Ekotopánky na ceste do regiónov
Zatiaľ prvú pobočku s ponukou obuvy tejto španielskej značky nájdu zákazníci v Liptovskom Mikuláši. Pod názvom Ekotopánky ju tam prevádzkuje spoločnosť Magura Village, ktorá sa stala výhradným dovozcom topánok Natural World pre Slovensko. „Minulý rok v januári som bol so svojou rodinou v Palma de Mallorca, kde som narazil na ich obchod. Priťahoval ma svojou jednoduchosťou a celkovou ekologickou koncepciou. Keď sme ho navštívili, vyskúšali sme si niekoľko modelov a odchádzali s niekoľkými taškami. Boli sme veľmi prekvapení nie iba pohodlnosťou topánok, ale aj férovými cenami, za ktoré sme ich nakúpili,“ hovorí Gerdi Vanfleteren, ktorému sa hneď v hlave začal rodiť podnikateľský plán.
Začal sa zaujímať o celý koncept značky Natural World. Po prečítaní recenzií na ich obuv sa rozhodol konať. Kontaktoval výrobcu a stal sa dovozcom pre Slovensko. Vo svojich plánoch ide však ešte ďalej. Predajňa v Liptovskom Mikuláši je prvou prevádzkou, na ktorej si chce jej majiteľ overiť záujem zo strany zákazníkov a následne rozbehnúť rozvoj franšízového konceptu Ekotopánky do ďalších slovenských miest. „Názov Ekotopánky som zvolil preto, aby produkt priblížil zákazníkom a zároveň im odovzdal ekologický odkaz. Názov obchodov bude teda Ekotopánky, predávaná značka Natural World,“ dopĺňa Gerdi Vanfleteren.
Dôraz na kvalitu ponuky
Dôvod, prečo by malo rozširovanie tohto konceptu pokračovať cestou franšízy, je ten, že si franšízor uvedomuje, akú výhodu má znalosť lokality pre podnikateľa, ktorý v nej pôsobí. A tou disponujú záujemcovia o franšízové licencie. Ako Gerdi Vanfleteren hovorí, franšízové predajne Ekotopánky by mohli oživiť centrá miest a pešie zóny. Nachádzať by sa mali v mestách s viac ako 20 tisíc obyvateľmi a ich veľkosť by sa mala pohybovať od 20 m2.
Záujemcovia o franšízovú licenciu sa musia pripraviť na investíciu vo výške minimálne 10 tisíc eur. Konečná hodnota bude závislá na veľkosti obchodu a nutnosti stavebných úprav, ktoré bude potrebné realizovať. Táto suma pokryje náklady spojené so zariadením predajne a tiež nákup prvých skladových zásob. Dôležité pravidlo, ktoré musia franšízanti dodržiavať, sa týka zloženia sortimentu. Vo franšízách Ekotopánky sa môžu predávať iba topánky značky Natural World. Ďalšie tovary ako ponožky, čistiace prostriedky a pod. možu tvoriť iba 10 % sortimentu. Vo výbere dodávateľov doplňkových produktov majú franšízanti voľnú ruku, vždy však musia byť v súlade s konceptom Natural World.
Prečítaj články
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.