Franšíza pre dom a záhradu
Zatiaľ posledný obchod tejto siete, ktorá sa špecializuje na predaj tovarov pre starostlivosť o dom a záhradu, otvoril svoje dvere zákazníkom v Nitre. V súčasnosti má sieť na domácom trhu 4 vlastné a 9 franšízových pobočiek. Rast ich počtu bude pokračovať, ale pozvoľne. „Postupujeme opatrne. V prvom rade sú pre nás výzvou krajské mestá, následne aj menšie okresné,“ hovorí Štefan Francisty, manažér franšízovej siete spoločnosti Kinekus.
Jedna franšízová pobočka Kinekus funguje tiež v susednom Česku, a to v Šumperku. Vzhľadom na to, že jej ekonomické výsledky sú dobré, dá sa očakávať, že väčšia expanzia na tento trh je na spadnutie. To aspoň predznamenáva Štefan Francisty.
Miesto pre sklad
Aj keď to nie je nevyhnutnosťou, väčšina franšízových partnerov Kinekus prichádza z maloobchodného prostredia. Podľa vedenia siete je pre nadviazanie úspešnej spolupráce zásadná chuť franšízanta spolupracovať a venovať sa prevádzke pobočky na plný úväzok. Výhodou je, ak má uchádzač o licenciu skúsenosti s vedením tímu.
S výberom vhodnej lokality budúcemu franšízantovi pomáha franšízor. Priestor by však mal spĺňať niekoľko podmienok. Tou prvou je, aby sa nachádzal v mestách s viac ako 15 tisíc obyvateľmi a spádovou oblasťou 50 tisíc obyvateľov. Čo sa týka jeho rozlohy, musí disponovať skladovými priestormi s veľkosťou minimálne 400 m2.

Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
V minulom roku oslávila značka Kinekus 30 rokov fungovania na trhu. Je pripravená ďalej rásť prostredníctvom franšízantov. Do akých miest sa hodí?
Každé okresné mesto, kde ešte nie sme, je pre nás výzvou a súčasne plánom rozvoja prevádzok, prezrádza Štefan Francisty, manažér franchisovej siete spoločnosti Kinekus zo Žiliny.
Toľko pobočiek chce mať na slovenskom trhu franchisová sieť predajní pre domácnosť Kinekus.
Najčítanejšie

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.