Naprogramovaný zisk
Na nedostatok študentov sa školy programovania v dnešnej dobe nemôžu sťažovať. Stále totiž platí, že IT odborníci a vývojári sú jednými z tých, po ktorých je nielen na Slovensku vysoký dopyt zo strany zamestnávateľov. Tiež preto je podnikanie v oblasti počítačového vzdelávania perspektívnou oblasťou. Pre tých z vás, čo by chceli v tejto brandži pôsobiť, sa ponúka možnosť stať sa súčasťou pôvodom poľskej franšízy Coding Giants.
Ide o sieť programovacích škôl, ktorá sa zameriava na vzdelávanie mladých ľudí so záujmom o nové technológie a počítačové programovanie. Školu založili v rocku 2015 štyria absolventi Fakulty elektroniky a informačných technológií Varšavskej technickej univerzity. „Naším cieľom je vyškoliť mladého počítačového „gramotníka“, ktorý bude v budúcnosti schopný fungovať na modernom trhu práce bez akýchkoľvek komplexov. Chceme nakaziť mladých ľudí programovacou vášňou, pretože veríme, že učiť programovať rozvíja digitálne zručnosti, ktoré dávajú lepší štart do budúcnosti, ale tiež stimuluje rozvoj logického myslenia,“ hovorí Radosław Kulesza, spoluzakladateľ Coding Giants.
V súčasnosti má na poľskom trhu 60 vlastných a 26 franšízových pobočiek, ktoré fungujú v 55 mestách. Posilnení domácim úspechom a tiež záujmom zo zahraničí, sa jeho zakladatelia rozhodli prekročiť hranice a ponúknuť partnerom zo zahraničia možnosť franšízovej spolupráce. Na začiatku chceli ponúkať svoje služby Španielom, už čoskoro by teda mala zahájiť fungovanie prvá pobočka v Barcelone, ktorú budú riadiť zakladatelia konceptu. Ďalšou destináciou, o ktorú mali tvorcovia Coding Giants záujem, boli balkánske krajiny. Dnes sú však pripravené vstúpiť s franšízou aj do ďalších krajín. „Sme pripravení predať master franšízu pre celú krajinu alebo región, ale aj licenciu na prevádzkovanie jednej pobočky,“ dopĺňa Kulesza.
Potenciálny franšízant tohto konceptu by mať k dispozícii cca 6 000 eur na rozbehnutie jednej kódovacej školy. Zahŕňa úvodný licenčný poplatok a tiež náklady na zariadenie priestorov. Tie by mali mať veľkosť zhruba 30 m2 a nachádzať sa v atraktívnej lokalite. Nezáleží na tom, či si priestory pre svoje podnikanie franšízant prenajal, alebo či je ich majiteľom. Samostatnou položkou sú náklady spojené s obstarávaním notebookov pre študentov. „Vzhľadom na povahu odvetia a nutnosť poskytovať kvalitné kurzy požadujeme, aby franšízanti mali aspoň základnú znalosť v programovaní a IT. Veríme, že sú to schopnosti nevyhnutné na udržanie kvality v našich školách,“ dodáva Kulesza.
Poskytovateľ franšízy dáva franšízovému partnerovi know-how, organizuje školenia, odovzdáva licencie na výučbové materiály, reklamné materiály a prístup do systému CRM. Franšízant sa môže rozhodnúť, či uprednostňuje platiť pravidelný mesačný poplatok alebo províziu z výnosov. Ak by mal niekto záujem o získanie master-franšízovej licencie pre celú krajinu, či región, cena bude závisieť od veľkosti územia.

Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.