Nové miesta pre obchody si dôkladne vyberáme
Tento rok sa Yves Rocher podarilo otvoriť na českom a slovenskom trhu 100. predajňu. Čo pre Vás prekročenie tejto magickej hranice znamená?
Prekročenie hranice 100 obchodov na československom trhu pre nás samozrejme veľa znamená. Je to dôkaz priazne našich zákazníkov, ktorí nám takto otvorenie jubilejného obchodu umožnili. Samozrejme je to pre nás aj veľký záväzok do budúcnosti.
Podľa našich informácií sa teraz chcete sústrediť na rozvoj pobočiek aj v menších mestách. Aký potenciál v nich vidíte?
Podľa našich kalkulácií a finančných analýz vidíme priestor pre rozvoj našej siete v mestách s viac ako 50 tisícmi obyvateľov.
Ako ešte môže podľa Vás franšíza Yves Rocher na Slovensku a v Česku rásť?
V súčasnosti sa zameriavame na vylepšenie našej súčasnej siete, postupne rekonštruujeme obchody, v niekoľkých prípadoch prišlo k premiesteniu obchodu na lepšie miesto, či optimalizácii predajnej plochy. Nové miesta si dôkladne vyberáme, väčší priestor vidíme na Slovensku, ale tiež v Maďarsku, ktoré od apríla riadime z našej pražské centrály.
Značka Yves Rocher začala pôsobiť v Československu v roku 1991. Ako sa za tú dobu zmenila?
Od prvého dňa svojho pôsobenia v „Československu“ sa značka Yves Rocher drží svojich hodnôt. Stále chceme byť vnímaní ako tvorca rastlinnej kozmetiky, ktorý sa zaujíma o našu planétu. Z toho dôvodu sme sa tiež zapojili do celosvetovej iniciatívy Stavme na planétu a v spolupráci s Nadáciou Yves Rocher sadíme v ČR stromy. Chceme byť značkou, ktorá je dostupná pre každú ženu.
Akí sú vaši franšízanti? Z akých odborov k vám prichádza?
Skladba našich franšízantov je pomerne pestrá. Máme niekoľko franšízantov, ktorí začali svoje prvé podnikanie s nami, tiež veľká časť má skúsenosti aj s iným podnikaním. Časť z nich prišla z pozície našich zamestnancov. Momentálne vnímame trend odovzdávania podnikania z rodičov na svoje deti a veľmi nás to teší, že rodinná tradícia pokračuje.
Občas sa asi v každej franšíze stane, že sa musí s franšízantom rozlúčiť. Stalo sa Vám to tiež? Ako v tomto prípade postupujete?
Samozrejme. Podnikanie je súčasťou života a nesie so sebou nečakané zvraty, najmä v súkromnom živote. Niekedy, bohužiaľ, zasiahne do podnikania choroba. V takomto prípade sa vždy snažíme obchodný vzťah ukončiť po vzájomnej dohode, samozrejme aby boli spokojné obe zmluvné strany.
Prečítaj články
Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
Na domácom trhu sa značke Semilac darí rozvíjať. Pôjde jej to s franšízou aj na Slovensku? Má o to záujem!
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.