McDonald’s posilňuje pozície v regióne
Aktuálnou stratégiou McDonald's je otvárať ďalšie pobočky. „Je pre nás veľmi dôležité, aby sme v miestach, kde pôsobíme, boli dobrými susedmi aj zamestnávateľmi. Naši franšízanti sa aktívne zapájajú do miestneho diania, spoločne s tímami pomáhajú rôznym organizáciám, spolkom, športovým klubom alebo napríklad upratujú nielen v okolí reštaurácií v rámci dlhodobého projektu upratovacích čiat „Trash Patrols,“ vysvetľuje ich filozofiu rozšírenia na Slovensku Lucia Poláčeková, PR manažerka McDonald’s Slovakia.
Trend rozšírenia siete McDonald 's v regiónoch je príležitosťou pre záujemcov o vlastnú franšízu. Na Slovensku je celkovo 42 reštaurácií, ktoré prevádzkuje 13 franšízantov. Franšízor má však záujem svoje pôsobenie v našej krajine rozšíriť: „Aktuálne sa zameriavame aj na menšie mestá, takže je nepochybné, že budeme hľadať a vyberať nové franšízantky a franšízantov,“ potvrdzuje záujem o rozšírenie siete Lucia Poláčeková. Špecifikom franšízovej spolupráce je, že franšízor má pomerne vysoké nároky. Okrem investície vo výške minimálne 1,2 mil eur, z ktorých 40 % tvorí kapitál záujemcu o franšízu, kandidátov čaká takmer ročný tréning. Avšak získa potom možnosť prevádzkovať reštauráciu na 20 rokov.
Okrem rozvoja regionálnej spolupráce sa McDonald 's venuje téme zníženia environmentálnej záťaže. Preto všetky reštaurácie tento rok takmer kompletne prestali používať plastové viečka na nápoje, zákazníci ich automaticky dostávajú iba pri využití doručovacích služieb McDelivery. V tomto trende chcú pokračovať a aktuálne hľadajú ďalšie obalové alternatívy a spôsoby, ako eliminovať čo najväčšie množstvo plastov a podnikať s minimom emisií. „Aby sme boli ešte udržateľnejší, zaviazali sme sa, že do budúceho roka budú všetky plasty v našich reštauráciách nahradené zelenšou alternatívou. Pôjde tak o recykláty či certifikované materiály,“ hovorí k otázke aktuálnych noviniek PR manažerka McDonald’s Slovakia Lucia Poláčeková.
Pokiaľ ide o zákaznícke trendy, narastá dopyt po produktoch z kuracieho mäsa a v súčasnej dobe je takmer každý druhý predaný burger práve s kuracím mäsom. „My na to samozrejme reagujeme a už teraz ponúkame zákazníkom množstvo produktov, napríklad nedávno zavedenú novinkou McCrispy. Je to naša nová stálica v menu s celým kuracím prsiam, nadýchanou žemľou s makom a sezamom, a výraznou medovo-horčičnou omáčkou,“ uvádza k trendom spotrebiteľského správania Lucia Poláčeková.
Prečítaj články
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
V nákupnom centre Eurovea 2 sa pobočka McDonald's nedávno predstavila dizajnom, ktorý je inšpirovaný Mesiacom. Celkovo ide už o 41. reštauráciu na Slovensku.
McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.
Jeden z najväčších slovenských tenisových talentov Kamil Čapkovič má dnes vlastnú reštauráciu McDonald‘s v bratislavskej Petržalke. Čo ho priviedlo do franšízy?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Medzi veci, ktoré franšízantku spoločnosti NATURHOUSE Radku Tabačekovú prekvapili najviac, bola reakcia zákazníkov. Výživové poradenstvo nepoznali, pritom po ňom túžili.