TOP 10 svetových franšíz

Podľa každoročne zostavovaného rebríčka najlepších franšíz patrí podľa serveru Franchisedirect.com prvých päť miest fastfoodovým konceptom. Na prvom mieste svetového rebríčka sa umiestnil fastfoodový gigant McDonald´s, nasledovaný sendvičovým reťazcom SUBWAY. Tretie miesto obsadil špecialista na pokrmy z kuracieho mäsa KFC. Prvú päťku uzatvára Burger King a Pizza Hut. Medzi hlavné hodnotené kritériá patril počet franšízových jednotiek, vek systému, úroveň zisku z predaja, ale aj stabilita firmy a aktuálny rast. Ďalšími zohľadnenými kritériami boli politika firmy voči životnému prostrediu a podpora franšízantom.
Do prvej desiatky sa dostal tiež obchod so zmiešaným tovarom 7-Eleven, ktorý zákazníkom ponúka širokú paletu výrobkov vrátane tých, ktoré v obchodoch tohto typu bežne nie sú k dostaniu. Druhú polovicu prvej desiatky uzatvárajú hotelové franšízy, medzi nimi by sme našli aj u nás známe Hilton Hotels & Resorts. Systémy majú spoločné to, že sú to pôvodom americké brandy. Neamerickou značku v top rebríčku je britský koncept Intercontinental Hotels, nasledovaný francúzskym retailovým brandom Group Casino, ktorý sa umiestil na dvanástom mieste.
Z porovnania tiež vyplýva, že americkému franšízovému trhu jasne dominujú franšízy podnikajúce v gastronómii, ktoré tvoria takmer tretinu konceptov v prvej stovke (32 konceptov). Druhým najúspešnejším odborom sú franšízy zamerané na upratovanie (11), nasledujú automobilové franšízy (8) a hotelové franšízy (5). V prvej päťdesiatke rebríčku nájdeme aj niektoré značky, ktoré pôsobia na tuzemskom trhu. Okrem klasických fastfoodových reštaurácií sú to napríklad realitná kancelária Century 21 (20) a RE/MAX (45) alebo obchody s produktmi podporujúce štíhlu líniu NATURHOUSE (47).
Prečítaj články

Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?