Franšíza na telo
Na slovenskom trhu expanduje predajca spodnej bielizne výhradne prostredníctvom franšízy. Momentálne na tomto trhu fungujú štyri obchody, franšízor však aktívne pracuje na rozšírení siete. „Rokujeme s významnými obchodnými centrami v Bratislave a Košiciach. Kľúčové však pre nás je najskôr nájsť silných obchodných partnerov, ktorí budú mať na starosť ich prevádzku,“ hovorí Barbora Matějková, Franchise District Manager pre Českú republiku a Slovensko.
Otvorenie obchodov plánuje Triumph aj v ďalších slovenských mestách. Dôvodom je fakt, že slovenský trh rok čo rok rastie, a s ním aj jeho potenciál. Priestor tu je pre ďalších 8 predajní. „V našom franšízovom systéme spolupracujeme so zasvätenými ľuďmi, ktorí sa hlboko angažujú vo svojom podnikaní. Väčšina z nich je denne prítomná vo svojich obchodoch, čo im umožňuje dynamicky a systematicky riadiť obchody,“ približuje Matějková s tým, že práve franšízová spolupráca umožňuje značke Triumph obmedziť manažérsku štruktúru na danom trhu.
To sa prejavuje napríklad pri všetkých náborových procesoch, ktoré sú úplne v réžii franšízového partnera. Je to práve on, kto hľadá a prijíma zamestnancov. Franšízor zaisťuje školenia, ktoré sa venujú najrôznejším oblastiam – napr. ide o novinky v sortimente, predajné schopnosti alebo bra-fitting. Niekoľkokrát do roka organizuje skupinové tréningy pre zamestnancov. Za kľúčový tréning považuje denné návštevy district managera v predajni. Jednoznačným prínosom franšízantov je ich znalosť regiónu, v ktorom sa rozhodli so sieťou Triumph podnikať. Práve ich môže predajca spodnej bielizne využiť pri plánovaní ďalšej expanzie.

Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.