TulecTrend sa chce šíriť v Európe
Návrhmi, výrobou a predajom pôvodného značkového oblečenia a doplnkov pre deti sa zaoberá česká franšízová sieť TulecTrend, ktorá nedávno oslávila 25 rokov pôsobenia na českom trhu. V minulom roku v lete otvoril TulecTrend 3 nové predajne, a rok predtým sa podarilo uviesť do prevádzky 5 nových pobočiek. Rok 2018 má byť pre českú franšízu v znamení zahraničnej expanzie. Po 10 rokoch pôsobenia na Slovensku sa majitelia značky TulecTrend rozhodli skúsiť svoje šťastie v Rumunsku.
"Zákazníci sa nás pýtali na e-shopy tiež v okolitých krajinách, rozhodli sme sa preto hľadať partnera, ktorý by od nás dostal po podpise licencie na starosti rumunský trh," hovorí Tomáš Tulec, ktorý firmu založil a vlastní spolu so svojim bratom Michalom. Voľba padla na Rumunsko aj preto, že majitelia franšízovej siete chcú nazbierať skúsenosti so zahraničnými trhmi a zvolili preto krajinu, kde nie je konkurencia tak veľká ako napríklad v Poľsku. "V Rumunsku sa môžeme učiť spolu s novými partnermi," dodáva Tulec s tým, že po Rumunsku sa TulecTrend chystá tiež na ďalšie európske krajiny.
Vo veľkých mestách môže byť viac obchodov
Dopyt po nových franšízantoch je stále aj v Českej republike. "Voľných miest je u nás stále dosť, a keď sa objaví vhodný uchádzač o franšízu, je možné otvoriť našu pobočku takmer v každej lokalite ČR," vysvetľuje Tomáš Tulec. V mestách do 100 tisíc obyvateľov získavajú franšízanti územnú exkluzivitu (pre dané mesto), v tých väčších naopak vedenie firmy exkluzivitu nezaručuje. Ideálne pre umiestenie pobočky sú nákupné a obchodné centrá. Minimálna investícia je 150 tisíc korún českých a to za obchod s minimálnou veľkosťou 25 štvorcových metrov.
Spoločnosť z Olomouca, ktorá funguje na českom trhu už od roku 1993, ponúka franšízantom výhodné podmienky predaja - môžu napríklad vracať do skladu nepredané kusy oblečenia. Centrála TulecTrend pravidelne zásobuje obchody tovarom, za ktorý franšízanti neplatia. Ich zisk tvorí rozdiel medzi veľkoobchodnou a maloobchodnou cenou predaného textilu. Stále častejšie sú shop-in-shopy, kde TulecTrend dovoľuje na jednom mieste predaj kombinovať s iným sortimentom ako je detská obuv či hračkárstvo.
Prečítaj články
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.