Kaliforňan prináša personalizovaný street food
Kaliforňan Bistro vzniklo ako nápad mladého a nadšeného kuchára Šimona Smrtiča. Pre svoj nápad vytvoriť fast food založený na systéme „mix and match“ čoskoro nadchol aj sestru s manželom a rozhodli sa svoj nápad sprístupniť aj ďalším formou franšízy.
Kaliforňan je zatiaľ jediný koncept svojho druhu, priamou konkurenciu na slovenskom trhu nemá. Bistrá ľudom prinášajú práve to, čo nenájdete v klasických gastro prevádzkach: rýchly, kvalitný obed, ktorý si plne personalizujete podľa vlastných chutí. Menu sa obmieňa nielen denne, ale aj sezónne. Jedlo je čerstvé, rozmanité a kompatibilné s takmer akýmkoľvek štýlom výživy.
„Už pri prvej prevádzke sme vedeli, že prvoradý je produkt a ľudia. Značka sa spontánne vytvorí, až keď budú tie prvé veci tak ako majú byť. Veríme, že to je práve ten dôvod, prečo Kaliforňan zažil taký úspech a zo značky sa stal skutočný love brand. Denno-denne vidíme otvárať nové koncepty, ktoré sa sústredia na marketing, investujú státisíce do dizajnu a produkt zaostáva. Takéto triky však už na ľudí nefungujú, zákazníci sú oveľa náročnejší a neautentické koncepty prekuknú po prvej návšteve," vysvetľuje svoje konkurečné výhody a miesto na trhu zástupkyňa franšízora Michaela Smrtičová.
V hlavnom meste majú momentálne sedem prevádzok, vrátane dvoch franšízových. Nebráni sa ale ani rozšíreniu za hranice Slovenska: „V prípade, že príde tá správna príležitosť sme stále otvorení rastu, no momentálne sa sústreďujeme na nový trh, ktorým je teraz Česká Republika. Nedávno sme totiž otvorili našu prvú franšízu za hranicami Slovenska v Brne," uvádza podrobnosti Michaela Smrtičová. Práve mestá ako Bratislava a Brno majú silnú kúpnu silu, kde sa uživí niekoľko Kaliforňanov. „Vidíme veľký potenciál aj v mestách s počtom obyvateľov nad 30 tisíc, ako napríklad Trnava, Košice, Trenčín či Žilina. Pre potencionálneho franchisanta to je výhodná investícia, pretože dokáže rásť pomerne rýchlo - akonáhle je zabehnutá výrobná kuchyňa, požiadavky a náklady na nové prevádzky sú minimálne. V partneroch hľadáme tých správnych ľudí s vášňou pre životný štýl, ktorý Kaliforňan reprezentuje. Túžbu vybudovať niečo ikonické,“ dodáva Smrtičová.

Prečítaj články

Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
„V tomto roku sa zameriame najmä na expanziu mimo Bratislavu. Chceme otvoriť štyri nové pobočky," hovorí Michaela Smrtičová z vedenia franšízovej siete Kaliforňan.
Obohatiť gastronomický trh plánuje svojou ponukou bowl koncept Kaliforňan, bistro, ktoré zmenilo pojem ‘slovenský fast-food‘. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
O tom, ako sa brániť plagiátorom značky sme sa v Rozhvoru týždňa rozprávali s Ľuborom Lelovitsom, majiteľom spoločnosti Mr. Kebab. Značky, ktorá sa s týmto problémom vlani stretla.
McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.