Prístupnejšie kaviarenské podnikanie s tradíciou
V regióne strednej Európy pôsobí od roku 2007, kedy bratislavská firma TIZIA získala master-franšízovú licenciu pre Slovensko, Česko, Poľsko a Maďarsko. Počas viac ako 15 rokov vybudovala sieť kaviarní naprieč týmito krajinami. Celosvetovo je franšíza zastúpená v 22 krajinách, kde buduje povedomie o viedenskom štýle kaviarenstva, ktorý uznáva tradičné hodnoty s modernou víziou. Počas posledných rokov došlo k zásadnej zmene vo vedení, pretože riadenie spadá opäť pod rakúskeho vlastníka, ktorý v júni 2024 prevzal opraty nad regionálnou sieťou. Na čele je výkonná riaditeľka Zhanna Alanova, ktorá je v priamom spojení s centrálnou.
Investície podľa veľkosti prevádzky
Po náročných covidových rokoch chystá franšíza ďalší rast. Spoločnosť zaviedla nový systém realizácie kaviarní, ktorý výrazne znižuje vstupné náklady na vybudovanie a otvorenie pobočky pre nových záujemcov. Model zohľadňuje menšiu dostupnosť kapitálu a snahu ľahšie expandovať do nových aj pôvodných oblastí. Konkrétne došlo k rozšíreniu dostupných konceptov. Teraz môže franšízant voliť veľkosť a formát prevádzky od malého kiosku až po prémiový modul. Pri najmenších prevádzkach s rozlohou do 20 m2 sa počíta s počiatočnou investíciou od 60 tis. EUR, zatiaľ čo na väčšie kaviarne s plnohodnotným posedením sa vyžaduje 120 tis. EUR. Franšízový poplatok začína na 20 tis. EUR podľa veľkosti jednotky. Mesačné poplatky predstavujú 3 % z obratu a 3 % za marketingový poplatok.
Coffeeshop Company v tejto chvíli u nás prevádzkuje 6 kaviarní v Bratislave, Nitre, Prešove a Nových Zámkach. V susednom Česku je tiež aktívnych 6 pobočiek, najmä na Morave a v Sliezsku. Najmenej kaviarní zostalo otvorených v Poľsku. Stratégia pre nadchádzajúce obdobie počíta s opätovnou expanziou slovenských miest. V tých sa ponúka využitie menších kompaktných formátov v podobe kioskov a „TO GO“. Možné je aj znovuotvorenie dvoch bratislavských kaviarní, v OC Mlynskej Nivy a Apollo Business Centre. Všetci noví franšízanti sa môžu oprieť o roky skúseností, praktické vedenie a odovzdávanie znalostí vrátane marketingovej podpory a kompletnej logistiky.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
„Na trhu sme už veľa rokov a dokázali sme, že dokážeme franšízantom zabezpečiť ziskovú prevádzku a podnikanie," hovorí Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Franšízanti CoffeeshopCompany si môžu vybrať, ako veľkú kaviareň chcú prevádzkovať. Koľko potom do nej musia investovať?
„Náklady na rebranding pobočiek nikdy nenesú v plnej miere franšízanti. Podieľame sa na nich aj my a prenajímateľ priestorov,“ hovorí Peter Ondrej, riaditeľ Coffeeshop Company.
Najčítanejšie

„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.