Opierame sa o podporu svetových futbalistov
Čo Vás priviedlo k rozhodnutiu stať sa master-franšízantom konceptu Brazílskej futbalovej školy?
Presvedčila ma hlavne vízia organizácie, podpora svetových hráčov a koncept, ktorý je vytvorený na základe brazílskeho futbalu, ktorý milujem, a tiež výskumy univerzitných štúdií, ktoré jasne ukazujú, že Futebol de Salao poskytuje hráčom väčšie možnosti na výkon pri základných futbalových technikách v porovnaní s malým futbalom. Je teda zrejmé, že zvýšený loptový kontakt má dopad aj na efektivitu a získavanie techniky lopty. Brazílska futbalová škola (BFŠ) je program, ktorý nadväzuje na Socatots (pohybové cvičenia pre deti inšpirované futbalom – pozn. red.), ktorý vlastníme v Česku a na Slovensku. Vďaka tomu majú naši zákazníci Socatots možnosť pokračovať vo futbalovej výučbe priamo u nás podľa rovnakého myslenia.
Aké boli Vaše začiatky podnikania pod touto značkou? Čo všetko bolo potrebné na samotnom začiatku nastaviť?
Na úplnom začiatku sme išli na školenie do Anglicka, túto možnosť má aj franšízant. Môže si však tiež zvoliť variant podobného školenia v Brne. Po jeho absolvovaní sme si z centrály nechali zaslať BFŠ zariadenie, našli sme si miesto, kde trénovať, pripravili marketing, pozvali záujemcov na skúšobnú hodinu a tým to celé dobrodružstvo vlastne začalo. Pre mňa, ako master franšízanta, bol začiatok ťažší. Bolo samozrejme viac práce ako čaká na nového franšízanta, ktorý už prejde popísanou cestou. Novým franšízantom odovzdávame know-how, máme k dispozícii marketingové materiály, webové stránky, CRM, dodáme potrebné zariadenie, zaistíme prístupy k databáze tréningov, a pod. Po administratívnej stránke je nutné registrovať podnikanie a vyriešiť účtovníctvo.
Koľko pobočiek v súčasnosti nájdeme na českom trhu? Koľko z nich je franšízových a koľko z nich prevádzkujete Vy z pozície franšízora?
Zatiaľ prevádzkujeme vlastnú pobočku v Brne. Plzeň je pláne na tento rok 2019, koncept Socatots tam už beží od septembra 2018. Chceme otvárať ďalšie tri franšízové pobočky v troch mestách na južnej Morave a diskutujeme i o ďalších možnostiach v Česku i na Slovensku. Z pozície franšízora sa chceme venovať najmä pobočke v Brne, zvyšok miest budeme otvárať na základe franšízových licencií.
Odkiaľ sa rekrutujú Vaši franšízanti? Sú to výhradne ľudia, ktorí majú nejaký vzťah ku športu?
Záujem o franšízu majú buď ľudia, ktorí majú radi futbal a venovali sa či sa venujú trénovaniu futbalu a zaujal ich nový spôsob trénovania na brazílsky spôsob ako prvý v lokalite, alebo sú to vyložene investori, ktorí hľadajú nový zdroj radosti z vykonanej práce. Je potrebné spomenúť, že sme súčasťou veľké rodiny, ktorú tvoria franšízanti z celého sveta. Čo asi najviac svetovo priťahuje k BFŠ je nielen vzťah k športu, ale náplň práce - trénovanie, pozitívny vplyv na deti z okolia a tiež potenciálna perspektíva, že z niektorých detí vyrastie profesionálny hráč, ktorý reprezentuje krajinu na veľkom turnaji alebo je hviezdou Ligy majstrov. To je pre mňa najväčšia motivácia!
Aký záujem o franšízové licencie pozorujete na českom trhu?
Marketing BFŠ plánujeme na apríl 2019. Záujemcov fascinuje to, že je to niečo nové a teda výnimočné. Brazílska technika Futebol de Salao čerpá z tréningov indoor futbalu a unikátneho systému trénovania. Ako vysvetľuje Emilio Miranda z University of Sao Paulo, táto verzia hry vytvára až o 600 percent viac dotykov lopty a slúžila ako "laboratórium improvizácie" v Brazílii.
Na aký záujem zo strany detí a ich rodičov sa môžu tešiť franšízanti?
Franšízanti väčšinou najskôr otvoria Socatots a s programom BFŠ pokračujú neskôr aj napriek tomu, že investícia do marketingu je iba jedna. Samozrejme je možné otvoriť samostatne Socatots a tiež BFŠ, ale pretože má Socatots menšiu konkurenciu, odporúčame investovať do oboch programov. Náš program sa zameriava viac na jednotlivcov ako na tímovú metodológiu. Sme presvedčení, že by hra mala byť videná najskôr z individuálnej perspektívy a že by sa hráč mal najskôr oboznámiť s nástrojom hry, teda s loptou, ovládať ho, predtým ako sa presunie na ihrisko. Tréner má individuálny prístup ku každému dieťaťu, obzvlášť k tým, ktorí s futbalom začínajú. Deti láka naša špeciálna lopta Futebol de Salao a naše vlastné metódy odmeňovania: “Systém Skills Badge”, a to, že učíme viac ako 200 futbalových technických zručností.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?