Futbal vo franšíze
Majiteľom master-franšízovej licencie pre Českú republiku a Slovensko tohto franšízového konceptu je Michal Ogorek. Najskôr odštartoval rozširovanie konceptu Socatots, ktorý je zameraný na tréning najmenších detí inšpirovaný futbalom, následne sa stal exkluzívnym zástupcom Brazílskej futbalovej školy. Vďaka tomu môžu deti, ktoré prejdú tréningom Socatots voľne nadviazať a svoje futbalové zručnosti ďalej zdokonalovať.
Ambíciou značky je rozšíriť pôsobenie na slovenskom trhu a to prostredníctvom franšízových partnerov. Franšíza Socatots sa hodí najmä do miest s minimálne 50 tisícmi obyvateľov, pobočku je možné otvoriť aj v dvojtisícovej obci. Pri optimalizácii nákladov je podľa českého master-franšízanta aj v prípade tých najmenších franšíz možná návratnosť investície už po 3 mesiacoch prevádzky. Franšízanti si sami musia nájsť vhodné priestory v telocvičniach škôl, kultúrnych domoch či súkromných posilňovniach. Za licenčný poplatok vo výške tisícdvesto eur dostávajú od centrály všetko potrebné zariadenie od lôpt po špeciálne pomôcky, školenia, ale aj know-how ako získavať zákazníkov či marketingovú podporu. V rámci spolupráce s centrálou franšízanti odvádzajú pravidelné poplatky, ich výška sa vypočíta z ceny hodiny, ktorú hradí klient.
V rámci spolupráce získa od franšízora komplexnú podporu spočívajúcu v know-how, výučbovej metodike, marketingu, zaistení územnej exkluzivity a zaškolenie trénerov v Anglicku. Faktom totiž je, že pre získanie licencie nemusíte byť futbalový odborník. Samozrejme v tomto prípade sa obklopíte trénermi a športovými profesionálmi. Podľa vedenia siete je však výhodnejšie, ak záujemcovia o franšízu sú schopní hrať futbal a majú k nemu vzťah. Môžu to byť tréneri, podnikatelia alebo nadšení športoví fanúšikovia. Vtedy sú totiž schopní riešiť mnohé záležitosti osobne, orientovať sa v danom koncepte a bez problémov viesť futbalovú školu vo všetkých smeroch.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?