Zarábame peniaze šitím na mieru
Brutale sa špecializuje na šitie oblekov a košieľ, ktorých výrobu majú na starosti profesionálni krajčíri z krajín Európskej únie, ktorí majú viac ako 10 rokov skúseností v odbore. A práve z nich ťažia franšízanti konceptu. Veľkou výhodou pre ich podnikanie je fakt, že pre podnikanie pod značkou Brutale nie je nutné, aby otvárali svoj vlastný obchod alebo módny ateliér.
Úlohou franšízantov je sústrediť sa hlavne na propagáciu značky a oslovovanie koncových zákazníkov. Následne majú na starosť zostavovanie objednávok, vrátane merania klientov. Všetky zákazky vybaví bulharská centrála. Zákazník sa môže na svoj na mieru šitý oblek či košeľu tešiť v horizonte štyroch týždňov. „Ak máme podrobne charakterizovať klientov Brutale, sú to muži, ktorí nosia každý deň oblek, teda podnikatelia, architekti, právnici, úradníci, politici, bankéri, firemní zamestnanci atď.,“ vysvetľuje Nikolai Kostadinov, majiteľ spoločnosti Amokin, ktorá za konceptom stojí.
Ideálnym franšízantom Brutale je podnikateľ, ktorý má vzťah k móde. To však neznamená, že musí mať veľké skúsenosti z módnej brandže. Všetko potrebné mu v rámci zdieľania know-how odovzdá franšízor prostredníctvom vstupného školenia. Rozbehnutie podnikania ide pomerne rýchlo, a to hlavne vďaka tomu, že franšízant nemusí investovať do otvorenia predajne, šijacich strojov či do služieb profesionálnych krajčírov. Tiež sa nemusí starať o obstarávanie látok. To všetko za neho urobí poskytovateľ licencie.
Nejaká investícia však na franšízového partnera aj tak čaká. V prípade že sa chce zamerať výhradne na predaj oblekov bude to 20 tisíc eur. Ak by chcel svojim zákazníkom ponúkať aj košele šité na zákazku, priplatí si o 5000 eur viac. „Tieto hodnoty pokrývajú všetky náklady na franšízové poplatky, vzorky oblekov a materiálov, odovzdanie know-how a školenie. Z našej strany neexistujú žiadne ďalšie skryté náklady a franšízanti nebudú musieť platiť fixné mesačné poplatky alebo marketingové poplatky,“ doplňuje Kostadinov.

Prečítaj články

Slovensko je druhou krajinou, kde majú topánky značky Natural World špecializovaný obchod. Ich počet by sa mal vďaka franšíze čoskoro rozrásť.
Preniknúť do každej európskej krajiny vrátane Slovenska. Taký je plán módnej značky Brutale, ktorá je novinkou v Katalógu franšíz.
Značka Triumph inovuje súčasné obchody a posúva svoj imidž na novú úroveň. Má tiež záujem o ďalší rast franšízovej siete.
Cieľom módnej značky Pierre Cardin pre tento rok je preniknúť s franšízou na český a slovenský trh. Zameriava sa hlavne na mestá nad 100 tisíc obyvateľov.
Otvorenie obchodu Pierre Cardin stojí minimálne 100 tisíc EUR. Ako dlho musíte čakať, kým sa vám investícia vráti?
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
„Rok 2021 bude okrem iného v znamení otvárania nových reštaurácií. Chceme, aby boli všetky od začiatku v rukách franšízantov," hovorí Radim Foltýn, Franchising Director CZ & SK McDonald's.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Bezpečnosť práce a hygienické predpisy sa počas uplynulého roka dostali do popredia záujmu. Ťažia z toho aj franšízanti Extéria Market.
Franchisové systémy je možno rozdeliť podľa rôznych kritérií: druhu know-how, druhu hospodárskej činnosti či spôsobu organizácie systému.