IKEA ide v ústrety on-linu

Škandinávska spoločnosť IKEA budúci rok spustí testovaciu prevádzku predaja svojho sortimentu cez tzv. tretiu stranu. Zatiaľ čo doteraz využívali zákazníci IKEA výhradne firemný e-shop (i pre odvoz tovaru domov), od januára 2018 dostanú možnosť nakúpiť nábytok cez ďalšieho prostredníka, ktorým sa zrejme stane buď americký Amazon, alebo konkurenčná čínska Alibaba.
"Doteraz sme predávali svoje tovary iba cez vlastné internetové stránky, zistili sme ale, že konkurenčné prostredie sa mení," uviedol pre média výkonný riaditeľ IKEA Group Torbjörn Lööf. Stratégia má okrem iného pritiahnuť väčší záujem zákazníkov a sústrediť sa v rámci medzinárodnej siete predovšetkým na maloobchod. Lööf pritom ubezpečil, že zmluva s novým internetovým predajcom zatiaľ nebola uzatvorená. IKEA chce najskôr detailne preskúmať digitálny trh.
Maloobchod, internet a budúcnosť obchodu
Vďaka testovacej prevádzke chce IKEA tiež zistiť, ako budú vyzerať v budúcnosti nákupy na webe či priamo celé digitálne obchodné centrá. Maloobchodná časť spoločnosti v reakcii na aktuálne trendy a zmeny na trhu dostala od vedenia IKEA väčšiu voľnosť pri rozhodovaní. Delenie predaja na webe s tzv. tretiu stranu je pomerne prekvapivé, pretože IKEA doteraz nikdy nepredávala nábytok a ďalšie bytové tovary inak, ako cez vlastnú obchodnú predajnú sieť. Súčasťou zmien majú byť i menšie obchody.
On-line predaj IKEA Group, ktorá vlastní väčšinu predajní IKEA po celom svete (asi desatinu z celkového počtu tvoria franšízy), medziročne stúpol v minulom fiškálnom roku o 30 % na 1, 6 miliárd dolárov. V celkovom ročnom obrate gigantickej medzinárodnej siete (34 miliárd euro) je to len nepatrná čiastka. Sústredenie sa na maloobchod by malo spoločnosti predovšetkým pomôcť obhájiť vedúce postavenie na trhu s nábytkom i v budúcnosti, a stačiť tempu rýchle rastúcej konkurencie s ohľadom na nové spotrebiteľské požiadavky. V ČR spustila IKEA internetový predaj v júni 2016, v prvých týždňoch obslúžila cez web 500 zákazníkov.
Prečítaj články

Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?