Fastfoodové jednotky medzi franšízami
Fakt, že najúspešnejšie franšízové značky fungujú v oblasti gastronómie a najčastejšie ich môžeme označiť ako fast foody, asi nikoho neprekvapí. Veď drvivá väčšina záujemcov o franšízové licencie priznáva, že v momente, kedy sa rozhodovali o kúpe nejakej franšízy, mali v prvej fáze na mysli samé reštauračné reťazce na čele s tými najznámejšími. Ako by práve oni boli synonymom pre franšízové podnikanie.
Dva najznámejšie z nich sa takmer rok, čo rok striedajú na čele pravidelného rebríčka odborného magazínu Entrepreneur. Áno, máte pravdu, ide o fastfoodové giganty McDonald´s a KFC. Tohtoročné výsledky hovoria jasne – pre rok 2019 je tou najlepšou franšízovou značkou, ktorá prostredníctvom franšíz expanduje na domácom trhu a tiež v zahraničí, špecialista na kuracie mäso – KFC. Hneď za ním sa umiestil jeho konkurent McDonald´s. Tretie miesto patrí sieti pizzerií Pizza Hut.
Štvrtý skončil reťazec supermarketov 7-Eleven, ktorého história siaha až do Dallasu roku 1927, nasledovaný značkou Dairy Queen, ktorá sa už pred rokmi rozhliadala aj u nás po vhodnom master-franšízovom partnerovi, ktorý by tu zaistil jej rozvoj. Šieste miesto patrí dobre známej značke Dunkin Donuts. Siedme miesto obsadila realitná sieť RE/MAX, ktorá má na domácom americkom trhu 3777 franšízových pobočiek, mimo tohto trhu ich nájdeme viac ako 4 200.
Ďalšie miesta obsadili opäť gastronomické značky Baskin-Robbins (8) a Taco Bell (9). Prvú desiatku uzatvára u nás pomerne neznáma značka Kumon Math & Reading Centers. Na americkom trhu však nie je táto sieť zameraná na výučbu matematiky a čítania žiadnym nováčikom, založená bola už v roku 1954 a franšízing na svoj rozvoj používa už 61 rokov. Za tú dobu sa jej podarilo preniknúť z USA do 50 krajín celého sveta.

Prečítaj články

TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.