Tento rok bude sieť Solodoor rásť rýchlejšie
V minulom roku sa sieti Solodoor podarilo otvoriť dve nové franšízové pobočky. Aké máte plány pre tento rok? Pripravujete sa na rýchlejšiu expanziu?
V roku 2019 určite chceme rozširovať našu sieť rýchlejšie ako v minulom roku. A to na českom aj na slovenskom trhu. Dohromady by sme počas tohto roka radi otvorili 10 nových franšízových pobočiek pod značkou Solodoor. Všetko samozrejme súvisí s tým, ako sa nám bude dariť nachádzať kvalitných záujemcov o franšízu. Ak by sme to však hodnotili podľa záujmu o našu licenciu, myslím si, že je všetko na dobrej ceste. Každý týždeň sa na nás niekto obracia s dotazom na možnosť otvorenia franšízovej predajne, čo nám dáva veľký priestor pre výber vhodného budúceho partnera. Dlhodobým cieľom je mať v Česku 15 až 20 pobočiek, na Slovensku by ich malo byť 8 až 10.
V akých lokalitách momentálne hľadáte franšízantov?
V blízkej dobe otvoria svoje brány predajne v Ostrave a tiež v Námestove. Na začiatku roka sme tiež podpísali franšízovú zmluvu s budúcim partnerom z Olomouca. Jeho pobočka by mala začať fungovať počas mája. Čo sa týka ďalších lokalít, o ktoré máme záujem, radi by sme sa rozrástli do krajských miest, v ktorých zatiaľ nemáme zastúpenie. Aktuálne hľadáme franšízantov napríklad v Karlových Varoch, Hradci Králové, Jihlave, Českých Budejoviciach a Liberci. Pobočky Solodoor môžu ale fungovat i v menších mestách, kde je možné predpokladať veľký záujem zo strany potenciálnych zákazníkov.
Kto sú klienti vašich franšízantov?
Väčšinou sú to koncoví zákazníci, ľudia, ktorí rekonštruujú staršie nehnuteľnosti a riešia komplexne nákup nových dverí do celého bytu či domu. V momente, kedy prídu k nám na pobočku, sme im schopní poradiť s výberom toho najlepšieho riešenia. Vždy si zákazníka vypočujeme, zistíme, aká je ich predstava o funkčnosti, dizajne alebo materiáli a spolu hľadáme to najvhodnejšie. Naším cieľom nie je iba predať dvere, ale uspokojiť klienta tak, aby mal dôvod, sa nabudúce vrátiť či nás odporučiť ďalej. Zákazníkom ponúkame kompletný servis vrátane montáže, a to buď priamo prostredníctvom zamestnancov našich franšízových partnerov, alebo autorizovaných montážnych firiem. Medzi našich zákazníkov sa však zaradzujú i menšie a stredné stavebné spoločnosti, ktoré v regiónoch pracujú na projektoch, kde musia riešiť aj dvere a veci s nimi súvisiace.
Čo všetko majú franšízanti konceptu Solodoor na starosti?
Hlavnou úlohou našich franšízových partnerov je dobre reprezentovať značku Solodoor a dbať na dosahovanie ekonomických výsledkov, ktoré zaručia jej bezproblémové fungovanie a zaistiť profit pre franšízantov. Záleží nám tiež na tom, aby dávali pozor na dodržiavanie pravidiel nášho konceptu, ktoré majú detailne spracované v prevádzkovej príručke, ktorú od nás na začiatku spolupráce dostávajú. Dôležité tiež je, aby sa držali jednotného dizajnu, aby zákazník, ktorý vstúpi do pobočky v Brne, Zlíne alebo v Plzni, prakticky nepoznal rozdiel ale aby vždy vedel, že takto vyzerá franšízová pobočka Solodoor. Samostatnou kapitolou je marketing. Franšízanti majú na starosti propagáciu svojej pobočky v danom regióne. Aby sme ich motivovali k aktívnemu marketingovému snaženiu, máme pre tieto účely vytvorený bonusový systém. O marketing na celorepublikovej úrovni, a to v Česku i na Slovensku, sa stará materská spoločnosť. Naši franšízoví partneri sa nemusia de facto vôbec starať o jednanie s dodávateľmi. Vďaka našej širokej sieti sme schopní aj pre nich vyjednať také podmienky, ktoré by pre samostatných podnikateľov boli nedosiahnuteľné. Ušetríme im nielen financie, ale tiež čas, ktorý by strávili vyjednávaním.
Investícia do otvorenia pobočky Solodoor začína cca od 20 tisíc EUR. Ďalších 8 tisíc stojí franšízová licencia. Čo všetko za investované peniaze franšízant dostane?
Zakúpením franšízovej licencie si podnikateľ v podstate kupuje možnosť byť spoločníkom siete Solodoor. V rámci prípravy otvorenia pobočky pripravujeme pre franšízanta projektovú štúdiu komplexného riešenia predajne, pomáhame mu s úvodným marketingom. Samozrejmosťou je úvodné školenie pre franšízanta, aj pre jeho personál. Otvorením pobočky však naša podpora nekončí, pokračuje počas celej doby spolupráce.
Po akej dobe sa franšízantovi investícia vráti?
Malo by to byť v horizonte roka, roka a pol. Doba návratnosti súvisí tiež s miestom, kde franšízant svoju pobočku prevádzkuje. Vo väčších mestách, v ktorých je predpoklad dosahovania vyššieho obratu, je bližšie spodnej hranici. Ideálne je, aby pobočka vykazovala ročný obrat 480 až 600 tisíc EUR.
Je podľa Vás v dnešnej dobe náročné nájsť kvalitného franšízanta? Ako vo Vašich očiach vyzerá?
Ako som už povedal, záujem podnikateľov budovať svoj biznis pod našou značkou je pomerne veľký. Aby sme vybrali toho správneho partnera, je potrebné, aby vedel, že je to podnikanie ako každé iné. Veľká časť zodpovedností za jeho úspech leží v jeho vlastných rukách. Licencia Solodoor je dobrým základom, ale záleží na franšízantovi, ako veľmi sa bude snažiť úspech dosiahnuť. Preto sme veľmi radi vždy, keď sa medzi záujemcami objavia ľudia, ktorí chcú na predajni osobne pracovať a aktívne sa podieľať na jej rozvoji.
Prezraďte nám, čo je hlavným dôvodom, prečo by sa človek uvažujúci o franšízovom podnikaní mal rozhodnúť práve pre značku Solodoor?
Ako jeden z hlavných dôvodov vidím našu jedinečnosť. Na trhu neexistuje žiadna iná franšízová sieť zameraná na predaj dverí. Ten, kto chce podnikať v tomto odbore a mať za sebou podporu silnej značky s dlhoročnou tradíciou, má od spoločnosti Solodoor jedinečnú možnosť.
Čo expanzia do ďalších krajín, neuvažujete o nej?
Zatiaľ o nej neuvažujeme. Najskôr chceme vybudovať a stabilizovať našu sieť v Česku a na Slovensku. Situácia na oboch týchto trhoch je značne odlišná. Je evidentné že na Slovensku má značka Solodoor veľký potenciál. Je to zaujímavá šanca, pre podnikateľa, ktorí chce značku reprezentovať na tamojšom trhu, ktorý ešte nie je pokrytý tak, ako by sme si predstavovali.

Prečítaj články

Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
„Radi by sme sa rozrástli do krajských miest, v ktorých zatiaľ nemáme zastúpenie," hovorí v rozhovore Jakub Mulač, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.
Počas prvného štvrtroku zvýšila predajná sieť dverí a zárubní medziročné predaje o 40 %. Jej obrat dosiahol počas januára až marca cca 560 tisíc eur.
„Svoju predajňu Solodoor som otvorila v marci. Potom prišiel koronavírus a vládne opatrenia. Aj napriek tomu sa mi podarilo úspešne rozbehnúť podnikanie," prezrádza franšízantka Linda Andrlová.
Solodoor tento rok otvoril už 3 nové franšízové predajne. Poskytovateľ licencie vidí priestor pre ďalšie na Slovensku, rovnako ako v Česku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?