Fastfoodové jednotky medzi franšízami
Fakt, že najúspešnejšie franšízové značky fungujú v oblasti gastronómie a najčastejšie ich môžeme označiť ako fast foody, asi nikoho neprekvapí. Veď drvivá väčšina záujemcov o franšízové licencie priznáva, že v momente, kedy sa rozhodovali o kúpe nejakej franšízy, mali v prvej fáze na mysli samé reštauračné reťazce na čele s tými najznámejšími. Ako by práve oni boli synonymom pre franšízové podnikanie.
Dva najznámejšie z nich sa takmer rok, čo rok striedajú na čele pravidelného rebríčka odborného magazínu Entrepreneur. Áno, máte pravdu, ide o fastfoodové giganty McDonald´s a KFC. Tohtoročné výsledky hovoria jasne – pre rok 2019 je tou najlepšou franšízovou značkou, ktorá prostredníctvom franšíz expanduje na domácom trhu a tiež v zahraničí, špecialista na kuracie mäso – KFC. Hneď za ním sa umiestil jeho konkurent McDonald´s. Tretie miesto patrí sieti pizzerií Pizza Hut.
Štvrtý skončil reťazec supermarketov 7-Eleven, ktorého história siaha až do Dallasu roku 1927, nasledovaný značkou Dairy Queen, ktorá sa už pred rokmi rozhliadala aj u nás po vhodnom master-franšízovom partnerovi, ktorý by tu zaistil jej rozvoj. Šieste miesto patrí dobre známej značke Dunkin Donuts. Siedme miesto obsadila realitná sieť RE/MAX, ktorá má na domácom americkom trhu 3777 franšízových pobočiek, mimo tohto trhu ich nájdeme viac ako 4 200.
Ďalšie miesta obsadili opäť gastronomické značky Baskin-Robbins (8) a Taco Bell (9). Prvú desiatku uzatvára u nás pomerne neznáma značka Kumon Math & Reading Centers. Na americkom trhu však nie je táto sieť zameraná na výučbu matematiky a čítania žiadnym nováčikom, založená bola už v roku 1954 a franšízing na svoj rozvoj používa už 61 rokov. Za tú dobu sa jej podarilo preniknúť z USA do 50 krajín celého sveta.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?