnú exkluzivitu na vybranú oblasť počas trvania zmluvy.

Prečítaj články

„Telefonické a online konzultácie sme vnímali ako doplnkovú službu. Uplynulé týždne však potvrdili perspektívu tohto segmentu," hovorí Marta Nosková, konateľka franšízovej siete Nutriadapt.
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
„V zahraničí chceme nájsť partnerov, ktorí otvoria aspoň jeden vlastný obchod s kávou a čajom, a budú rozvíjať ďalej franšízovú sieť," hovorí majiteľ konceptu Oxalis Petr Zelík.
Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
Od decembra pôsobí na trhu franšízový koncept Nutriadapt Weight Management Clinic. Nahradzuje poradne siete Sveta zdravia. Čo sa tým mení?
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Najúspešnejšie globálne franšízy pochádzajú z oblasti gastronómie. V prvej 50 sú aj značky pôsobiace na tuzemskom trhu.
Kanadský vzdelávací koncept Maple Bear vidí na trhu potenciál. Záujem o súkromné dvojjazyčné vzdelanie tu stúpa. Pre koho je to príležitosť?
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.