Podnikanie s metódou

Moderné jazykové školy nekladú dôraz na prácu s textom a vyplňovanie gramatických cvičení. Namiesto toho sa sústredia na výučbu prirodzenou cestou, ktorá napodobňuje spôsob, ktorým sme sa naučili materinský jazyk. Taký prístup majú i franšízové školy Zaraz, ktoré sú založené na princípe častého opakovania bez toho, aby sa študenti učili naspamäť. O obľúbenosti tohto prístupu u študentov a lektorov svedčí aj to, že sa centrále podarilo v poslednom roku sprevádzkovať päť nových škôl.
Jadrom vyučovania je tzv. Collanova metóda, ktorá kladie dôraz na slovnú zásobu a jej správnu výslovnosť. Študenti v priebehu lekcie intenzívne komunikujú a v prípade nesprávnych odpovedí sú ihneď lektorom opravovaní. Vďaka tomu si nezapamätajú nesprávne odpovede a budujú si reflex automatických odpovedí.
Záujemcov o franšízovú licenciu podľa riaditeľa Martina Knoška priebežne pribúda a momentálne sa darí otvárať štyri až päť nových jazykových škôl ročne. „Našim franšízantom pomáhame pri výbere kvalitných lektorov aj s komunikáciou so zákazníkmi,“ hovorí Martin Knoška s tým, že samozrejmosťou sú aj obchodné školenia a školenia pre lektorov. Okrem tejto podpory je centrála franšízantom nápomocná ešte v marketingových aktivitách a v poskytovaní najnovších trendov v oblasti jazykového vzdelávania.
Aktuálne je v prevádzke 20 škôl Zaraz, z toho sú len dve vlastné. Pôvodne pritom bolo 10 škôl vlastných, ku stratégii firmy ale patrí aj odmeňovanie formou prenechávania rozbehnutých pobočiek franšízantom, ktorí sa stávajú ich majiteľmi. „Na domácom trhu otvárame stále vlastné školy. V pláne máme aj zahraničie, ale zatiaľ to nie je vo fáze realizácie. Pravidelné rozširovanie zaberá dosť času, takže na zverejňovaní podrobností ohľadom zahraničia nie je správny čas,“ uzatvára Martin Knoška.
Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Najčítanejšie

Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.