Na franšízu od základov
Pôvodom maďarská franšízová sieť sa špecializuje na predaj a distribúciu podlahových krytín, bytového textilu a ďalších produktov pre zariadenie interiérov. Na slovenskom, rumunskom a domácom maďarskom trhu má značka Diego 153 predajní, väčšina z nich je franšízových. Na konci tohto roka chce mať firma celkovo 168 obchodov.
Pomôcť naplniť tento plán by konceptu mali aj franšízoví partneri, ktorí rozbehnú svoje podnikanie pod touto značkou práve u nás. Vstupná investícia, ktorá na budúceho franšízového partnera čaká, sa pohybuje od 30 do 100 tisíc eur. Franšízovú zmluvu uzatvára franšízor s partnerom na 5 rokov s možnosťou predĺženia. „Po podpise zmluvy franšízant získa územnú exkluzivitu na lokalitu, v ktorej sa rozhodol podnikať. Zároveň absolvuje komplexné školenia, vďaka ktorým bude schopný svoju franšízovou pobočku riadiť," hovorí Zuzana Csáderová, zástupca značky pre Slovensko.
Pri hľadaní toho pravého franšízového partnera sa vedenie konceptu sústredí na dva typy uchádzačov o licencie. Prvým typom sú franšízanti, ktorí sa budú okrem priameho riadenia pobočky aktívne podieľať aj na každodennom chode predajne. Do druhej kategórie patria tzv. investujúci partneri, ktorí delegujú každodenné operatívne úlohy na vedúceho predajne a prevádzku riadia hlavne z ekonomického hľadiska.
S vedením tímu franšízantov má značka Diego veľké skúsenosti. V súčasnosti sú takmer všetky pobočky, ktoré na už spomínaných trhoch fungujú, v rukách franšízových partnerov. Vlastné pobočky má Diego iba na domácom trhu.

Prečítaj články

Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Medzinárodná franchisingová obchodná sieť Diego takmer so 160 predajňami se rozšírila tiež na Slovensku. A to aktuálne na 21 predajní.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.