Prístupnejšie kaviarenské podnikanie s tradíciou
V regióne strednej Európy pôsobí od roku 2007, kedy bratislavská firma TIZIA získala master-franšízovú licenciu pre Slovensko, Česko, Poľsko a Maďarsko. Počas viac ako 15 rokov vybudovala sieť kaviarní naprieč týmito krajinami. Celosvetovo je franšíza zastúpená v 22 krajinách, kde buduje povedomie o viedenskom štýle kaviarenstva, ktorý uznáva tradičné hodnoty s modernou víziou. Počas posledných rokov došlo k zásadnej zmene vo vedení, pretože riadenie spadá opäť pod rakúskeho vlastníka, ktorý v júni 2024 prevzal opraty nad regionálnou sieťou. Na čele je výkonná riaditeľka Zhanna Alanova, ktorá je v priamom spojení s centrálnou.
Investície podľa veľkosti prevádzky
Po náročných covidových rokoch chystá franšíza ďalší rast. Spoločnosť zaviedla nový systém realizácie kaviarní, ktorý výrazne znižuje vstupné náklady na vybudovanie a otvorenie pobočky pre nových záujemcov. Model zohľadňuje menšiu dostupnosť kapitálu a snahu ľahšie expandovať do nových aj pôvodných oblastí. Konkrétne došlo k rozšíreniu dostupných konceptov. Teraz môže franšízant voliť veľkosť a formát prevádzky od malého kiosku až po prémiový modul. Pri najmenších prevádzkach s rozlohou do 20 m2 sa počíta s počiatočnou investíciou od 60 tis. EUR, zatiaľ čo na väčšie kaviarne s plnohodnotným posedením sa vyžaduje 120 tis. EUR. Franšízový poplatok začína na 20 tis. EUR podľa veľkosti jednotky. Mesačné poplatky predstavujú 3 % z obratu a 3 % za marketingový poplatok.
Coffeeshop Company v tejto chvíli u nás prevádzkuje 6 kaviarní v Bratislave, Nitre, Prešove a Nových Zámkach. V susednom Česku je tiež aktívnych 6 pobočiek, najmä na Morave a v Sliezsku. Najmenej kaviarní zostalo otvorených v Poľsku. Stratégia pre nadchádzajúce obdobie počíta s opätovnou expanziou slovenských miest. V tých sa ponúka využitie menších kompaktných formátov v podobe kioskov a „TO GO“. Možné je aj znovuotvorenie dvoch bratislavských kaviarní, v OC Mlynskej Nivy a Apollo Business Centre. Všetci noví franšízanti sa môžu oprieť o roky skúseností, praktické vedenie a odovzdávanie znalostí vrátane marketingovej podpory a kompletnej logistiky.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
„Na trhu sme už veľa rokov a dokázali sme, že dokážeme franšízantom zabezpečiť ziskovú prevádzku a podnikanie," hovorí Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Franšízanti CoffeeshopCompany si môžu vybrať, ako veľkú kaviareň chcú prevádzkovať. Koľko potom do nej musia investovať?
„Náklady na rebranding pobočiek nikdy nenesú v plnej miere franšízanti. Podieľame sa na nich aj my a prenajímateľ priestorov,“ hovorí Peter Ondrej, riaditeľ Coffeeshop Company.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Slovinský Franchising.si sa pripojil do siete spravodajských portálov o franchisingu spoločnosti PROFIT system.
Vzdelávacia franšíza Edukido v zahraničí expanduje. Preniknúť chce aj na Slovensko. Koho tu hľadá?
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.