Zmena smeru

Hračky LEGO sú obľúbenou zábavou pre všetky deti. Popularitu využila aj dánska spoločnosť LEGO k vytvoreniu značky detského oblečenia LEGO WEAR. Vlani však dospela k názoru zmeniť podmienky rozvoja tejto značky a prispôsobiť sa musela aj firma Smartlife, ktorá ju zastupuje na Slovensku a v Česku. Zásadnou zmenou je rozhodnutie firmy nenazývať koncept ako franšízu a zacielenie na shop-in-shop.
"Nové obchody LEGO WEAR z rozhodnutia majiteľa licencie už nie sú nazývané franšízy, ale sú označované ako monobrandové predajne. Tie však môžu mať tento názov len v prípade, že predávajú výhradne oblečenie LEGO WEAR a nič iné," komentuje zmeny riaditeľka divízie LEGO WEAR spoločnosti Smartlife Jarmila Janíková. Podobná predajňa u nás od minulého roka funguje v Žiline, u našich českých susedov sa jedná o dva obchody v Prahe.
Výrobca oblečenia LEGO WEAR sa celosvetovo orientuje na rozvoj shop-in-shop, teda kútikov už v zavedenej predajni. Spoločnosť Smartlife tak nie je výnimkou. "V súčasnosti rokujeme s niekoľkými partnermi, záujemcovia sú predovšetkým zo sektora hračkáren, ale uvítame samozrejme aj ďalších partnerov, ktorí podnikajú v oblasti textilu. Je žiaduce vybaviť shop-in-shop rovnakým originálnym nábytkom LEGO WEAR ako tomu bolo u franšíz," komentuje situáciu Jarmila Janíková.
Veľké plány
Podmienky získania licencie LEGO WEAR sa nemení. Ak sa majiteľ obchodu rozhodne vybudovať kútik pre oblečenie LEGO WEAR a začať ho predávať, dostane od spoločnosti Smartlife všetku podporu v začiatkoch. Celkové náklady na shop-in-shop vyjdú asi na 250 eur / m2 pri použití originálneho nábytku LEGO WEAR.
V roku 2014 sa podarilo firme zaviesť detské odevy do reťazca Intersport, zatiaľ len v Čechách, ale firma verí, že sa tak v blízkej dobe stane aj u nás na Slovensku. Hlavným projektom spoločnosti je ďalej otvorenie outletové predajne LEGO WEAR v Prahe. Tá je naplánovaná na jeseň tohto roku.
Prečítaj články

„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Slovinský Franchising.si sa pripojil do siete spravodajských portálov o franchisingu spoločnosti PROFIT system.