Módne podnikanie aj pre nováčikov / Pre štart podnikania pod značkou Brutale nie je nutné, aby mal záujemca o licenciu skúsenosti s pôsobením v módnom odbore. Dôležité je, aby boli komunikatívni a orientovaní na predaj a poskytovanie prvotriednych služieb.
Pondelok
02.12.2019
Preniknúť do každej európskej krajiny vrátane Slovenska. Taký je plán módnej značky Brutale, ktorá je novinkou v Katalógu franšíz.
 

Zákazkové šitie pánskych oblekov a košieľ priamo na mieru zákazníkom, presne na to sa zameriava táto bulharská módna značka. Potom, čo si na domácom trhu už vybudovala svoju pevnú pozíciu, vedenie spoločnosti Amokin sa rozhodlo, vytvoriť franšízový koncept a expandovať vďaka nemu do zahraničia. „Sme si vedomí toho, že podnikanie v cudzej krajine nejde obmedziť iba na investície, pretože ide hlavne o porozumenie miestnej kultúre a komunikácii so zákazníkmi. Preto potrebujeme franšízových ​​partnerov, ktorí budú ponúkať naše produkty a služby lokálne,“ vysvetľuje majiteľ spoločnosti Amokin Nikolai Kostadinov.

Držitelia franšízovej licencie Brutale môžu svoje podnikanie v módnom odvetí rozbehnúť pomerne jednoducho a rýchlo. A to nielen vďaka školeniam, ktoré absolvujú, a odovzdanému know-how, ale tiež preto, že nemusí investovať do nákupu drahých šijacích strojov, najímať profesionálnych krajčírov a krajčírky, nemusí sa starať o zásoby. Ich hlavnou úlohou je totiž hlavne komunikácia s potenciálnymi a vernými zákazníkmi, prijímaní objednávok a meraní zákazníkov. Všetko ostatné zaistí poskytovateľ licencie, ktorý je schopný objednávku vybaviť tak, aby bol objednaný oblek či košeľa do 15 dní u svojho nového majiteľa. A to kdekoľvek v Európe.

Zamerané na marketing

Napriek tomu, že ide o predaj oblečenia, franšízor po franšízantoch nevyžaduje, aby si otvorili obchod či módny ateliér. Môžu sa sústrediť na propagáciu značky na celom trhu a priame oslovovanie zákazníkov. Aj s tým im však franšízor pomôže. „Vieme, že pracujeme vo veľmi konkurenčnom odvetví. Môžem však povedať, že máme veľa skúseností s využitím najrôznejších marketingových kanálov. Naši partneri tak nebudú mať problém klientov úspešne osloviť, pretože po mnohých rokoch v tomto podnikaní už vieme, čo najlepšie funguje,“ hovorí Kostadinov s tým, že pre franšízantov je tiež pripravených veľa školení v oblasti predaja a marketingu. K dispozícii budú mať tiež svoje vlastné webové stránky a profily na sociálnych sieťach tak, aby bola značka Brutale na trhu viditeľná.

Investícia do podnikania pod značkou Brutale pre franšízanta, ktorý sa rozhodne zamerať sa výhradne na predaj oblekov, činí 20 tisíc eur. V prípade, že by chcel svojim zákazníkom ponúkať aj košele šité na zákazku, priplatí si o 5000 eur viac. Tieto hodnoty pokrývajú všetky náklady na franšízové ​​poplatky, vzorky oblekov a materiálov, odovzdanie know-how a školenia. Príjemnou správou pre záujemcu o licenciu môže byť, že na franšízanta v priebehu spolupráce nečakajú žiadne ďalšie poplatky. Je bežnou praxou, že franšízanti nakupujú od franšízora obleky a košele za veľkoobchodnú cenu. Aká bude konečná cena pre zákazníka závisí na situácii na trhu. „Všeobecne odporúčame, aká by mohla byť marža, ale naši partneri sú si dobre vedomí trendov na ich trhu, a preto ich môžu zvýšiť alebo znížiť,“ poznamenáva majiteľ značky Brutale. Doba návratnosti investície závisí okrem už spomínanej marže na niekoľkých ďalších faktoroch – výške počiatočnej investície, prevádzkových nákladoch a obrate.

Mohlo by sa zdať, že obstarať si oblek na zákazku, je pre zákazníkov, ktorí si potrpia na luxus. Podľa Kostadinova to tak ale nie je. „Žijeme v dobe, kedy prechádzame z hotových výrobkov na zákazkové výrobky. Keď hovorím výrobky, mám na mysli oblečenie, telefóny, autá, bicykle, nábytok, módne doplnky všetkého druhu. Nie je teda žiadnym prekvapením, že stále viac mužov si uvedomuje, že konfekčné obleky sa nikdy nemôžu porovnávať s tými ušitými na mieru,“ vysvetľuje Nikolai Kostadinov. Pre predstavu, cena obleku z dielne Brutale, sa pohybuje od 500 do 1500 eur.


Férová výroba / Všetko oblečenie značky Brutale je vyrábané na území Európskej únie krajčírmi, ktorí majú viac ako 10 ročné skúsenosti z odboru. Firma Amokin si veľmi zakladá na tom, že pri výrobe nie je využitá detská práca a dodávatelia italských tkanín sú jedny z popredných spoločností na svete.