Zdravý fastfood cieli na nové mestá
Ako vyzerá rast siete v roku 2025, ktoré lokality sú pre vás zaujímavé?
Kaliforňan má momentálne 13 prevádzok v Bratislave a Brne – z toho 6 franšízových a 7 vlastných. V tomto roku plánujeme otvoriť minimálne dve nové prevádzky mimo Bratislavy a expandovať tak do nových slovenských miest. Zameriavame sa na väčšie mestá ako napríklad Trnava, Trenčín, Košice, Prešov a podobne.
Otvorili ste novú pobočku v Bratislave v Petržalke, čím je pre vás špeciálna?
Tento Kaliforňan je prvým spoločným projektom nás a našich zamestnancov. Historicky, prevádzky sa vždy delili na dva druhy, vlastné nebo franšízové. Touto prevádzkou však vytvárame úplne nový druh a pridáva sa k nim zamestnanecká.
Mnohí vnímajú prácu v gastre ako prácu bez vidiny progresu. Chceli sme ukázať, že aj tu si ambiciózny človek nájde kariéru. V ceste mu však často stoj nedostatok skúseností s manažovaním vlastného biznisu či prístup k vstupnému kapitálu. Partnerstvom s nami ale vedia tieto prekážky prekonať a postupom času získať vlastný biznis.
Akú hlavnú konkurenčnú výhodu oproti iným gastro franšízám ponúkate?
Kaliforňan ja extrémne škálovateľný, po prvotnej investícii do kuchyne je nárok na otváranie nových prevádzok pomerne nízky – časovo, finančne aj ľudsky. Navyše, ako relatívne mladá firma máme úplnú autonómiu a trhu sa vieme prispôsobiť z dňa na deň.
Na akých zákazníkov je Váš koncept primárne zameraný?
Naši zákazníci sú ľudia, ktorým záleží na zdraví. Chodia k nám naozaj ľuďia každého veku – maminky, študenti, pracovníci z kancelárií. Neraz prídu aj dôchodcovia. Vyberie si každý, bez ohľadu na stravovacie návyky. Nesnažíme sa robiť exotickú kuchyňu, používame najmä lokálne suroviny, s ktorými sa potom kreatívne vyhrajeme v kuchyni.
Potencionálnemu franšízantovi nesmie chýbať iba jedno, a to je vášeň pre dobré jedlo.
Čo bola zatiaľ najväčšia výzva pri budovaní značky?
Paradoxne, najväčšia výzva pre nás bola rýchlosť rastu značky Kaliforňan. Aj keď otváranie nových prevádzok išlo prirodzene a pomerne ľahko, v zákulisí to trošku zaostávalo. Ako tím sme sa museli preorientovať z myslenia malej lokálnej firmy na biznis veľkého rozsahu. Spravili sme v tom období veľa chýb, ktoré nás stáli nemálo úsilia a financií. Dnes sme za to radi, pretože sme sa aj veľa naučili. Prešli sme si bolesťami rastu, aby naši franšizanti už nemuseli.
Aké sú vaše plány na ďalšie roky?
V Kaliforňanovi vidíme obrovský potenciál. Aj po šiestich rokov na trhu nám ľudia zostávajú verní, rastieme nielen ekonomicky ale aj geograficky a dnes už môžeme sebavedomo povedať, že biznis máme nastavený dobre z každej stránky.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
„V tomto roku sa zameriame najmä na expanziu mimo Bratislavu. Chceme otvoriť štyri nové pobočky," hovorí Michaela Smrtičová z vedenia franšízovej siete Kaliforňan.
Obohatiť gastronomický trh plánuje svojou ponukou bowl koncept Kaliforňan, bistro, ktoré zmenilo pojem ‘slovenský fast-food‘. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?