Budúcnosť v digitálnych schopnostiach
Žijeme v modernom svete, kde je potrebné vedieť viac ako iba čítať a počítať – je potrebné sa tiež orientovať v nových technológiách. Preto je potrebné sa stále vzdelávať. Svojim spôsobom to platí pre obe strany – pre študentov aj samotnú vzdelávaciu inštitúciu. Za školou Coding Giants stoja štyria absolventi Fakulty elektrotechniky a informatiky na Varšavskej technickej univerzite. Najskôr ich spojilo študentské priateľstvo, potom aj záľuba v programovaní. V roku 2015 sa rozhodli založiť školu Coding Giants; cieľom bolo vzdelávať deti a mládež v oblasti nových technológií a počítačovom programovaní. „Chceme so záujemcami zdieľať svoje znalosti, nadšenie a vášeň pre počítače, programovanie a rozvíjať ich digitálne schopnosti a logické myslenie,“ uvádzajú zakladatelia školy. „Škola a sprístupnenie znalostí ďalším generáciám je naša budúcnosť, budúcnosť študentov spočíva v prijatí procesu učenia, vo zvládnutí digitálnej gramotnosti, informatického myslenia a tým aj v rozšírení vlastného priestoru a uplatnení sa v živote.“
Škola sa zameriava primárne na najmladšie generácie, pričom jednotlivé kódovacie kurzy sú na mieru postavené pre jednotlivé vekové kategórie od 7 do 19 rokov a zaistené kvalifikovanými pedagógmi. Záujemcovia si môžu aktuálne vybrať celkovo zo 14 kurzov pre vek 6–9 rokov, 10–12 rokov, 13–16 rokov a 17–19 rokov.
To, že sa vydali správnou cestou sa zakladateľom školy Coding Giants potvrdilo. Počas 4 rokov od vzniku školy sa im podarilo otvoriť viac ako 50 škôl v 26 poľských mestách, pričom väčšinu z nich tvoria vlastné pobočky, počet franšíz sa však tiež zvyšuje. Dopyt po vzdelaní, znalostiach a kvalifikácii v oblasti IT a nových technológií pretrváva a prekračuje aj hranice. Coding Giants preto prichádza tiež na český trh, ktorému predkladá svoj koncept franšízového systému. Hľadá nových partnerov - franšízantov s rovnakými záujmami a prístupom.
Podnikanie budúcnosti
Od potenciálnych záujemcov sa očakáva záujem o prácu s deťmi a mládežou, motivácia, podnikavosť, znalosť miestneho vzdelávacieho trhu a tiež aspoň základná orientácia v informatike, nových technológiách a ideálne aj programovacie schopnosti. Dôležitá je aj prvotná investícia; je potrebné počítať na jednu kódovaciu školu s čiastkou cca 6 000 EUR a to vrátane licenčného poplatku a zariadenia, podmienkou je priestor pre triedu s min. veľkosťou 30 m2. Priebežný poplatok je možné v zmluve nastaviť buď ako pravidelný mesačný poplatok, alebo ako mesačnú províziu z príjmu frašízanta.
Podľa vyjadrenia franšízora ponúkajú franšízantom stabilnú podporu a prijatím licencie sa stávajú aj členmi siete so všetkými výhodami. Coding Giants ponúka svoje skúsenosti, značku, know-how, preverené školiace skriptá pre výučbu, materiály pre študentov či marketingové materiály a pomoc pri nábore prednášajúcich-programátorov. Poskytuje tiež prístup k zavedenému CRM systému, teda k systému pre vzťahy so zákazníkmi, obsahuje tiež platformy pre kontrolu platieb, vstup a komunikáciu s klientmi. Škola Coding Giants má záujem o ďalší rozvoj, ale zároveň si chce – aj v podobe franšíz – udržať nastavenú profesionalitu a kvalitu.
![](https://img.franchising.pl/pl/a40/72a/giganci_programowania_zajec.jpg)
Prečítaj články
![](https://img.franchising.pl/sk/1b8/1ac/uehkacwk.jpeg)
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Williama, princa z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Páči sa mu jeho prístup, ktorý v deťoch vzbudzuje nadšenie pre techniku. Zaujme aj franšízantov na Slovensku?
Najčítanejšie
![](https://img.franchising.pl/cz/f3c/dd3/img_1026-1.jpg)
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?