Najlepší rok v histórii
Ako sa franšízovej sieti Dom farieb v súčasnej dobe darí na Slovensku rast? Koľko máte v súčasnosti pobočiek?
Ciele, ktoré sme si dali sa nám darí plniť. Aktuálne máme 27 prevádzok naprieč Slovenskom, z čoho je 7 franšízových. Začiatkom roku 2020 sme otvárali prevádzku Martin, ktorá sa pretransformovala z našej stávajúcej predajne. Nasledoval Zvolen, kde otvorenie trochu zabrzdila epidemiologická situácia. V mesiaci júl Dunajská Lužná, ktorá je prvou predajňou v nákupnom centre a v auguste predajňa Pieštany – Trebatice, ktorá patrí medzi naše najväčšie a najkrajšie. Začiatkom novembra bude otvorená prevádzka v Bardejove. Aj vplyvom nových prevádzok a silným dopytom zo strany zákazníkov o naše produkty môžem povedať, že tento rok patrí medzi najlepšie v histórii našej spoločnosti.
Celosvetová ekonomika prechádza v súčasnej dobe pomerne zložitou situáciou. Ako sa koronavirová kríza dotkla značky Dom farieb a ich franšízantov?
Áno, situácia nie je ľahká. Je potrebné dbať na bezpečnosť zamestnancov, k čomu pristupuje naša spoločnosť zodpovedne. Pokles sme zaznamenali iba v začiatkoch epidémie, keď nik nevedel ako sa situácia vyvinie. Ostatné mesiace sa niesli v nárastoch obratu. Samozrejme bolo to aj vplyvom epidemiologických obmedzení, keď zákazníci presunuli svoje investície do renovácii domácností.
Aké máte plány ohľadom franšízovej expanzie v nasledujúcich mesiacoch? Pokiaľ viem, tak vaším cieľom je otvárať 3 pobočky ročne. Vychádza to?
Začiatkom novembra budeme otvárať franšízovú prevádzku v Bardejove. Bardejov je pre nás strategické mesto, o ktoré sa usilujeme a sme radi, že sa nám podarilo nadviazať spoluprácu s franšízantom, ktorý je dobre etablovaný v regióne. Koncom roka 2020 prebehne transformácia našej prevádzky v Detve, ktorú sme ponúkli do franšízy. Taktiež ponúkame zabehnutú prevádzku v Púchove vhodnému záujemcovi o franšízový koncept. Ciele, ktoré sme si dali, sa nám podarilo prekonať, ale samozrejme už sme pripravení na ďalší rok. Aktuálne prebiehajú jednania s potencionálnymi franšízanty a sústredíme sa na mestá Nitra, Ružomberok, Dunajská Streda, Komárno a iné.
Ako je to s plánmi čo sa zahraničné expanzie týka?
Zahraničnú expanziu neplánujeme a sústredíme sa na rozvoj siete Dom farieb na Slovensku. Sieť maloobchodných predajní Dom farieb patrí pod nadnárodnú spoločnosť PPG so sídlom v americkom Pittsburghu. Spoločnosť je lídrom v oblasti náterových hmôt na svete a má zastúpenie v každom okolitom štáte. Najviac rozvinutou je Česká republika kde je aktuálne 65 vlastných prevádzok a 50 franšízových pod značkou Dům barev. Ale aj v Maďarsku a Poľsku sú určité formy franšízingu zohľadňujúce daný trh.
Aké kľúčové vlastnosti hľadáte u svojich franšízových partnerov?
Najdôležitejšie vlastnosti pre nás sú chuť učiť sa, radosť predávať a stanovenie reálnych cieľov. Všetky naše poznatky a skúsenosti, ktoré sme nadobudli, mu radi odovzdáme.
Čo všetko majú Franšízanti vášho konceptu na starosti?
Franšízanti v koncepte Dom farieb prevádzkujú svoju vlastnú maloobchodnú predajňu pod našou „hlavičkou“. Celú svoju agendu od nákupu tovaru, predaj koncovému zákazníkovi, riadenie zamestnancov a ostatné náležitosti týkajúce sa predajne si spravujú sami. Povestné nastavenie zrkadla očami zákazníka pravidelne franšízant dostane formou Mystery shoppingu.

Prečítaj články

Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Franšízová sieť Dom farieb hľadá franšízantov aj v menších mestách. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
„COVID-19 náš biznis ovplyvnil negatívne aj pozitívne. Mali sme zatvorené, ale predávali sme viac ako keby sme mali otvorené," hovorí franšízant siete Dom farieb Ján Maťuga.
„Franšíza v rámci siete maloobchodných predajní Dom Farieb ponúka príležitosť pre každého s obchodným duchom a záujmom o samostatné podnikanie“, potvrdzuje Tomáš Kania, obchodný manažér spoločnosti.
Najčítanejšie

Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.