Podnikanie so zákonom za chrbtom
Poskytovať služby v oblasti, ktorú musí podľa zákona riešiť každá firma, je u podnikateľov logicky populárne. Práve takúto možnosť im ponúka franšíza Extéria Market, ktorej franšízanti poskytujú svoji klientom služby týkajúce sa bezpečnosti práce a požiarnej ochrany. Príležitosťou pre ich úspešné podnikanie je aj fakt, že v dnešnej dobe na trhu funguje veľa firiem, ktoré si nemôžu dovoliť zamestnávať špecialistu na túto oblasť. A preto vyhľadávajú servis externých dodávateľov.
Počas uplynulých 12 mesiacov sa sieti na slovenskom trhu podarilo otvoriť 7 franšízových pobočiek a rokuje s ďalšími záujemcami o licencie. A kto sa môže stať ich držiteľom? „Franšíza Extéria Market je vhodná predovšetkým pre osoby s obchodným duchom, záujmom a odhodlaním budovať svoju firmu vo svojom meste. Vítané sú skúsenosti s obchodným jednaním. Veľkou výhodou konceptu je, že franšízanti nemusia budovať veľké prevádzky ani sklady, všetko ich naučíme a podporujeme ich počas celej doby podnikania,“ hovorí riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku Aleš Krčmař s tým, že pre prevádzkovanie franšízy stačí obchodné miesto na frekventovanej ulici s dvoma miestnosťami.
Investícia do založenia obchodného miesta Extéria Market je vďaka tomu pomerne nízka, keďže franšízová licencia Extéria Market vrátane prevádzkovej príručky (manuálu) stojí 10 tisíc eur. Návratnosť investície môže byť tiež veľmi rýchla. Dobre vedená pobočka podľa Aleša Krčmařa dosahuje priemerný mesačný obrat vo výške 25 až 30 tisíc eur.
Nie je žiadnym tajomstvom, že franšízový koncept Extéria Market expanduje za hranice Českej a Slovenskej republiky, a hľadá master-franšízantov v ďalších európskych aj mimoeurópskych krajinách. „V priebehu minulého roka sme sa úspešne prezentovali na medzinárodných franšízových výstavách v Budapešti, Viedni, Londýne, Frankfurte aj v New Yorku, kde ako aj na ostatných výstavách bol Extéria Market vždy jedinou českou vystavujúcou franšízou,“ prezradzuje Aleš Krčmař s tým, že o podnikanie v tomto odbore bol medzi účastníkmi neobvyklý záujem, z čoho vzišlo veľa záujemcov o master licencie, s ktorými budú prebiehať ďalšie jednania. Záujemcovia videli v koncepte Extéria Market podľa Krčmařa veľkú príležitosť, predovšetkým vďaka tomu, že to je jediná franšíza na bezpečnosť práce a požiarnu ochranu v EU, a pritom podniky v Česku a na Slovensku ale aj v ostatných krajinách, musia túto problematiku plniť.
Prečítaj články
„V najbližších dvoch rokoch chystáme otvoriť až 10 franšízových pobočiek Extéria Market. Na rade je aj vstup na nový trh,“ prezrádza zakladateľ siete Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria sa nemusia obávať nedostatku práce, majú ju vďaka legislatívnym pravidlám. Na akých klientov sa zameriavajú?
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.
Bezpečnosť práce a hygienické predpisy sa počas uplynulého roka dostali do popredia záujmu. Ťažia z toho aj franšízanti Extéria Market.
Poskytovanie služieb firemným zákazníkom sa zdá byť pre zahraničné značky atraktívne. Kto sa snaží o vstup na trh?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.