Prístupnejšie kaviarenské podnikanie s tradíciou
V regióne strednej Európy pôsobí od roku 2007, kedy bratislavská firma TIZIA získala master-franšízovú licenciu pre Slovensko, Česko, Poľsko a Maďarsko. Počas viac ako 15 rokov vybudovala sieť kaviarní naprieč týmito krajinami. Celosvetovo je franšíza zastúpená v 22 krajinách, kde buduje povedomie o viedenskom štýle kaviarenstva, ktorý uznáva tradičné hodnoty s modernou víziou. Počas posledných rokov došlo k zásadnej zmene vo vedení, pretože riadenie spadá opäť pod rakúskeho vlastníka, ktorý v júni 2024 prevzal opraty nad regionálnou sieťou. Na čele je výkonná riaditeľka Zhanna Alanova, ktorá je v priamom spojení s centrálnou.
Investície podľa veľkosti prevádzky
Po náročných covidových rokoch chystá franšíza ďalší rast. Spoločnosť zaviedla nový systém realizácie kaviarní, ktorý výrazne znižuje vstupné náklady na vybudovanie a otvorenie pobočky pre nových záujemcov. Model zohľadňuje menšiu dostupnosť kapitálu a snahu ľahšie expandovať do nových aj pôvodných oblastí. Konkrétne došlo k rozšíreniu dostupných konceptov. Teraz môže franšízant voliť veľkosť a formát prevádzky od malého kiosku až po prémiový modul. Pri najmenších prevádzkach s rozlohou do 20 m2 sa počíta s počiatočnou investíciou od 60 tis. EUR, zatiaľ čo na väčšie kaviarne s plnohodnotným posedením sa vyžaduje 120 tis. EUR. Franšízový poplatok začína na 20 tis. EUR podľa veľkosti jednotky. Mesačné poplatky predstavujú 3 % z obratu a 3 % za marketingový poplatok.
Coffeeshop Company v tejto chvíli u nás prevádzkuje 6 kaviarní v Bratislave, Nitre, Prešove a Nových Zámkach. V susednom Česku je tiež aktívnych 6 pobočiek, najmä na Morave a v Sliezsku. Najmenej kaviarní zostalo otvorených v Poľsku. Stratégia pre nadchádzajúce obdobie počíta s opätovnou expanziou slovenských miest. V tých sa ponúka využitie menších kompaktných formátov v podobe kioskov a „TO GO“. Možné je aj znovuotvorenie dvoch bratislavských kaviarní, v OC Mlynskej Nivy a Apollo Business Centre. Všetci noví franšízanti sa môžu oprieť o roky skúseností, praktické vedenie a odovzdávanie znalostí vrátane marketingovej podpory a kompletnej logistiky.
Tradícia & štýl / Coffeeshop Company spája tradičný kaviarenský štýl s moderným prístupom. Zameriava sa na rýchlosť, kvalitu a nízke prevádzkové náklady. Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
„Na trhu sme už veľa rokov a dokázali sme, že dokážeme franšízantom zabezpečiť ziskovú prevádzku a podnikanie," hovorí Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Franšízanti CoffeeshopCompany si môžu vybrať, ako veľkú kaviareň chcú prevádzkovať. Koľko potom do nej musia investovať?
„Náklady na rebranding pobočiek nikdy nenesú v plnej miere franšízanti. Podieľame sa na nich aj my a prenajímateľ priestorov,“ hovorí Peter Ondrej, riaditeľ Coffeeshop Company.
Najčítanejšie
Franchising – čo to je?
/03.10.2013
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Mezinárodná franšízová sieť Extra Services poskytuje služby vo viac ako 15 krajinách EÚ. Teraz hľadá master-franšízanta pre rozvoj značky na Slovensku.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.