Futbalom ku zdraviu aj zisku
Širokú ponuku pohybových aktivít pre všestranný vývoj detí od šiestich mesiacov do piatich rokov má vo svojom portfóliu franšízová značka Socatots. Koncept, ktorý pochádza z Veľkej Británie, združuje po celom svete 2 milióny detí a rodičov zo 60 krajín sveta. Vzdelávacím programom Socatots prešli mnohí britskí prvoligoví futbalisti - jeho pôvodným zámerom je "zmeniť medzinárodný svet futbalu v tom dobrom slova zmysle" cez partnerov a franšízové pobočky, ktoré majú vychovávať z detí nadejných športovcov a športovkyne. Ich cieľom už nie je iba príprava detí na profesionálnu športovú kariéru, Socatots nie je iba obyčajná futbalová prípravka.
"Zameriavame sa skôr na všestranný pohybový vývoj aj preto, lebo vieme, že populárnejší je futbal ako hokej," hovorí držiteľ českej master-franšízovej licencie Michal Ogorek s tým, že na kurzoch sa tradične zúčastňujú aj dievčatá, ktoré si pri hrách s loptou precvičujú napr. rovnováhu alebo rýchly postreh. "Celý koncept je postavený na skúsenostiach, podľa ktorých sa deti do 5 rokov učia oveľa rýchlejšie a ľahšie. U nás môžu naši žiaci využiť aj kurzy Brazílskych futbalových škôl, ktoré voľne nadväzujú na kurzy Socatots. Je to už profesionálny futbalový tréning," doplňuje Ogorek.
Tisíc eur a môžeš začať učiť kopať
Franšíza Socatots sa podľa neho hodí najmä do miest s minimálne 50 tisícmi obyvateľov, pobočku je možné otvoriť aj v dvojtisícovej obci. Pri optimalizácii nákladov je podľa českého master-franšízanta aj v prípade tých najmenších franšíz možná návratnosť investícií už po 3 mesiacoch prevádzky. Franšízanti si musia sami nájsť vhodné priestory v telocvičniach škôl, kultúrnych domoch či súkromných posilňovniach, ktoré si obvykle najímajú na určený počet hodín. Za licenčný poplatok tisíc eur dostávajú od centrály na štart všetko potrebné zariadenie od lôpt po špeciálne pomôcky, ale aj know-how ako získavať zákazníkov či marketingovú podporu. Následne odvádzajú značke 15 % z mesačného obratu.
Socatots pritom nevyžaduje, aby franšízant vedel hrať futbal, poznal jeho pravidlá, alebo ho dokonca vedel trénovať. Koncept je napríklad v susednom Poľsku úspešný podľa Michala Ogorka tiež ako investičný nástroj, kedy podnikateľ prevádzkuje celú sieť pobočiek, do ktorých si hľadá a najíma futbalových trénerov a športových profesionálov. Častý je tiež model, kedy si franšízu obstará učiteľ telesnej výchovy, a venuje sa jej vo svojom voľnom čase. Aktuálne najvyšší dopyt je v lokalite Praha, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, Ústí nad Labem, České Budejovice, Hradec Králové, Pardubice, Zlín, Havířov, Kladno, Most, Opava, Frýdek-Místek, Karviná, Jihlava, Teplice, Dečín a ďalších.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?