Biznis a deti do nepohody
Deti, ktoré nesedia doma, ale trávia čas aktívne, sú šťastnejšie, pretože pohyb prospieva ich zdravému vývoju a psychike. Myslia si to aspoň majitelia českej značky detského oblečenia Skibi Kids, ktorí pre tých najmenších dobrodruhov a cestovateľov vyrábajú a distribuujú do siete obchodov už niekoľko rokov oblečenie do prírody. Doteraz vlastní zatiaľ 3 predajne, pobočka v OC Kotva sa nedávno presťahovala do väčších priestorov. Pre tento rok mala firma v pláne hľadať ďalších potenciálnych franšízantov. Jedna z franšízových pobočiek sa už pripravuje, otvárať sa bude až budúci rok v septembri.
"Radi by sme do tej doby otvorili ešte aspoň jednu či dve ďalšie franšízy, záujemcov preto stále hľadáme," hovorí majiteľka Skibi Kids Kateřina Princová s tým, že príprava predajne pred jej otvorením trvá asi 6 mesiacov. Detské oblečenie do prírody sa predáva v oveľa väčšom objeme na jeseň a v zime. Preto by podľa Kateřiny Princové bolo i z hľadiska motivácie lepšie, pokiaľ by franšízant otváral nový obchod práve na začiatku zimnej sezóny. Nebol by tak hneď vystavený možnému riziku nízkych predajov v prvých mesiacoch.
I predajňa potrebuje starostlivosť
Miesta ani mesta, kde by nové obchody Skibi Kids mali stáť, majitelia spoločnosti nešpecifikujú. "Konkrétnym záujemcom o franšízy sme schopní podľa dopytu cez e-shop odporučiť či vytipovať vhodnú oblasť, kde už vieme, že je o naše oblečenie záujem," dodáva majiteľka pôvodom radotínskej firmy, ktorá vznikla ako pobočka Ski and Bike Centra. Majiteľom bol jej otec, ktorý ju tiež inšpiroval podnikať. S výberom franšízantov si Skibi Kids dáva záležať, a tiež sú podľa Princovej váhaví i záujemcovia o franšízovú licenciu.
"Niektorí majú dostatok financií, ale nechcú sa na obchode osobne podieľať a starať sa o neho. O takú spoluprácu nemáme záujem," vysvetľuje Kateřina Princová. Tí, ktorí majú iba časť financií, sú podľa jej skúseností obozretní. Často a dlho váhajú. I preto Skiby Kids vďaka e-shopu začína vytipovávať mesta a miesta, kde je o ich ponuku záujem.
Prečítaj články
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?