Zarábať na platbách a prevodoch

Paysera zahájila svoju činnosť v roku 2004 v Litve, a v roku 2012 jej centrálna banka udelila licenciu na prevádzkovanie platformy pre medzinárodné prevody peňazí, a výmenu a spracovanie elektronických platieb. Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva viac ako 100 zamestnancov a spolupracuje s viac ako 50 bankami v Európskej únii, svoje služby ponúka stovkám tisícov zákazníkov. Momentálne majiteľ značky plánuje expanziu na ďalšie trhy. Nedávno sprevádzkovala firma svoje sídlo v Británii, a hľadá partnerov pre nové franšízy v Európe.
Partner získáva prístup do systému pre cezhraničné bankové prevody a spracovanie platieb, a tiež vlastných podnikových systémov, vyvinutých franšízovou sieťou. Po podpisu zmluvy bude pre Payseru získavať nových zákazníkov - podnikateľov, ktorí chcú ponúknuť verejnosti širšiu škálu dostupných spôsobov platby. "Franšízant odštartuje svoje podnikanie vo fin-tech priemysle. Bude zodpovedný za získavanie nových zákazníkov, predaj, marketing a rozvoj firmy. Získa potrebnú systémovou integráciu a možnosť prispôsobenia služieb, infraštruktúry, prístup k medzinárodný bankám a ďalším partnerom, nevyhnutné školenia, podporu i marketingové materiály a reklamu," vysvetľuje manažérka pre rozvoj Paysera Julija Vilkute.
Pozor na zákon
Pripojenie k sieti Paysery vyžaduje značné investície. Hodnota zahŕňa počiatočný poplatok za povolenie, vytvorenie infraštruktúry pre podnikanie, i pokrytie prevádzkových nákladů za prvný rok prevádzky. Vzhľadom na to, franšízy budú musieť spĺňať všetky zákonné požiadavky, musí partner Paysery získať status národnej platobnej inštitúcie. Špecifické požiadavky v tomto ohľade definuje zákon. Začiatkom tohto marca nadobudla napríklad v ČR účinnosť novela zákona o platobnom styke, ktorá do českého právneho poriadku začleňuje požiadavky legislatívy EU týkajúce sa platobných účtov a medzibankových poplatkov za kartové platobné transakcie.
"Platobný biznis vyžaduje podnikanie vo veľkom rozsahu, pretože marža za uskutočnenú platbu je nízka. Hlavným zdrojom príjmu pre franšízantov zostávajú devízové transakcie a platby v e-komerc. Franšízant sa preto musí snažiť zaistiť firme čo najviac klientov a vyšší obrat. Pri vyššom obrate sa dokonca znižujú náklady na prevádzku franšízy, čo znamená vyšší zisk," hovorí Julija Vilkute.
Optimistický výhľad pre uchadzača o franšízy Paysera ponúka rozvoj e-komerce. "V roku 2016 dosiahla podielu 8,7 % na maloobchode po celom svete. V nadchádzajúcich rokoch sa očakáva medziročné tempo rastu až 20 %. Celková hodnota bezhotovostných transakcií sa v posledných rokoch zvyšuje ročne v priemere o 42 %. To všetko znamená, že častosť používania elektronických platobných metód, ktoré podporujú cca. 92 % internetového trhu, sa tiež rýchlo zvyšuje," hovorí manažér.
Prečítaj články

Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Dve úspešné značky finančného poradenstva sa počas prvého polroka 2024 spoja a vznikne tak sieť viac ako 320 poradcov. Prvou novinkou bude mobilná aplikácia.
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Najčítanejšie

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
O tom, ako sa brániť plagiátorom značky sme sa v Rozhvoru týždňa rozprávali s Ľuborom Lelovitsom, majiteľom spoločnosti Mr. Kebab. Značky, ktorá sa s týmto problémom vlani stretla.