Biznis a deti do nepohody

Deti, ktoré nesedia doma, ale trávia čas aktívne, sú šťastnejšie, pretože pohyb prospieva ich zdravému vývoju a psychike. Myslia si to aspoň majitelia českej značky detského oblečenia Skibi Kids, ktorí pre tých najmenších dobrodruhov a cestovateľov vyrábajú a distribuujú do siete obchodov už niekoľko rokov oblečenie do prírody. Doteraz vlastní zatiaľ 3 predajne, pobočka v OC Kotva sa nedávno presťahovala do väčších priestorov. Pre tento rok mala firma v pláne hľadať ďalších potenciálnych franšízantov. Jedna z franšízových pobočiek sa už pripravuje, otvárať sa bude až budúci rok v septembri.
"Radi by sme do tej doby otvorili ešte aspoň jednu či dve ďalšie franšízy, záujemcov preto stále hľadáme," hovorí majiteľka Skibi Kids Kateřina Princová s tým, že príprava predajne pred jej otvorením trvá asi 6 mesiacov. Detské oblečenie do prírody sa predáva v oveľa väčšom objeme na jeseň a v zime. Preto by podľa Kateřiny Princové bolo i z hľadiska motivácie lepšie, pokiaľ by franšízant otváral nový obchod práve na začiatku zimnej sezóny. Nebol by tak hneď vystavený možnému riziku nízkych predajov v prvých mesiacoch.
I predajňa potrebuje starostlivosť
Miesta ani mesta, kde by nové obchody Skibi Kids mali stáť, majitelia spoločnosti nešpecifikujú. "Konkrétnym záujemcom o franšízy sme schopní podľa dopytu cez e-shop odporučiť či vytipovať vhodnú oblasť, kde už vieme, že je o naše oblečenie záujem," dodáva majiteľka pôvodom radotínskej firmy, ktorá vznikla ako pobočka Ski and Bike Centra. Majiteľom bol jej otec, ktorý ju tiež inšpiroval podnikať. S výberom franšízantov si Skibi Kids dáva záležať, a tiež sú podľa Princovej váhaví i záujemcovia o franšízovú licenciu.
"Niektorí majú dostatok financií, ale nechcú sa na obchode osobne podieľať a starať sa o neho. O takú spoluprácu nemáme záujem," vysvetľuje Kateřina Princová. Tí, ktorí majú iba časť financií, sú podľa jej skúseností obozretní. Často a dlho váhajú. I preto Skiby Kids vďaka e-shopu začína vytipovávať mesta a miesta, kde je o ich ponuku záujem.
Prečítaj články

„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Už ste vykonali voľbu franchisovej siete, o ktorej nákup licencie máte záujem. Pred podpisom zmluvy si pre vlastné bezpečie spočítajte, či finančne unesiete nákup licencie a priebežné náklady na prevádzku podniku.