Nové franšízy
Na franšízovom trhu nie je výrobca garážových brán a tieniacej techniky žiadny nováčik. Záujem, ktorý vyvolala väčšia propagácia ponuky franšízovej spolupráce, vedenie Lomax príjemne prekvapil. O licenciu prejavilo záujem viac ako 15 záujemcov.
„Väčšina z nich hľadala spoločné podnikanie v regiónoch, v ktorých už naši franšízanti úspešne pôsobia. Tam teda nebolo možné sa dohodnúť. 5 záujemcov chcelo rozbehnúť svoje podnikanie v lokalitách, o ktoré sme mali záujem. Počas niekoľkých mesiacov sme sa dohodli na spolupráci v troch nových regiónoch, dva ďalšie ešte stále riešime,“ hovorí Jan Malysz, obchodný riaditeľ spoločnosti Lomax.
Príležitosť mimo odbor
Záujmu o licencie Lomax môže napomáhať aj fakt, že franšízant nemusí do siete prichádzať z odboru. Ba naopak. Medzi partnermi konceptu dnes môžeme nájsť tých, ktorí prišli z najrôznejších brandží. A to od manažmentu firmy pôsobiacej v automobilovom priemysle, či podnikateľa v odbore čalúnictva. Kľúčový pre úspech je hlavne obchodný duch a pracovitosť. Všetko ostatné sa môže od franšízora naučiť.
Dobrou správou pre tých, ktorí chcú pôsobiť pod hlavičkou tejto tradičnej českej firmy, je fakt, že stále na trhu existujú miesta, do ktorých chce vedenie siete ešte preniknúť. Príkladom môžu byť mestá ako Piešťany, Levice, Komárno alebo Prešov. Cieľom je totiž byť čo najbližšie k zákazníkom tak, aby mali možnosť si na vlastné oči prehliadnuť produkty, o ktoré majú záujem.
Plánov má Lomax viac na tento rok. Počas roka 2020 chce mať vedenie firmy dostavanú novú výrobnú halu na vonkajšie žalúzie. Ide totiž o produkt, u ktorého firma a jej franšízanti zaznamenávajú významné nárasty. Zároveň je naplánovaná aj zmena vizuálnej komunikácie, facelift firemného loga a nové internetové stránky.
„Čo sa týka súčasnej situácie, naše showroomy boli, podľa nariadenia vlády, uzavreté. Výroba, montáž aj administratíva fungujú naďalej v režime so zvýšenými hygienickými opatreniami. Všetci zamestnanci sú vybavení rúškami a ochrannými prostriedkami. Pre kontakt so zákazníkmi využívame telefonickú a online komunikáciu, upresňuje Jan Malysz.

Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.