Obchodná príležitosť na trhu dopravy

Motivovaní rozvíjať / Spoločnosť Flash Europe hľadá motivovaných investorov a partnerov zaujímajúcich sa o oblasť logistiky, ktorí by ako franšízoví partneri tiež rozvíjali sieť v krajinách tohto regiónu. Príležitosť ponúka podnikateľom v Česku a na Slovensku.
Utorok
25.08.2020
Flash, európsky líder v poskytovaní profesionálnych dopravných služieb expanduje s franšízou. Cieľom je rozšíriť sieť dopravcov a partnerov v celej Európe. Čo čakajú od franšízantov na Slovensku?
 

V súčasnosti neexistuje takmer žiadny priemyselný sektor, ktorý občas nevyužíva dopravnú službu typu „same day“, teda tú, ktorú by sme mohli označiť ako pohotovostnú, keď je zásielka doručená v deň jej podania. Ako dôležitá, a v niektorých prípadoch  kľúčová, je táto služba, vedia hlavne vo firmách, ktorých povesť a úspech závisí na tom, ako rýchlo dodajú požadovaný produkt, v podobe napríklad náhradného dielu, zákazníkovi. A práve na tento druh prepravy sa špecializuje spoločnosť Flash Europe, ktorá si vybudovala meno európskeho lídra v tomto odvetví. Svoje služby chce ponúkať aj zákazníkom u nás.

„Tlak konkurencie a vysoké očakávania dnešných zákazníkov viedli mnohé spoločnosti ku zmene stratégie, ak ide o objednávky a sklady. Zásoby v skladoch sú dnes udržované na minime a produkty sú ponúkané tzv. na vyžiadanie,“ vysvetľuje Frank van Dorn, franšízový manažér vo Flash Europe s tým, že počas 38 rokov pôsobenia v tejto branži videl, ako sa efektívne riadenie dodávateľského reťazca a pohotovostná preprava stali kľúčovými faktormi úspechu pre každú firmu. Ako ukazuje prax, priemyselní a maloobchodní giganti sa stále viac spoliehajú na spoločnosti špecializujúce sa na tento typ dopravných služieb, pretože tak môžu udržať svoje výrobné linky „v pohybe“ a zároveň si udržať kontrolu nad zásobami.

Náš zákazník, náš pán

Skôr ako sa veľká firma rozhodne uzatvoriť partnerstvo na spoluprácu s logistickou spoločnosťou, musí si byť istá, že splní ich podmienky, ktoré môžu byť špecifické. „Nadnárodné skupiny vyžadujú určitú úroveň poskytovaných služieb a uprednostňujú globálne riešenie – nechcú si v každej krajine hľadať nového partnera na logistiku. Chcú takých partnerov, ktorí sa prispôsobia procesom firmy a porozumejú ich prioritám. Nejde iba o prepravu a doručenia, ide o to sa čo najviac prispôsobiť klientovi a zaistiť čo najtransparentnejší proces doručovania. Práve toto dnes hľadajú špičkové firmy v priemysle aj maloobchode,“ dopĺňa van Dorn.

Na to, aby mohla spoločnosť Flash spĺňať tieto moderné trendy, vytvorila globálnu logistickú sieť s pobočkami vo viac ako 18 krajinách. Ako sám van Dorn poznamenáva, spoločnosť vychádza z potrieb svojich zákazníkov a prepravcov a navrhla vhodné technologické nástroje, ktoré zjednodušujú kontrolu a celý proces prepravy a dodania. Vďaka stratégii, ktorá sa zameriava na potreby zákazníkov a dodávateľov, vytvorila Flash úspešný obchodný model. Taký, ktorý kuriérom umožnil v roku 2018 uskutočniť 480 000 dodávok a prekonať viac ako 300 miliónov kilometrov.

Šanca pre podnikateľov z regiónu

V budúcich rokoch má spoločnosť v pláne pracovať na rozšírení svojej logistickej siete otváraním franšízových dcérskych spoločností na vybraných trhoch. Medzi tie, o ktoré má veľký záujem, patria aj Slovensko. „Ak chceme rozšíriť a posilniť našu sieť, musíme nájsť na miestnych trhoch vhodných partnerov - spoľahlivých a ambicióznych podnikateľov zaujímajúcich sa o oblasť logistiky, ale najmä máme záujem nadviazať spoluprácu s podnikateľmi, ktorí sa už v podnikaní v doprave vyznajú. Ukázalo sa totiž, že v tomto odbore sú v skutočnosti nie iba našimi prirodzenými, ale tiež ideálnymi partnermi,“ hovorí Van Dorn. Podpísaním hlavnej franšízovej ​​dohody sa franšízový partner Flash prenesene „dostane za volant“ a vydá sa na cestu. Jeho hlavnou úlohou bude nájsť, kontaktovať, vyškoliť a rozvíjať sieť individuálnych franšízantov s použitím overeného obchodného modelu Flash na svojom území.

Držitelia franšízových licencií Flash môžu počítať s výraznou podporou pri ďalšom rozvíjaní svojho podnikania. Okrem práce pod hlavičkou zavedenej značky, získajú veľa materiálov a nástrojov, ktoré im zjednodušia ich každodennú prevádzku. Ide napríklad o prevádzkovú príručku so všetkými obchodnými postupmi a štandardami, software na podporu logistiky dodávok vytvorený priamo na mieru a plný prístup k širokej sieti profesionálnych dodávateľov z celej Európy. Veľmi dôležitý fakt pri rozhodovaní záujemcu môže byť že podpisom franšízovej zmluvy získa prístup k zákazníckej základne, s ktorou spoločnosť už spolupracuje. Nájdu tam klientov ako sú napríklad Volkswagen, General Motors, Renault, Continental, Hella, Caterpillar, Bosch a pod.

Investíciu, ktorú bude musieť nový držiteľ franšízovej či master-franšízovej licencie konceptu Flash podstúpiť, bude súčasťou vyjednávania. Nejde o rozvoj siete úplne od začiatku. Flash už podporuje zákazníkov na Slovensku, a títo zákazníci budú odovzdaní franšízantom.


Franšízy v procese / Prvá fáza rozvoja franšízovej siete bola dokončená na tureckom trhu, keď spoločnosť Flash Europe našla master-franšízanta, ktorému sa už podarilo nájsť dvoch franšízových partnerov. Každý z nich si otvoril jednu pobočku. Hľadanie nových master-franšízantov aj individuálnych franšízantov pokračuje v celej Európe.

Populárne na fóre