Franšíza Maple Bear prenikla do Európy
Sieti materských a základných škôl Maple Bear založenej na implementácii kanadského dvojjazyčného systému vzdelávania sa prostredníctvom franšízových licencií podarilo expandovať do 19 krajín sveta. Pod touto značkou v nich v súčasnosti funguje takmer 400 škôl, ktoré navštevuje viac ako 40 tisíc študentov. Historicky prvá európska materská škola pod hlavičkou Maple Bear zahájila výučbu v septembri v rumunskom meste Sibiu. Práve tu sa totiž našiel nový franšízant tejto siete. Stalo sa ním vedenie už fungujúcej materskej školy. A otvorenie základnej školy by malo čoskoro nasledovať.
Šancu stať sa franšízovými partnermi tohto konceptu a začať podnikať v perspektívnom odbore majú aj záujemcovia z Česka i Slovenska. V oboch týchto krajinách Maple Bear hľadá master-franšízantov, ktorí by sa postarali o rozvoj konceptu na celom území, a tiež jednotlivých franšízantov, ktorí by zahájili prevádzku jednotlivých škôl a škôlok. Pri ich hľadaní cielia na dve skupiny potenciálnych partnerov. Jednou z nich sú existujúce materské školy s vlastnými budovami, učiteľmi a študentmi, ktoré premýšľajú o prepracovaní svojho konceptu, prípadne chcú vyskúšať nové možnosti týkajúce sa primárneho vzdelávania. Druhou skupinou sú podnikatelia, ktorí síce nemajú skúsenosti s pôsobením v oblasti vzdelávania, ale chcú v nej podnikať.
V prípade prvej varianty je nutné, aby už fungujúce školy splnili niekoľko špecifických podmienok. Najdôležitejšie je to, aby učitelia hovorili plynulo anglicky. Výhodou je, aby sa deti, ktoré školu či škôlku navštevujú, sa už anglicky učili. Tak pre ne bude prechod k novému vzdelávaciemu modelu jednoduchší. „Je veľmi dôležité zdôrazniť, že v tomto type partnerstva nejde iba o udelenie licencie pre učebný plán, čo je typická a pomerne rozšírená prax, ale o celý koncept, stratégiu výučby, osnov, a predovšetkým školenia, ktoré nie sú jednorazové, ale prebiehajú počas celej doby spolupráce,“ upozorňuje Yann Bidan, generálny riaditeľ Maple Bear pre strednú a východnú Európu.
Všade, kde je to možné fungujú školy Maple Bear v súlade s miestnymi vzdelávacími predpismi. „Týmto spôsobom rešpektujeme tiež miestnu kultúru a poskytujeme oveľa viac príležitostí pre ďalšie vzdelávanie. Nechceme vytvárať Francúzov, Američanov alebo Kanaďanov, ale vychovať deti, ktoré rešpektujú svoju kultúrnu identitu, ale budú myslieť ako občania sveta,“ doplňuje Bidan s tým, že cieľom kanadských metód výučby je vzdelávať deti vo všetkých smeroch – fyzicky, intelektuálne, emocionálne aj sociálne.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?