Z 0 na 35 za 10 rokov
V decembri oslávi sieť výživových poradní 10 rokov na slovenskom trhu. Akých bolo tých 10 rokov?
Máme za sebou úspešný 10ročný výsledok v podobe 35 pobočiek. Nemáme sa za čo hanbiť, určite sa nám podarilo na slovenskom trhu uspieť a zaviesť kvalitný franšízový koncept. Zo začiatku nikto neveril, že by Naturhouse mohol na slovenskom trhu fungovať. Ľudia uzatvárali tipy, kedy skončíme. Boli sme priekopníkmi odvetvia na trhu. Najviac nás teší desiatky tisíc spokojných klientov v SR a tiež spokojný franšízanté, ktorých sme naučili podnikať a ktorí nám so zárobkom dávajú vedieť, že sa s nami toho veľa naučili. Ukazovateľom úspechu je pre nás ocenenie v Českej republike v súťaži Franchisa roka s 1. miestom v kategórii Franchisor roka 2016, 1. miesto Skokan roka 2016 za najviac otvorených pobočiek a 2. miesto Skokan roka 2017. Nie iba toto sú meradlá úspechu kvality konceptu. Máme veľa námetov a nápadov, kam a ako chceme sieť za ďalších 10 rokov posunúť.
Ako veľmi sa od roku 2008 sieť Naturhouse zmenila?
Keby sme na koncepte ako takom od otvorenia 1. pobočky nič nemenili a nezlepšovali, tak by sme tu zrejme neboli. Za 10 rokov si prešla aj naša metóda potrebným vývojom, ktorý reaguje na nové poznatky, potreby a požiadavky klientov. Dokázali sme úspešne odolať finančnej kríze, počas ktorej sa trh zmenil. Na druhú stranu nás teší a overuje sa nám, že základné myšlienky metódy Nautrhouse fungujú viac ako 25 rokov, sú nadčasové, a i najmodernejšie poznatky vedy v oblasti nášho segmentu trhu popisujú funkčné procesy, ktoré sa zhodujú s našou metódou ako jednou z optimálnych ciest k dosiahnutiu zdravej váhy, kondície, zdravia a osvojenia si správnych stravovacích návykov.
Vďaka franšíze nájdeme vaše pobočky po celej Slovenskej republike – vo veľkých mestách aj tých menších. Kde sa im darí viac? Platí, že franšízanti vo veľkých mestách sú úspešnejší?
Darí sa dobre v malých i väčších mestách. Záleží na kvalite poskytovaných služieb, nie na veľkosti lokality. Rýchlejší rozbeh môže mať pobočka v malom meste, keď si ľudia medzi sebou povedia, čo nové sa otvára a posunú si dobré referencie. Máme tiež pobočky v menších mestách, ktoré vykazujú veľké obraty v porovnaní s väčšími mestami. Každopádne, ak náš franšízant dodržuje manuál a má výbornú kvalitu a prístup ku klientom, tak pobočka bude prosperovať v malom aj veľkom meste, to platí všade.
Čo franšízanti na spolupráci s vami najviac oceňujú?
Podľa reakcií našich franšízantov oceňujú najmä priateľský a otvorený prístup rodinnej firmy a nadštandardnú podporu. Často k nám prichádzajú ľudia z korporátnych firiem a cítia sa s nami komfortne bez zbytočnej pretvárky a sileného správania. Franšízanti tiež s vďačnosťou chvália prepracované a funkčné know-how, vzdelávanie v podnikaní a inovácie, s ktorými prichádzame vrátane vzájomnej výmeny skúsenosti. A hlavne to, že s nami nie sú na podnikanie sami.
Je na Slovensku stále priestor pre nové franšízy a franšízantov?
Áno, naším cieľom je mať až 50 pobočiek a stále sú mestá, kde Naturhouse nie je zavedený vôbec vrátane malých miest. Ak môžem vymenovať konkrétne lokality, tak sú to napríklad Liptovský Mikuláš, Rožňava, Spišská Nová Ves, Rožumberok, Rimavská Sobota a ďalšie, kompletný zoznam voľných lokalít je uvedený na našom webe.
Kde vidíte Naturhouse zhruba za 5 rokov?
Verím, že za 5 rokov budú pobočky vo všetkých malých i väčších mestách s viac ako 5 000 obyvateľmi. Nové marketingové a metodické nástroje zamerané na ďalšie zvyšovanie kvality starostlivosti o klientov prinesú ďalšie ovocie v budovaní a počte superspokojných klientov Naturhouse. A to je náš dlhodobý a hlavný cieľ.
Tri možnosti pre franšízantov / Vstupná investícia pri otvorení pobočky začína pre mikro-mikro koncept na 10.000 eur, pre mikrokoncept na 11.200 eur. Licencie pre štandardnú predajňu stoja od 16.800 eur. Prečítaj články
Zdravé chudnutie a podnikanie
/01.07.2025
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja maloobchodnej a franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?