Franšíza s chuťou Blízkeho východu
Franšízová sieť Mr. Kebab pôsobí na slovenskom trhu od roku 2005. Postupne sa rozšírila vrátane Košíc do Žiliny a Prešova. Ponúka rôzne formáty prevádzok – od food courtov v nákupných centrách až po samostatné stánky na rušných uliciach.
Ako sa značke Mr. Kebab darí na Slovensku?
Aktuálne máme 4 franchisové prevádzky. Zároveň máme rozbehnutý a už aj stabilizovaný nový projekt samostatnych alebo prepojených prevádzok s grilovanými kurčatami, ktorý v budúcnosti rozšíri našu franchisu.
Priznávam, že postcovidové roky netlačíme na zväčšovanie portfólia prevádzok, skôr na stabilizáciu a vylepšovanie súčasných. A tiež hlavne na zdokonaľovanie softvérového zázemia. Naši franchisanti úporne bojujú s nedostatkom pracovnej sily. Tento problém je dlhoročný, ale hlavne po Covide je čoraz náročnejšie zohnať vhodný personál. Predajný aj manažérsky.
Aký potenciál má značka na Slovensku?
Rozhodne potenciál je veľký. Sme zabehnutí, rokmi overení, náš systém prežil aj covidovú krízu zavretých prevádzok bez prepúšťania zamestnancov, pretože sme sa rýchlo dokázali preorientovať na donáškový a okienkový predaj. A to upozorňujem, že v zavretých a nefunkčných obchodných strediskách. A neskrachovali sme.
Radi by sme sa rozširovali do miest nad 30 000 obyvateľov, takže na Slovensku predpokladáme asi 20 prevádzok v plnej kvalite. Tiež máme pripravený a aj odskúšaný stánkový variant, čo môže byť ďalších cca 50 prevádzok.
Čo robí koncept Mr. Kebab atraktívnym pre franšízantov oproti iným konkurentom?
Nechcem sa vyvyšovať nad konkurenciou. Jednoducho-náš koncept je spoľahlivý funkčný a jeho hlavné produkty sú vysoko obľúbené u zákazníkov, čo potvrdzujú naše konzistentne rastúce tržby.
Čo by ste odporučili ľuďom, ktorí uvažujú o vlastnom podnikaní v gastro odbore?
Že jesť sa bude stále. Takže aj keď je to trochu ťažší biznis od ostatných, napr. od butikov, nepodlieha módnym trendom a naše produkty nikdy nezostarnú. Každým dňom sa rodia naši budúci noví klienti. Ja za seba môžem potvrdiť aj po 20 rokoch v gastrobiznise, že by som nikdy nemenil.

Prečítaj články

Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
„Doba je bolestivá, ale o to viac sa snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty a zaviedli sme nové služby,“ hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.