Dvojjazyčná franšíza
Pre rozvoj na zahraničných trhoch si tento kanadský vzdelávací koncept zvolil cestu franšízingu. V strednej a východnej Európe by podľa plánov vedenia spoločnosti malo vzniknúť 50 vzdelávacích centier, od materských škôl až po stredné. Pomôcť s tým by na jednotlivých trhoch mali práve franšízoví partneri.
Prácu na realizácii plánov tím kanadskej siete už odštartoval. Na jeseň zahájila prevádzku škola v rumunskom Sibie. Tento rok ju budú nasledovať ďalšie materské a základné školy, a to v Rumunsku v Cluji a v Sofii v Bulharsku. „Náš vzdelávací model na báze franšízy chceme ponúknuť aj na Slovensku a v Česku,“ hovorí Yann Bidan, generálny riaditeľ Maple Bear pre strednú a východnú Európu. V oboch krajinách koncept hľadá master-franšízantov, ktorí by sa postarali o rozvoj konceptu na celom ich území, tiež jednotlivých franšízantov, ktorí by zahájili prevádzku jednotlivých škôl a škôlok.
Rozšírenie ponuky vďaka franšíze
V súčasnosti sa značke Maple Bear darí oslovovať dva typy partnerov. Na jednej strane majiteľov už fungujúcich súkromných škôl, ktorí chcú svojim študentom ponúknuť bilingválne štúdium, ale aj medzinárodne uznávanú metodiku výučby. Tiež pozorujú záujem zo strany podnikateľov či investorov, ktorí chcú vstúpiť do sektoru školstva a hľadajú vhodný vzdelávací program. „Náš model môže byť zaujímavý aj pre jazykové školy, ktoré chcú rozšíriť svoje pole pôsobnosti,“ dopĺňa Bidan s tým, že školy Maple Bear nie sú medzinárodné, ale miestne. Ponúkajú kanadskú metodiku dvojjazyčnej výučby v kombinácii s miestnymi osnovami.
A aká investícia čaká na záujemcu o obstaranie franšízy Maple Bear? Celkové náklady na vstupnú investíciu začínají na 45 tisícoch eur a môžu sa líšiť v závislosti na budove, krajine a rozsahu projektu. Táto hodnota zahŕňa franšízový poplatok. V súčasnosti centrála ponúka 30% zľavu na každého prvého franšízanta, ktorý otvorí prvú školu Maple Bear vo svojej krajine.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.