Zmena smeru
Hračky LEGO sú obľúbenou zábavou pre všetky deti. Popularitu využila aj dánska spoločnosť LEGO k vytvoreniu značky detského oblečenia LEGO WEAR. Vlani však dospela k názoru zmeniť podmienky rozvoja tejto značky a prispôsobiť sa musela aj firma Smartlife, ktorá ju zastupuje na Slovensku a v Česku. Zásadnou zmenou je rozhodnutie firmy nenazývať koncept ako franšízu a zacielenie na shop-in-shop.
"Nové obchody LEGO WEAR z rozhodnutia majiteľa licencie už nie sú nazývané franšízy, ale sú označované ako monobrandové predajne. Tie však môžu mať tento názov len v prípade, že predávajú výhradne oblečenie LEGO WEAR a nič iné," komentuje zmeny riaditeľka divízie LEGO WEAR spoločnosti Smartlife Jarmila Janíková. Podobná predajňa u nás od minulého roka funguje v Žiline, u našich českých susedov sa jedná o dva obchody v Prahe.
Výrobca oblečenia LEGO WEAR sa celosvetovo orientuje na rozvoj shop-in-shop, teda kútikov už v zavedenej predajni. Spoločnosť Smartlife tak nie je výnimkou. "V súčasnosti rokujeme s niekoľkými partnermi, záujemcovia sú predovšetkým zo sektora hračkáren, ale uvítame samozrejme aj ďalších partnerov, ktorí podnikajú v oblasti textilu. Je žiaduce vybaviť shop-in-shop rovnakým originálnym nábytkom LEGO WEAR ako tomu bolo u franšíz," komentuje situáciu Jarmila Janíková.
Veľké plány
Podmienky získania licencie LEGO WEAR sa nemení. Ak sa majiteľ obchodu rozhodne vybudovať kútik pre oblečenie LEGO WEAR a začať ho predávať, dostane od spoločnosti Smartlife všetku podporu v začiatkoch. Celkové náklady na shop-in-shop vyjdú asi na 250 eur / m2 pri použití originálneho nábytku LEGO WEAR.
V roku 2014 sa podarilo firme zaviesť detské odevy do reťazca Intersport, zatiaľ len v Čechách, ale firma verí, že sa tak v blízkej dobe stane aj u nás na Slovensku. Hlavným projektom spoločnosti je ďalej otvorenie outletové predajne LEGO WEAR v Prahe. Tá je naplánovaná na jeseň tohto roku.
Prečítaj články
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.