Zarábať na platbách a prevodoch

Paysera zahájila svoju činnosť v roku 2004 v Litve, a v roku 2012 jej centrálna banka udelila licenciu na prevádzkovanie platformy pre medzinárodné prevody peňazí, a výmenu a spracovanie elektronických platieb. Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva viac ako 100 zamestnancov a spolupracuje s viac ako 50 bankami v Európskej únii, svoje služby ponúka stovkám tisícov zákazníkov. Momentálne majiteľ značky plánuje expanziu na ďalšie trhy. Nedávno sprevádzkovala firma svoje sídlo v Británii, a hľadá partnerov pre nové franšízy v Európe.
Partner získáva prístup do systému pre cezhraničné bankové prevody a spracovanie platieb, a tiež vlastných podnikových systémov, vyvinutých franšízovou sieťou. Po podpisu zmluvy bude pre Payseru získavať nových zákazníkov - podnikateľov, ktorí chcú ponúknuť verejnosti širšiu škálu dostupných spôsobov platby. "Franšízant odštartuje svoje podnikanie vo fin-tech priemysle. Bude zodpovedný za získavanie nových zákazníkov, predaj, marketing a rozvoj firmy. Získa potrebnú systémovou integráciu a možnosť prispôsobenia služieb, infraštruktúry, prístup k medzinárodný bankám a ďalším partnerom, nevyhnutné školenia, podporu i marketingové materiály a reklamu," vysvetľuje manažérka pre rozvoj Paysera Julija Vilkute.
Pozor na zákon
Pripojenie k sieti Paysery vyžaduje značné investície. Hodnota zahŕňa počiatočný poplatok za povolenie, vytvorenie infraštruktúry pre podnikanie, i pokrytie prevádzkových nákladů za prvný rok prevádzky. Vzhľadom na to, franšízy budú musieť spĺňať všetky zákonné požiadavky, musí partner Paysery získať status národnej platobnej inštitúcie. Špecifické požiadavky v tomto ohľade definuje zákon. Začiatkom tohto marca nadobudla napríklad v ČR účinnosť novela zákona o platobnom styke, ktorá do českého právneho poriadku začleňuje požiadavky legislatívy EU týkajúce sa platobných účtov a medzibankových poplatkov za kartové platobné transakcie.
"Platobný biznis vyžaduje podnikanie vo veľkom rozsahu, pretože marža za uskutočnenú platbu je nízka. Hlavným zdrojom príjmu pre franšízantov zostávajú devízové transakcie a platby v e-komerc. Franšízant sa preto musí snažiť zaistiť firme čo najviac klientov a vyšší obrat. Pri vyššom obrate sa dokonca znižujú náklady na prevádzku franšízy, čo znamená vyšší zisk," hovorí Julija Vilkute.
Optimistický výhľad pre uchadzača o franšízy Paysera ponúka rozvoj e-komerce. "V roku 2016 dosiahla podielu 8,7 % na maloobchode po celom svete. V nadchádzajúcich rokoch sa očakáva medziročné tempo rastu až 20 %. Celková hodnota bezhotovostných transakcií sa v posledných rokoch zvyšuje ročne v priemere o 42 %. To všetko znamená, že častosť používania elektronických platobných metód, ktoré podporujú cca. 92 % internetového trhu, sa tiež rýchlo zvyšuje," hovorí manažér.
Prečítaj články

Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Dve úspešné značky finančného poradenstva sa počas prvého polroka 2024 spoja a vznikne tak sieť viac ako 320 poradcov. Prvou novinkou bude mobilná aplikácia.
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.