Naše franšízy sú založené na dôvere

Ako by ste stručne popísali koncept TAB Board?
TAB Board je výberová členská organizácia, ktorá pomáha podnikateľom efektívnejšie viesť firmu, dosahovať lepšie zisky a napĺňať osobné ciele. V rámci TAB organizujeme pravidelné tzv. zasadanie TAB Boardu, na ktorých sa stretávajú skúsení majitelia firiem z jedného regiónu a z rôznych odvetví podnikania. Boardy sú štrukturovane vedené skúseným facilitátorom a každý člen má možnosť prebrať špecifické témy. Vďaka skúsenosťam kolegov získavajú praktické rady a osvedčené tipy na ďalší rozvoj svojho businessu, a to je to, čo naši členovia najviac oceňují.
V čom vidíte jeho najväčšie výhody? V čom je vaša značka výnimočná?
TAB Board je najlepšia podpora pre podnikateľov, ktorú sme videli. Unikátna kombinácia zdieľania skúseností a individuálneho rozvoja je dôvod, prečo naši členovia zostávajú v TABe dlhodobo - priemerná doba členstva v TAB je viac ako 5 rokov.
TAB poskytuje svojim členom systematickú podporu pri ich podnikaní, pri ktorej sa môžu spoľahnúť na skúsenosti kolegov z Boardu, tiež na svojho facilitátora-kouča TAB i strategické nástroje na vedenie firmy.
Zaoberáte sa podnikateľským tréningom a poradenstvom, aké problémy vaši klienti riešia s vašou pomocou najčastejšie?
Paleta tém, ktoré naši členovia prinášajú na TAB Board je široká, a zahrňuje všetky oblasti podnikania. V zásade je možné rozlíšiť dve oblasti. Jednou z nich sú rozvojové témy alebo výzvy, ako napr. expanzia do zahraničia, rozvoj vlastného marketingu a obchodu, nové oblasti výroby či služieb. Druhou oblasťou sú skôr problémy s produktivitou práce, vzťahmi so zákazníkmi a dodávateľmi, finančné riadenie, cash flow, distribúcia, atď. Jednou z „najobľúbenejších“ oblastí sú zamestnanci, ich získavanie, začlenenie do firmy, motivácia, a pod. Proste „business as usual“.
Spolupracujete nejako so zahraničnými pobočkami?
Tak ako naši členovia ťažia z možnosti využívať skúsenosti ostatných podnikateľov v TAB, tak aj my úzko spolupracujeme s kolegami zo 17 krajín, kde TAB pôsobí. Pravidelne sa stretávame a zdieľame navzájom skúsenosti z práce s franšízantami aj s našimi členmi. Je to veľmi prínosné, pretože ani my (Master franšízor pre ČR a SK) nie sme na naše podnikanie sami.
Je v niečom váš koncept špecifický pre Slovensko? Majú naši podnikatelia rovnaké problémy ako inde, alebo sa naopak nelíšia?
Počas 4 rokov sme si overili, že podnikanie je naozaj všade rovnaké a po celom svete sa riešia veľmi podobné otázky a problémy. Ja som veľmi skeptický k názorom, že my u nás na Slovensku sme úplne iní a všetko u nás funguje inak. Mali sme možnosť spoznať business v mnohých krajinách na niekoľkých kontinentoch a je to všade (v ekonomicky vyspelom svete) veľmi podobné. To je práve veľké výhoda TABu, že môžeme - naši franšízanti aj členovia - čerpať zo skúseností kolegov z iných krajín. Aj my tak prispievame svojimi poznatkami do spoločnej databázy znalostí celého TABu.
Čo všetko musí mať záujemca o vašu franšízu? Ako napríklad vyhodnocujete požiadavky na dostatočné"profesné aj životné skúsenosti"?
Vyberanie franšízantov TAB sa riadi podľa našej vlastnej metodiky, ktorá v rámci toho procesu zahŕňa formálne aj neformálne kritériá výberu. Nemáme žiadne špeciálne KO kritérium, ale veľmi dôležitá je osobnosť potenciálneho franšízanta a jeho morálna integrita, pretože celý koncept TAB je založený na dôvere.
Facilitátor/ kouč TAB nie je poradcom, takže nemusí byť odborníkom na podnikanie, ale mal by mať dostatočnú skúsenosť s podnikaním a mal by byť pre našich členov vhodným partnerom. Dôležité je, aby sa kandidát stotožnil s hodnotami TAB a mal reálny záujem o podnikanie v rámci franšízového konceptu, čo vyžaduje istú osobnú zralosť. Potom mu koncept TAB prinesie radosť do jeho pracovného aj osobného života.
Podľa vašich skúseností - akí adepti najčastejšie uspejú? Majú niečo spoločné?
Najúspešnejší sú tí, ktorí chcú dosiahnuť úspech a vedia, že pre to musia niečo urobiť. Koncept TAB je skvelý stroj, ktorý prináša potešenie členom aj franšízantom. Ten, kto prijme zodpovednosť za vlastné podnikanie, nechá si poradiť a chce sa rozvíjať, môže dosiahnuť fantastické výsledky. Franšíza TAB je skvelé podnikanie ale samo nebude fungovať.
Máte v ČR vlastné školiace centrum? V čom vašich franšízantov konkrétne vzdelávate a akou formou?
Naše certifikované Školiace centrum TAB poskytuje v plnom rozsahu tav. Úvodné školenie v rozsahu 7 dní, ktorým prechádzajú všetci franšízanti TAB po celom svete. Až do konca roka 2017 bolo toto školenie k dispozícii iba v Nemecku, Veľkej Británii a samozrejme v USA. Sme teda tretia krajina na svete, kde je školiace centrum, čo chápeme ako ocenenie našich doterajších úspechov – a sme na to pyšní.
Koľko franšíz by ste do budúcnosti chceli mať v celej sieti?
Koncept TAB je postavený na exkluzívnom regionálnom zastúpení, teda v každom regióne je iba jeden franšízant TAB. To je pre každého franšízanta veľká výhoda, pretože môže s kolegami veľmi úzko spolupracovať a vzájomne si pomáhať. V našom prípade sa regióny v zásade zhodujú s krajským delením Českej republiky a Slovenska, čo je dohromady 23 regiónov.
Kde momentálne hľadáte franšízantov?
Hľadáme kandidátov na franšízantov v tých regiónoch, kde zatiaľ ešte nie sme zastúpení, teda predovšetkým v západnej časti Českej republiky, na Morave a strednom Slovensku.
Prečítaj články

TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Od roku 2017 sa pobočky franšízy so službami BOZP rozšírila po Slovensku a nedávno pribudla pobočka v Trenčíne.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?