Pre našich franchisantov máme prácu
Na začiatku marca jste nám prezradili, že tento rok bude na vašom domácom trhu v Česku v znamení budovania novej výrobnej haly a rozširovania franšízovej siete. Ako plány zasiahla situácia spojená so šírením koronavírusu?
V marci sme zahájili stavbu novej výrobnej haly pre tieniacu techniku s plochou viac ako 4000 m2. Spolu s nákupom nových technológií je to naša najväčšia investícia za celú históriu firmy. Naplánované dokončenie haly sme mali na koniec roku 2020. Vzápätí po štarte stavebných prác ale prišla prvá vlna Covid-19. Boli sme v neistote, ako bude fungovať podnikanie a či zvládneme financovanie. Rozhodli sme sa pozastaviť výber dodávateľov a nechať ísť naplno iba výstavbu hrubej stavby. Covid naše podniaknie síce pribrzdil, ale nezastavil, v máji a júni sa ukázalo, že stratu z prelomu marca a apríla doháňame. Dokončili sme teda výber remesiel a výstavba pokračuje so stále rovnakým termínom dokončenia. Viac ako Covid nám stavbu znepríjemnili jesenné dažde, ale všetko sme zvládli a smerujeme k dokončení haly a k nasťahovaniu.
Koľko pobočiek Lomax nájdeme momentálne na tuzemskom trhu? Koľko z nich je franšízových?
V súčasnosti máme na Slovensku 20 zastúpení a s väčšinou z nich spolupracujeme už veľa rokov. Franšízový model praktikujeme až v poslednej dobe, takže franšízových zastúpení sú jednotky, ale veríme, že postupne sa tento pomer bude preklápať.
Predpokladám, že aj naďalej by ste ešte radi expandovali. Aké lokality sú z hľadiska ďalšieho rozširovania Vášho konceptu pre Vás tie najatraktívnejšie?
Áno, aj naďalej sa chceme rozširovať a hľadať nových partnerov, s ktorými budeme pracovať a budovať značku Lomax ďalšie desiatky rokov. Aktuálne hľadáme franšízantov z regiónu Dunajskej Stredy, Nových Zámkov, Košíc, Prešova a Galanty.
Dobrou správou pre veľa ľudí, ktorí premýšľajú o rozbehnutí franšízového podnikania, je, že v prípade Lomaxu nie je potrebné prichádzať z odboru. Je to pravda? Čo teda na uchádzačoch o licenciu primárne hľadáte?
Je to pravda, znalosť a skúsenosť z odboru nie je našou podmienkou. Samozrejme ide o podnikanie s výrobkami určenými pre stavebníctvo a ich zameranie alebo inštalácia vyžaduje určitú zručnosť, ale všetko sa dá naučiť, dôležité je chcieť. Hľadáme ľudí, ktorí majú odvahu sa postaviť na vlastné nohy a majú túžbu budovať svoje podnikanie. My im v tom pomôžeme, hlavne na začiatku. Zaškolíme ich o sortimente a odovzdáme im know-how s jasnými šablónami, ako úspešne fungovať vo vzťahu k zákazníkovi.
Za čo je franšízant Lomax zodpovedný? Čo všetko má na starosti?
Franšízant zastupuje značku Lomax v danom regióne. Jeho úlohou je predaj, montáž a servis našich výrobkov. Pri začiatku spolupráce si s franšízantom stanovujeme reálny plán predaja na 3-5 rokov dopredu a za týmto cieľom spolu ideme. V Lomaxe vieme, ako ciele dosiahnuť a ak sa franšízant drží našich rád a je dostatočne pracovitý, dosiahne úspech. Jeho zodpovednosťou je teda ísť vytýčenou cestou, ako napr. prezentovať výrobky, služby a akcie Lomax, spolupracovať na marketingovej propagáciii v regióne. Dôležité pre úspech a zodpovednosťou franšízanta je tiež „správať sa ako správny hospodár“ a mať nákladovú stránku svojho podnikania pod kontrolou. Na toto nie je potrebné ekonomické vzdelanie, ale postačí zdravý rozum.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.