Franšíza spolupracujúca s lekármi
Tento rok bol pre koncept Nutriadapt Weight Management Clinic atypický, a to hlavne vplyvom koronavírusovej pandémie. Poradne, ktorých väčšinu riadia franšízanti, boli kvôli vládnym opatreniam pre klientov prakticky uzatvorené 4 z 12 mesiacov. Podľa Marty Noskovej, konateľky spoločnosti, priniesol aj veľa pozitív. Jedným z nich bolo urýchlenie vývoja a rozšírenie portfólia služieb o programy a konzultácie v online prostredí. „Tento spôsob so sebou priniesol možnosť rozšírenia teritoriálneho rozpätia, a tak sme dnes schopní služby kliník Nutriadapt poskytovať klientom do všetkých kútov sveta,“ dopĺňa Marta Nosková s tým, že sa značka, napriek uzatvoreniu poradní, na Slovensku pevne ukotvuje a darí sa jej rásť. Potvrdil sa tak fakt, ktorý vedenie konceptu predpokladalo, a to že spoločnosť je zdravá a jej veľkou prednosťou je flexibilita a rýchlosť realokácie ľudských a finančných zdrojov a celkovej podpory značky. Na slovenskom a českom trhu momentálne funguje 82 poradní Nutriadapt. Väčšina z nich je na domácom českom trhu, a to 62. U nás môžu klienti využiť služby 20 poradní. S ďalším rozvojom značka počíta, v tomto roku v kontexte pandémie COVID-19, nebolo nakoniec otvorenie ďalších kamenných pobočiek hlavným cieľom.
Starostlivosť v pohodlí domova
V roku 2021 počíta Nutriadapt s ďalším rozvojom a zdokonalovaním služieb poskytovaných v online prostredí tak, aby mohli byť bližšie ku klientom a získali ďalší náskok pred konkurenciou. Cieľom je všetko nastaviť tak, aby sieť zastrešujúca 82 poradní, v ktorých je viac ako 240 nutričných špecialistov, bola menej zraniteľná, v momente, kedy je nútená zatvoriť prevádzky pre vstup klientov. „Počítame aj s projektmi, ktoré sú postavené na spoločenskej zodpovednosti. Sme si viac ako veľa iných subjektov vedomí toho, že môžeme ovplyvniť zdravie našich klientov. Pracujeme na rozširovaní a rozvoji spolupráce s lekárskou obcou,“ prezradzuje Marta Nosková.
Dobrou správou pre prípadných záujemcov o podnikanie pod hlavičkou NUTRIADAPT je, že vďaka rozvoju online služieb, ktoré sú franšízanti tohto konceptu svojim klientom schopní poskytnúť, sa de facto stiera rozdiel medzi mestami, v ktorých pôsobí. Kľúčové pre úspech je nasadenie, ktoré do svojej práce franšízant vkladá. O klientov by, zdá sa, nemal mať núdzu. A to aj vďaka covidu. „Na číslach vidíme zvyšujúci sa záujem o dosiahnutie a udržiavanie optimálnej telesnej hmotnosti, a že ide o kontinuálne rastúci trend. Ľudia si všeobecne viac uvedomujú, že kvalita ich života je vo veľkej miere závislá aj na tom, či je ich telo zdravé a v kondícii. Záujem o služby kliniky sa zvyšuje aj v dôsledku nových štúdií, ktoré si všímajú to, že priebeh ochorenia COVID-19 je horší u ľudí s nadváhou a obezitou. Viac ako hocikedy predtým si ľudia začínajú uvedomovať, že nadváha a obezita sú problém,“ hovorí Marta Nosková s tým, že v poslednej dobe sa zvýšil tiež záujem o weight management a klienti si chcú strážiť svoju optimálnu telesnú hmotnosť a začínajú túto starostlivosť o svoje telo vnímať ako štandard a normu.
Na ako vysokú investíciu sa musia záujemcovia o franšízovú licenciu pripraviť? Náklady spojené s otvorením novej poradne Nutriadapt Weight Management Clinic sa obvykle pohybujú v rozmedzí od 16 do 24 tisíc eur. Finálna hodnota, ktorú je potrebné investovať, závisí od veľkosti pobočky a zahŕňa prípadné potrebné malé stavebné úpravy a tiež náklady spojené s obstaraním potrebného zariadenia vrátane prístrojov, základné vstupné zaškolenie personálu, ktoré je do 90 dní od podpisu zmluvy zdarma, kompletné know-how, pomoc obchodného manažéra, zaistenie dodávateľov a manuál potrebný pre otvorenie a prevádzkovanie poradne. Franšízový poplatok činí 1,2 až 6 tisíc eur podľa veľkosti lokality, v ktorej chce franšízový partner podnikať. Jeho uhradením získa územnú exkluzivitu na vybranú oblasť počas trvania zmluvy.
„Premyslená expanzia / „Sieť klinik Nutriadapt je pomerne stabilná s vyhovujúcim rozložením v rámci krajiny. S ohľadom na situáciu s COVID-19 nebolo našim zámerom sieť kliník v tomto roku rozširovať o “kamenné” poradne,“ hovorí Marta Nosková, konateľka spoločnosti Nutriadapt, ktorá je vlastníkom franšízovej siete a značky NUTRIADAPT Weight Management Clinic. Prečítaj články
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Nutriadapt Clinic má na Slovensku dvadsaťdva pobočiek, ktoré spravuje manažér franšízovej siete Tibor Lipiansky. Ako vyzerá jeho spolupráca s franšízantmi?
Iba 4 z 21 poradní, ktoré pod touto značkou fungujú, prevádzkuje sám master-franšízant. Zhruba 70 percent poradní vedú ženy.
„Telefonické a online konzultácie sme vnímali ako doplnkovú službu. Uplynulé týždne však potvrdili perspektívu tohto segmentu," hovorí Marta Nosková, konateľka franšízovej siete Nutriadapt.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.