Franšízantom pomáhame s výberom lokality
Môžete nám predstaviť koncept Kinekus?
Kinekus je obchodná spoločnosť so sortimentom zameraným na domácnosť, náradie, záhradu a vykurovanie. Prostredníctvom svojej siete prevádzok ponúka, ak to tak môžem povedať, riešenia na každý deň. Výnimočnosť Kinekusu je v tom, že má sortiment, ktorý spotrebiteľsky zasahuje veľkú časť obyvateľstva. Každý, kto aspoň raz v živote pracoval rukami, si nájde čo potrebuje. Domáca gazdiná, chlapi, majstri, remeselníci, domáci kutilovia, záhradkári atď. Tovar do ponuky poctivo a zmysluplne vyberáme a na predajniach je prehľadne uložený, aby zákazníci jednoducho našli to, čo potrebujú. Naši hlavným cieľom je, aby okrem toho čo potrebujú, mali pozitívny zážitok z prostredia našich prevádzok a radi sa tam vracali, pretože sa u nás cítili príjemne.
Ako momentálne vyzerá sieť supermarketov Kinekus?
Momentálne Kinekus prevádzkuje 4 vlastné a 8 franšízových prevádzok. Všetky dosahujú dobré ekonomické výsledky. Podstatnou vecou, na ktorej trváme, je osobný prístup v komunikácii so zákazníkmi a pozornosť pre ich potreby a požiadavky. Ako posledná bola otvorená prevádzka v nákupnom centre Vajnoria v Bratislave, ktorá je už po zábehu a ma už svojich prvých stabilných zákazníkov.
Aký je plán rozvoja na najbližšie obdobie?
Predovšetkým sa chceme spoločne rozvíjať ako ľudia, aby sme viac rozumeli sebe navzájom, viac sa počúvali a rozumeli aj našim terajším aj budúcim zákazníkom. Spustili sme interné aktivity na budovanie dobrej siete vzájomných vzťahov, aby sme mali dobrý základ pre rozšírenie siete prevádzok, ktoré plánujeme v blízkej dobe. Každé okresné mesto, kde ešte nie sme, je pre nás výzvou a súčasne plánom rozvoja prevádzok. Plánujeme naše „riešenia na každý deň“ priniesť čo najviac ľuďom. Zároveň ponúkame aj spoluprácu formou franšízového konceptu Kinekus. Je to výzva pre tých, ktorým sme blízki či už osobne alebo sortimentom a majú chuť podnikať s niečím overeným. Mať kontrolu nad svojím biznisom a v ruke mať vyskúšaný recept na úspech.
Aké podmienky musí spĺňať franšízant, resp. lokalita, v ktorej chce vybudovať svoju prevádzku?
Zásadnou vecou je chuť spolupracovať a venovať sa myšlienke Kinekus na plný úväzok. Vedieť porozumieť ľuďom a komunikovať na úrovni výmeny vzájomných hodnôt. Dobrá je aj skúsenosť s vedením tímu a jeho smerovaním. Atraktívnosť lokality vieme posúdiť na základe našich pravidelných prieskumov a franšízantovi dokážeme odporučiť konkrétnu lokalitu. Rešpektujeme však samozrejme aj to, že každý franšízant najlepšie pozná svoje okolie a lokalitu, kde žije a pracuje. V tomto zmysle majú lepší pohľad na daný priestor ako my. Aj preto je dôležité, aby od lokality, kde plánuje vybudovať svoju prevádzku nebol vzdialený povedzme viac ako do 30 minút jazdy autom. Dôležitá je aj finančná účasť záujemcu. Mal by počítať s tým, že do konceptu a budovania svojej predajne investuje svoje prostriedky.
Čo získa franšízant od materskej firmy?
Najväčší benefit je získanie overeného konceptu - „receptu“ na úspech. Naše know - how je vystavané tak, aby franšízantovi pri jeho plnom nasadení a dodržiavaní pravidiel a našich hodnôt prinieslo úspech a zisk. Ide o komplexný balík podpory začínajúc vyhľadaním a posúdením atraktívnosti lokality, podpora pri zriadení prevádzky, náboru ľudí, marketing, veľmi výhodné dodávateľské zmluvy z ktorých môže franšízant čerpať a veľa iných výhod.
Je franšízant zapojený aj do online predaja?
Áno je, ale tento proces je práve v rekonštrukcii a pripravujeme systém pre efektívnejší predaj online aj pre franšízantov.
Všetky franšízingové koncepty sa v istom zmysle podobajú. Čo však Kinekus robí iným? Čo je jeho špecifikom?
Špecifikom je atmosféra, s ktorou sa môžete stretnúť na našich prevádzkach. Túto atmosféru vytvárajú naši ľudia - predavači, ktorí sa neskrývajú v uličkách, ale komunikujú so zákazníkmi. V dnešnom svete veľkých supermarketov je to už neobyčajný zjav, že okrem fyzickej prítomnosti predavača sa vám aj niekto prihovorí a dokonca vám aj poradí. Toto je výnimočné. My si myslíme, že ľudskú komunikáciu a záujem človeka o človeka nikdy nič nedokáže nahradiť. Ľudia sa nakoniec vrátia tam, kde im niekto pomohol. Chceme, aby zákazníci spoločnosti Kinekus mali z nakupovania dobrý pocit.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
V minulom roku oslávila značka Kinekus 30 rokov fungovania na trhu. Je pripravená ďalej rásť prostredníctvom franšízantov. Do akých miest sa hodí?
Obsadiť krajské mestá a následne preniknúť do okresných. Taký je plán franšízového konceptu Kinekus.
Toľko pobočiek chce mať na slovenskom trhu franchisová sieť predajní pre domácnosť Kinekus.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.