Naprogramovaný zisk
Na nedostatok študentov sa školy programovania v dnešnej dobe nemôžu sťažovať. Stále totiž platí, že IT odborníci a vývojári sú jednými z tých, po ktorých je nielen na Slovensku vysoký dopyt zo strany zamestnávateľov. Tiež preto je podnikanie v oblasti počítačového vzdelávania perspektívnou oblasťou. Pre tých z vás, čo by chceli v tejto brandži pôsobiť, sa ponúka možnosť stať sa súčasťou pôvodom poľskej franšízy Coding Giants.
Ide o sieť programovacích škôl, ktorá sa zameriava na vzdelávanie mladých ľudí so záujmom o nové technológie a počítačové programovanie. Školu založili v rocku 2015 štyria absolventi Fakulty elektroniky a informačných technológií Varšavskej technickej univerzity. „Naším cieľom je vyškoliť mladého počítačového „gramotníka“, ktorý bude v budúcnosti schopný fungovať na modernom trhu práce bez akýchkoľvek komplexov. Chceme nakaziť mladých ľudí programovacou vášňou, pretože veríme, že učiť programovať rozvíja digitálne zručnosti, ktoré dávajú lepší štart do budúcnosti, ale tiež stimuluje rozvoj logického myslenia,“ hovorí Radosław Kulesza, spoluzakladateľ Coding Giants.
V súčasnosti má na poľskom trhu 60 vlastných a 26 franšízových pobočiek, ktoré fungujú v 55 mestách. Posilnení domácim úspechom a tiež záujmom zo zahraničí, sa jeho zakladatelia rozhodli prekročiť hranice a ponúknuť partnerom zo zahraničia možnosť franšízovej spolupráce. Na začiatku chceli ponúkať svoje služby Španielom, už čoskoro by teda mala zahájiť fungovanie prvá pobočka v Barcelone, ktorú budú riadiť zakladatelia konceptu. Ďalšou destináciou, o ktorú mali tvorcovia Coding Giants záujem, boli balkánske krajiny. Dnes sú však pripravené vstúpiť s franšízou aj do ďalších krajín. „Sme pripravení predať master franšízu pre celú krajinu alebo región, ale aj licenciu na prevádzkovanie jednej pobočky,“ dopĺňa Kulesza.
Potenciálny franšízant tohto konceptu by mať k dispozícii cca 6 000 eur na rozbehnutie jednej kódovacej školy. Zahŕňa úvodný licenčný poplatok a tiež náklady na zariadenie priestorov. Tie by mali mať veľkosť zhruba 30 m2 a nachádzať sa v atraktívnej lokalite. Nezáleží na tom, či si priestory pre svoje podnikanie franšízant prenajal, alebo či je ich majiteľom. Samostatnou položkou sú náklady spojené s obstarávaním notebookov pre študentov. „Vzhľadom na povahu odvetia a nutnosť poskytovať kvalitné kurzy požadujeme, aby franšízanti mali aspoň základnú znalosť v programovaní a IT. Veríme, že sú to schopnosti nevyhnutné na udržanie kvality v našich školách,“ dodáva Kulesza.
Poskytovateľ franšízy dáva franšízovému partnerovi know-how, organizuje školenia, odovzdáva licencie na výučbové materiály, reklamné materiály a prístup do systému CRM. Franšízant sa môže rozhodnúť, či uprednostňuje platiť pravidelný mesačný poplatok alebo províziu z výnosov. Ak by mal niekto záujem o získanie master-franšízovej licencie pre celú krajinu, či región, cena bude závisieť od veľkosti územia.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?