Nové franšízy
Na franšízovom trhu nie je výrobca garážových brán a tieniacej techniky žiadny nováčik. Záujem, ktorý vyvolala väčšia propagácia ponuky franšízovej spolupráce, vedenie Lomax príjemne prekvapil. O licenciu prejavilo záujem viac ako 15 záujemcov.
„Väčšina z nich hľadala spoločné podnikanie v regiónoch, v ktorých už naši franšízanti úspešne pôsobia. Tam teda nebolo možné sa dohodnúť. 5 záujemcov chcelo rozbehnúť svoje podnikanie v lokalitách, o ktoré sme mali záujem. Počas niekoľkých mesiacov sme sa dohodli na spolupráci v troch nových regiónoch, dva ďalšie ešte stále riešime,“ hovorí Jan Malysz, obchodný riaditeľ spoločnosti Lomax.
Príležitosť mimo odbor
Záujmu o licencie Lomax môže napomáhať aj fakt, že franšízant nemusí do siete prichádzať z odboru. Ba naopak. Medzi partnermi konceptu dnes môžeme nájsť tých, ktorí prišli z najrôznejších brandží. A to od manažmentu firmy pôsobiacej v automobilovom priemysle, či podnikateľa v odbore čalúnictva. Kľúčový pre úspech je hlavne obchodný duch a pracovitosť. Všetko ostatné sa môže od franšízora naučiť.
Dobrou správou pre tých, ktorí chcú pôsobiť pod hlavičkou tejto tradičnej českej firmy, je fakt, že stále na trhu existujú miesta, do ktorých chce vedenie siete ešte preniknúť. Príkladom môžu byť mestá ako Piešťany, Levice, Komárno alebo Prešov. Cieľom je totiž byť čo najbližšie k zákazníkom tak, aby mali možnosť si na vlastné oči prehliadnuť produkty, o ktoré majú záujem.
Plánov má Lomax viac na tento rok. Počas roka 2020 chce mať vedenie firmy dostavanú novú výrobnú halu na vonkajšie žalúzie. Ide totiž o produkt, u ktorého firma a jej franšízanti zaznamenávajú významné nárasty. Zároveň je naplánovaná aj zmena vizuálnej komunikácie, facelift firemného loga a nové internetové stránky.
„Čo sa týka súčasnej situácie, naše showroomy boli, podľa nariadenia vlády, uzavreté. Výroba, montáž aj administratíva fungujú naďalej v režime so zvýšenými hygienickými opatreniami. Všetci zamestnanci sú vybavení rúškami a ochrannými prostriedkami. Pre kontakt so zákazníkmi využívame telefonickú a online komunikáciu, upresňuje Jan Malysz.
Prekonaná hranica / Spoločnosť Lomax v minulom roku oslávila výrobu 100 000 kus sekčných garážových brán. Prečítaj články
Záujem o dizajnové dvere rastie
/15.09.2025
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Najčítanejšie
Franchising – čo to je?
/03.10.2013
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.