KiwiSun chce dobyť celú Európu
Čím sa KiwiSun líši od konkurencie? Aké sú špeciality značky a vašich opaľovacích salónov?
KiwiSun využíva celosvetovo unikátnu technológiu, vyvinutú s ohľadom na zdravie, vďaka ktorej môžu naši klienti získať pri opaľovaní karibskú hnedú farbu pleti, a zároveň si užiť ďalšie výhody pozitívneho pôsobenia biologického svetla na náladu a celkový stav organizmu. Každoročne u nás pribúda žien, pre ktoré sa liečba svetlom stála bežnou súčasťou života, a to po celý rok bez ohľadu na počasie. Naše služby využívajú obvykle dvakrát do týždňa.
Rastie tiež neustále počet uvedomelých spotrebiteľov, ktorí dôkladne skúmajú pozadie služieb a produktov. KiwiSun je jediná spoločnosť na svete, ktorá spája vo svojom systéme vývoj, výrobu i prevádzku biosolárií. Tiež preto je značka za svoje produkty i služby v salónoch zodpovedná.
Spoločnosť KiwiSun bola založená v roku 2006. Ako prebiehal rozvoj siete v posledných desiatich rokoch?
Otvorenie prvého obchodu sa stalo okamžitým úspechom a rýchlo sa odrazilo v dopyte investorov po expanzii. Počas niekoľkých rokov sa nám podarilo dostať sa do desiatok väčších miest. Expanziu do zahraničia odštartovali predovšetkým Maďari žijúci v zahraničí, ktorí boli povzbudení úspechom našich domácich salónov.
Aké boli hlavné etapy zahraničnej expanzie?
V niektorých krajinách sme s partnermi podpísali zmluvu o celonárodnej franšízovej spolupráci a zodpovednosti za expanziu. Takým príkladom je Británia, Írsko a Taliansko. Potom sú niektoré trhy, kde naše salóny prevádzkujú samostatní franšízoví partneri, a my im poskytujeme svoje služby a podporu. Sem patrí Rumunsko či Slovensko. Práve expandujeme už do ôsmej krajiny.
Čo všetko získavajú vaši franšízanti po podpise licenčnej zmluvy?
Príjemcovia získajú franšízovú územnú exkluzivitu, centrálny marketing, majú možnosť sa priebežne vzdelávať, majú k dispozícii vlastní softvér, aj voľné obchodné plánovanie. Celý prevádzkový koncept, overený v už 66 fungujúcich salónoch, dostávajú k dispozícii bez vstupného poplatku. Naši partneri tiež nakupujú opaľovacie stroje za cenu od výrobcu, pre ktoré platí 5 ročná záruka, a počas 10 rokov dostávajú od výrobcu tiež potrebné náhradné diely.
Pokiaľ franšízy zaznamenajú nárast objemu prevádzky, a predajú v dlhodobom horizonte väčšie množstvo našich produktov, je to pre nás výhodnejšie, ako kedy sme franšízantov nechávali platiť už za získanie licencie. Otvorenie salónu KiwiSun nevyžaduje ani žiadne profesionálne zázemie a skúsenosti, všetko potrebné získavajú partneri od centrály v podobe podrobného a dobre fungujúceho konceptu. Jedinou požiadavkou na udelenie master-franšízovej licencie je otvorenie väčšieho počtu salónov KiwiSun v príslušnej krajine.
Aké sú vaše plány do nového roka?
Naša spoločnosť sa neustále rozvíja už veľa rokov a momentálne sme sa stali najinovatívnejšou firmou v odbore. Máme vo výstavbe sedem pobočiek. Už ôsmy salón chystáme na otvorenie v Londýne. Chceme sa ale i naďalej rozširovať. Vkladáme veľkú nádej do talianskeho, rumunského, slovenského, írskeho, a nemeckého trhu, a čoskoro by sme chceli začať dobývať i zvyšok Európy vrátane krajín ako Rakúsko, Poľsko, Česká republika či Chorvátsko.
Prečítaj články
Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.