Opierame sa o podporu svetových futbalistov
Čo Vás priviedlo k rozhodnutiu stať sa master-franšízantom konceptu Brazílskej futbalovej školy?
Presvedčila ma hlavne vízia organizácie, podpora svetových hráčov a koncept, ktorý je vytvorený na základe brazílskeho futbalu, ktorý milujem, a tiež výskumy univerzitných štúdií, ktoré jasne ukazujú, že Futebol de Salao poskytuje hráčom väčšie možnosti na výkon pri základných futbalových technikách v porovnaní s malým futbalom. Je teda zrejmé, že zvýšený loptový kontakt má dopad aj na efektivitu a získavanie techniky lopty. Brazílska futbalová škola (BFŠ) je program, ktorý nadväzuje na Socatots (pohybové cvičenia pre deti inšpirované futbalom – pozn. red.), ktorý vlastníme v Česku a na Slovensku. Vďaka tomu majú naši zákazníci Socatots možnosť pokračovať vo futbalovej výučbe priamo u nás podľa rovnakého myslenia.
Aké boli Vaše začiatky podnikania pod touto značkou? Čo všetko bolo potrebné na samotnom začiatku nastaviť?
Na úplnom začiatku sme išli na školenie do Anglicka, túto možnosť má aj franšízant. Môže si však tiež zvoliť variant podobného školenia v Brne. Po jeho absolvovaní sme si z centrály nechali zaslať BFŠ zariadenie, našli sme si miesto, kde trénovať, pripravili marketing, pozvali záujemcov na skúšobnú hodinu a tým to celé dobrodružstvo vlastne začalo. Pre mňa, ako master franšízanta, bol začiatok ťažší. Bolo samozrejme viac práce ako čaká na nového franšízanta, ktorý už prejde popísanou cestou. Novým franšízantom odovzdávame know-how, máme k dispozícii marketingové materiály, webové stránky, CRM, dodáme potrebné zariadenie, zaistíme prístupy k databáze tréningov, a pod. Po administratívnej stránke je nutné registrovať podnikanie a vyriešiť účtovníctvo.
Koľko pobočiek v súčasnosti nájdeme na českom trhu? Koľko z nich je franšízových a koľko z nich prevádzkujete Vy z pozície franšízora?
Zatiaľ prevádzkujeme vlastnú pobočku v Brne. Plzeň je pláne na tento rok 2019, koncept Socatots tam už beží od septembra 2018. Chceme otvárať ďalšie tri franšízové pobočky v troch mestách na južnej Morave a diskutujeme i o ďalších možnostiach v Česku i na Slovensku. Z pozície franšízora sa chceme venovať najmä pobočke v Brne, zvyšok miest budeme otvárať na základe franšízových licencií.
Odkiaľ sa rekrutujú Vaši franšízanti? Sú to výhradne ľudia, ktorí majú nejaký vzťah ku športu?
Záujem o franšízu majú buď ľudia, ktorí majú radi futbal a venovali sa či sa venujú trénovaniu futbalu a zaujal ich nový spôsob trénovania na brazílsky spôsob ako prvý v lokalite, alebo sú to vyložene investori, ktorí hľadajú nový zdroj radosti z vykonanej práce. Je potrebné spomenúť, že sme súčasťou veľké rodiny, ktorú tvoria franšízanti z celého sveta. Čo asi najviac svetovo priťahuje k BFŠ je nielen vzťah k športu, ale náplň práce - trénovanie, pozitívny vplyv na deti z okolia a tiež potenciálna perspektíva, že z niektorých detí vyrastie profesionálny hráč, ktorý reprezentuje krajinu na veľkom turnaji alebo je hviezdou Ligy majstrov. To je pre mňa najväčšia motivácia!
Aký záujem o franšízové licencie pozorujete na českom trhu?
Marketing BFŠ plánujeme na apríl 2019. Záujemcov fascinuje to, že je to niečo nové a teda výnimočné. Brazílska technika Futebol de Salao čerpá z tréningov indoor futbalu a unikátneho systému trénovania. Ako vysvetľuje Emilio Miranda z University of Sao Paulo, táto verzia hry vytvára až o 600 percent viac dotykov lopty a slúžila ako "laboratórium improvizácie" v Brazílii.
Na aký záujem zo strany detí a ich rodičov sa môžu tešiť franšízanti?
Franšízanti väčšinou najskôr otvoria Socatots a s programom BFŠ pokračujú neskôr aj napriek tomu, že investícia do marketingu je iba jedna. Samozrejme je možné otvoriť samostatne Socatots a tiež BFŠ, ale pretože má Socatots menšiu konkurenciu, odporúčame investovať do oboch programov. Náš program sa zameriava viac na jednotlivcov ako na tímovú metodológiu. Sme presvedčení, že by hra mala byť videná najskôr z individuálnej perspektívy a že by sa hráč mal najskôr oboznámiť s nástrojom hry, teda s loptou, ovládať ho, predtým ako sa presunie na ihrisko. Tréner má individuálny prístup ku každému dieťaťu, obzvlášť k tým, ktorí s futbalom začínajú. Deti láka naša špeciálna lopta Futebol de Salao a naše vlastné metódy odmeňovania: “Systém Skills Badge”, a to, že učíme viac ako 200 futbalových technických zručností.

Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.