Zdravé podnikanie nesie ovocie
Vďaka pomerne početnému zastúpeniu franšízového reťazca so zdravým jedlom v obchodných centrách veľkých miest Česka a Slovenska je značka známa a obľúbená. Food courty obchodov totiž príliš zdravších alternatív fast foodu neponúkajú a Fruitissimo má v tomto odbore už pevne danú pozíciu. „Stále vidím, že aj v dnešnej dobe sa na trhu objavujú extrémne rýchlo rastúce franšízové koncepty, takmer bez histórie. Keď sa potom dozvedám, na akých základoch a princípoch majú postavené svoje franšízové podnikanie, nestačím sa čudovať, že je niekto ochotný spojiť svoje sily a tiež investovať do takto nestabilných projektov,“ uvádza k výhodám spolupráce s etablovanou značkou master franšízor Michal Příhoda.
Možností spolupráce je hneď niekoľko a franšízant si môže vybrať, či si na stálom mieste vybuduje kiosk, predajnú jednotku s integrovaným sedením alebo bistro café. Dokážu však záujemcom o franšízu pomôcť aj s mobilným truckom, ktorý je schopný pokryť sezónu v atraktívnych rekreačných lokalitách alebo na festivaloch. Zásadné nároky na profesijné skúsenosti tu nie sú: „U nás je to naozaj veľa o ľuďoch a dôvere, nemáme špecifické požiadavky na vzdelanie či prax franšízanta. Máme dlhými rokmi preverené, že hlavná je motivácia, nadšenie a chuť sa niečo naučiť. Naša úloha je práve to "naučiť" a podporovať franšízanta v ďalšom rozvoji,“ vysvetľuje Michal Příhoda.
Expanzia po Európa a inovácie ponuky
Minulý rok sa Fruitissimu podarilo expandovať na dva pomerne náročné trhy v Nemecku a Rakúsku. Od jari do konca roka stihli otvoriť 3 nové pobočky v Nemecku (Mníchov, Regensburg a Drážďany) a 3 nové pobočky v Rakúsku priamo vo Viedni. Jubilejnú desiatu otvárali v Budapešti a na maďarskom trhu stojí za zmienku, že v priebehu roku 2023 sa podarilo odovzdať do franšízy 90 % existujúcich predajní. Potenciál rastu však vidia na všetkých trhoch, kde pôsobia, vrátane slovenského. Tento rok chcú otvoriť 31 nových franšíz a z toho päť na novo obsadzovanom trhu v Poľsku. „Pre rok 2024 chystáme dve výraznejšie a pár menších inovácií v sortimente. Dôležitejšie zmeny sa budú týkať našej kávovej ponuky, aj keď nemôžem byť ešte celkom konkrétny, tak tu zákazník bude môcť očakávať významnú zmenu, ktorá zjednodušene viac priblíži kávu ako takú bežnému sortimentu a filozofii Fruitisima. Druhá väčšia zmena sa bude týkať našich zmrzlín. Už takmer rok pripravujeme úpravy receptúr s cieľom výrazne znížiť podiel cukru, pritom ale nestratiť, ideálne naopak viac podporiť lahodnú štruktúru a výraznú chuť. Veríme, že sa nám to podarilo a naši zákazníci toto vrelo uvítajú,“ uvádza k víziám na tento rok master franšízor Michal Příhoda.
Na Slovensku hľadajú nové možnosti spolupráce najmä v Bratislave a Žiline, ale franšízor sa nebráni ani ďalším miestam a radi zvážia aj iné nápady. Všeobecne sa ale najviac darí pobočkám v obchodných centrách, nemocniciach, v blízkosti kancelárií, ale aj pri dopravných uzloch a podobne.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?