Zmena smeru

Hračky LEGO sú obľúbenou zábavou pre všetky deti. Popularitu využila aj dánska spoločnosť LEGO k vytvoreniu značky detského oblečenia LEGO WEAR. Vlani však dospela k názoru zmeniť podmienky rozvoja tejto značky a prispôsobiť sa musela aj firma Smartlife, ktorá ju zastupuje na Slovensku a v Česku. Zásadnou zmenou je rozhodnutie firmy nenazývať koncept ako franšízu a zacielenie na shop-in-shop.
"Nové obchody LEGO WEAR z rozhodnutia majiteľa licencie už nie sú nazývané franšízy, ale sú označované ako monobrandové predajne. Tie však môžu mať tento názov len v prípade, že predávajú výhradne oblečenie LEGO WEAR a nič iné," komentuje zmeny riaditeľka divízie LEGO WEAR spoločnosti Smartlife Jarmila Janíková. Podobná predajňa u nás od minulého roka funguje v Žiline, u našich českých susedov sa jedná o dva obchody v Prahe.
Výrobca oblečenia LEGO WEAR sa celosvetovo orientuje na rozvoj shop-in-shop, teda kútikov už v zavedenej predajni. Spoločnosť Smartlife tak nie je výnimkou. "V súčasnosti rokujeme s niekoľkými partnermi, záujemcovia sú predovšetkým zo sektora hračkáren, ale uvítame samozrejme aj ďalších partnerov, ktorí podnikajú v oblasti textilu. Je žiaduce vybaviť shop-in-shop rovnakým originálnym nábytkom LEGO WEAR ako tomu bolo u franšíz," komentuje situáciu Jarmila Janíková.
Veľké plány
Podmienky získania licencie LEGO WEAR sa nemení. Ak sa majiteľ obchodu rozhodne vybudovať kútik pre oblečenie LEGO WEAR a začať ho predávať, dostane od spoločnosti Smartlife všetku podporu v začiatkoch. Celkové náklady na shop-in-shop vyjdú asi na 250 eur / m2 pri použití originálneho nábytku LEGO WEAR.
V roku 2014 sa podarilo firme zaviesť detské odevy do reťazca Intersport, zatiaľ len v Čechách, ale firma verí, že sa tak v blízkej dobe stane aj u nás na Slovensku. Hlavným projektom spoločnosti je ďalej otvorenie outletové predajne LEGO WEAR v Prahe. Tá je naplánovaná na jeseň tohto roku.
Prečítaj články

V roku 1998 sa vydavateľstvo Modrý slon rozhodlo motivovať české deti na čítanie pomocou personálnych kníh. Jeho majiteľ Marek Halfar prezradzuje, ako sa im darí s franšízou v zahraničí.
Česká franšízová značka detskej konfekcie sa po 25 rokoch skúseností chystá vstúpiť na rumunský trh.
Česká firma na výrobu a predaj oblečenia pre batoľatá Tulec Trend pomaly vstupuje do 25. roka existencie s novými franšízami v ČR i SR.
Najväčší výrobca hračiek na svete oslávil v lete 85 rokov od svojho vzniku. Dánska značka ponúka spoluprácu aj podnikateľom v Česku.
Že uspieť s franšízami je možné i v zahraničí, dokladá Modrý slon. Internetové knižné vydavateľstvo sa pripravuje na expanziu do ďalších krajín.
Najčítanejšie

Po 30 rokoch sa značka Benzina vracia na slovenský trh. Šancu na podnikanie ponúkne aj franšízantom.
Sme radi, keď záujem o otvorenie franšízovej predajne má podnikateľ, ktorý sa chce na jej chode aktívne podieľať, hovorí Stanislav Malohlava, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Franchisové systémy je možno rozdeliť podľa rôznych kritérií: druhu know-how, druhu hospodárskej činnosti či spôsobu organizácie systému.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.