Úspech vďaka kvalite a tradícii
V súčasnosti na tuzemskom trhu funguje jedna franšízová predajňa v Bratislave, ktorú by v blízkej dobe mala doplniť ďalšia v Námestove, na Orave. V priebehu tohto roka sa pobočková sieť rozrastie o ďalšie prevádzky. „Reakcie na našu značku sú na Slovensku veľmi pozitívne. Na slovenskom trhu nás vnímajú ako tradičného, českého, a kvalitného výrobcu dverí a dverových zárubní. To všetko pre nás a našich franšízových partnerov predstavuje veľký potenciál,“ vysvetľuje Stanislav Malohlava.
Podľa riaditeľa spoločnosti Solodoor Centrum Stanislava Malohlavy, ktorý má, ako franšízor konceptu, rozvoj franšízovej siete na starosti, má slovenský trh potenciál pre 15 až 20 značkových predajní Solodoor. Vhodnými lokalitami sú najmä všetky krajské mestá a tiež mestá so zaujímavou spádovou oblasťou „Franšízantom ponúkame exkluzivitu na mesto a oblasť, v ktorom podnikajú,“ hovorí Stanislav Malohlava s tým, že v prípade veľkých miest je samozrejme priestor pre otvorenie viac ako jednej pobočky. V takom prípade je možnosť otvoriť novú pobočku ponúknutá primárne franšízantovi, ktorý už v danej lokalite pôsobí. „Naším plánom nie je pobočkami „zahustiť“ celú republiku tak, aby si naši franšízanti navzájom konkurovali, ale to, aby táto sieť bola schopná poskytnúť profesionálny a komfortný servis pre našich zákazníkov, z ktoréhokoľvek kútu republiky,“ dodáva.
V České republike bol koniec minulého roka pre franšízový koncept Solodoor v znamení otvárania nových franšízových predajní. Zákazníci od novembra nájdu pobočky tiež v Prahe a v Zlíne. V súčasnosti ich funguje šesť na českom trhu. Okrem dvoch spomenutých sa nachádzajú tiež v Brne, vo Valašskom Meziříčí, Plzni a v Mnichovom Hradišti. Počas januára by mala zahájiť prevádzku aj nová predajňa v Ostrave.
Obchodník telom aj dušou
Kto sa môže stať partnerom konceptu, ktorý je svojim spôsobom predaja dverí a dverových zárubní unikátny v celej Európe? V prvom rade musí mať záujemca o franšízu na pamäti, že cieľom vedenia spoločnosti je nájsť takých partnerov, s ktorými bude môcť nadviazať dlhodobú spoluprácu. „Preto dávame prednosť franšízantom, ktorí sa chcú na chode predajného štúdia aktívne podieľať a stať sa tak jednou z tvárí našej značky. Samozrejme, ak sa nám ozve podnikateľ, ktorý chce prostredníctvom investície do licencie rozšíriť svoje súčasné podnikanie o franšízu Solodoor, je možnosť aj takejto spolupráce,“ doplňuje Stanislav Malohlava.
Čo sa týka skúseností budúceho franšízanta, vzhľadom k prepracovanosti celého konceptu, detailnému know-how, školeniu a vďaka objednávkovému systému, pod značkou Solodoor môžu začať podnikať aj ľudia doteraz pôsobiaci mimo odbor či začínajúci podnikatelia. Dôležitým predpokladom pre úspešného záujemcu o licenciu, je obchodný duch, ktorý by mu mal byť vlastným. Práve jeho duša obchodníka je niečo, čo mu do budúcnosti môže dopomôcť k úspechu.

Prečítaj články

„Hľadáme ľudí, ktorí majú odvahu sa postaviť na vlastné nohy a majú tužbu budovať svoje podnikanie," hovorí Miroslav Kubík, konateľ spoločnosti Lomax.
Solodoor tento rok otvoril už 3 nové franšízové predajne. Poskytovateľ licencie vidí priestor pre ďalšie na Slovensku, rovnako ako v Česku.
Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
V roku 2019 franšízová sieť Solodoor Centrum otvorila 3 nové predajne. Svoje zastúpenie na Slovensku a v Česku bude rozširovať aj tento rok.
Sme radi, keď záujem o otvorenie franšízovej predajne má podnikateľ, ktorý sa chce na jej chode aktívne podieľať, hovorí Stanislav Malohlava, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Najúspešnejšie globálne franšízy pochádzajú z oblasti gastronómie. V prvej 50 sú aj značky pôsobiace na tuzemskom trhu.
Kanadský vzdelávací koncept Maple Bear vidí na trhu potenciál. Záujem o súkromné dvojjazyčné vzdelanie tu stúpa. Pre koho je to príležitosť?
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.