Podnikanie so zákonom za chrbtom
Poskytovať služby v oblasti, ktorú musí podľa zákona riešiť každá firma, je u podnikateľov logicky populárne. Práve takúto možnosť im ponúka franšíza Extéria Market, ktorej franšízanti poskytujú svoji klientom služby týkajúce sa bezpečnosti práce a požiarnej ochrany. Príležitosťou pre ich úspešné podnikanie je aj fakt, že v dnešnej dobe na trhu funguje veľa firiem, ktoré si nemôžu dovoliť zamestnávať špecialistu na túto oblasť. A preto vyhľadávajú servis externých dodávateľov.
Počas uplynulých 12 mesiacov sa sieti na slovenskom trhu podarilo otvoriť 7 franšízových pobočiek a rokuje s ďalšími záujemcami o licencie. A kto sa môže stať ich držiteľom? „Franšíza Extéria Market je vhodná predovšetkým pre osoby s obchodným duchom, záujmom a odhodlaním budovať svoju firmu vo svojom meste. Vítané sú skúsenosti s obchodným jednaním. Veľkou výhodou konceptu je, že franšízanti nemusia budovať veľké prevádzky ani sklady, všetko ich naučíme a podporujeme ich počas celej doby podnikania,“ hovorí riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku Aleš Krčmař s tým, že pre prevádzkovanie franšízy stačí obchodné miesto na frekventovanej ulici s dvoma miestnosťami.
Investícia do založenia obchodného miesta Extéria Market je vďaka tomu pomerne nízka, keďže franšízová licencia Extéria Market vrátane prevádzkovej príručky (manuálu) stojí 10 tisíc eur. Návratnosť investície môže byť tiež veľmi rýchla. Dobre vedená pobočka podľa Aleša Krčmařa dosahuje priemerný mesačný obrat vo výške 25 až 30 tisíc eur.
Nie je žiadnym tajomstvom, že franšízový koncept Extéria Market expanduje za hranice Českej a Slovenskej republiky, a hľadá master-franšízantov v ďalších európskych aj mimoeurópskych krajinách. „V priebehu minulého roka sme sa úspešne prezentovali na medzinárodných franšízových výstavách v Budapešti, Viedni, Londýne, Frankfurte aj v New Yorku, kde ako aj na ostatných výstavách bol Extéria Market vždy jedinou českou vystavujúcou franšízou,“ prezradzuje Aleš Krčmař s tým, že o podnikanie v tomto odbore bol medzi účastníkmi neobvyklý záujem, z čoho vzišlo veľa záujemcov o master licencie, s ktorými budú prebiehať ďalšie jednania. Záujemcovia videli v koncepte Extéria Market podľa Krčmařa veľkú príležitosť, predovšetkým vďaka tomu, že to je jediná franšíza na bezpečnosť práce a požiarnu ochranu v EU, a pritom podniky v Česku a na Slovensku ale aj v ostatných krajinách, musia túto problematiku plniť.

Prečítaj články

Ochrana zdravia a bezpečnosť práce sú dnes aktuálne témy. Môžu z toho ťažiť franšízanti siete Extéria Market.
Franšízy TAB Board cielia svojimi službami na podnikateľov, pomáhajú im v rozvoji. Za firmami mieria aj služby Extéria Marketu. Ako ich prácu ovplyvňuje súčasná situácia?
Extéria Market chce ísť za hranice. Vedie rokovania so záujemcami o master-franšízové licencie.
Dobre vedená pobočka Extéria Market dosahuje zisk už rok po otvorení, do 5 rokov predstavuje pre majiteľa pasívny príjem, prezradzuje Lucia Eliášová, riaditeľka franšízovej siete Extéria.
Vytvorenie franchisovej prevádzky Extéria prináša Master franchisantovi príjem zo vstupných licencií 10 000 eur za každú predanú licenciu, hovorí riaditeľka siete Lucie Eliášová.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Najúspešnejšie globálne franšízy pochádzajú z oblasti gastronómie. V prvej 50 sú aj značky pôsobiace na tuzemskom trhu.
Kanadský vzdelávací koncept Maple Bear vidí na trhu potenciál. Záujem o súkromné dvojjazyčné vzdelanie tu stúpa. Pre koho je to príležitosť?
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.