Odborníci na siete
Nájsť toho správneho profesionála s kvalitnými referenciami je často veľmi ťažká úloha. A to bez ohľadu na to, v akom odbore ho zháňame. S hľadaním profíkov najrôznejších profesií pomáha maďarský online koncept Qjob. Nájsť vďaka nemu môžete inštalatéra, grafika, upratovaciu firmu či opatrovateľku, niekedy výrazne lacnejšie, ako keby sme ich hľadali sami.
Cieľom zakladateľov spoločnosti Qjob je expandovať so svojou službou na medzinárodné trhy. Pomôc jej v tom má partnerstvo s franšízantmi. Tí si môžu obstarať licenciu pre konkrétne miesto či oblasť, alebo pre celú krajinu. Majitelia master-franšízovej licencie, ktorá im umožňuje budovať sieť v jednotlivých štátoch, môžu ďalej ponúkať klasické franšízy ďalším partnerom.
Potenciál rozvoja
Táto služba nie je vo svete ničím novým, na západe už podobné projekty úspešne fungujú. V krajinách strednej a východnej Európy je podľa majiteľov siete silný potenciál rozvoja, pretože v tejto oblasti je trh pomerne segmentovaný a nefunguje tu jednotný konsolidovaný koncept. Ďalším dôvodom, prečo vedenie Qjob vidí v rozširovaní tohto projektu veľkú príležitosť, je fakt, že podľa najrôznejších prieskumov v súčasnosti využíva online riešenia problémov asi 5-7 % domácností, pandémia COVID-19 však začína tento trend meniť.
Náklady spojené s obstaraním franšízovej licencie sú závislé na veľkosti oblasti, v ktorej chce franšízový partner pôsobiť. Minimálny počet obyvateľov takéhoto regiónu by však mal byť vyšší ako 200 tisíc. Franšízový koncept spoločnosti Qjob ponúka riešenie pre každého, kto chce zahájiť vlastný IT start-up pomocou už vyskúšaného obchodného modelu.
Prečítaj články
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Mail Boxes Etc. je franšíza pre vás, ktorí hľadáte podnikanie s medzinárodným úspechom. To je prípad aj Saši Cvetojeviča, master-franšízanta pre jadranský región. Čo záujemcom radí?
„Každý rok sa nám darí rozširovať pôsobenie o jeden až dva regióny,“ prezrádza Jana Škabradová, Operation Manager franšízovej siete TAB Board.
Spoločnosť MBE dosiahla vlani tržby vo výške 1,3 miliardy eur. Veľký podiel na tom majú aj franšízové pobočky tejto globálnej siete. Uspieť chce aj na Slovensku.
„V najbližších dvoch rokoch chystáme otvoriť až 10 franšízových pobočiek Extéria Market. Na rade je aj vstup na nový trh,“ prezrádza zakladateľ siete Miloslav Ramach.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.