Kaliforňan prináša personalizovaný street food
Kaliforňan Bistro vzniklo ako nápad mladého a nadšeného kuchára Šimona Smrtiča. Pre svoj nápad vytvoriť fast food založený na systéme „mix and match“ čoskoro nadchol aj sestru s manželom a rozhodli sa svoj nápad sprístupniť aj ďalším formou franšízy.
Kaliforňan je zatiaľ jediný koncept svojho druhu, priamou konkurenciu na slovenskom trhu nemá. Bistrá ľudom prinášajú práve to, čo nenájdete v klasických gastro prevádzkach: rýchly, kvalitný obed, ktorý si plne personalizujete podľa vlastných chutí. Menu sa obmieňa nielen denne, ale aj sezónne. Jedlo je čerstvé, rozmanité a kompatibilné s takmer akýmkoľvek štýlom výživy.
„Už pri prvej prevádzke sme vedeli, že prvoradý je produkt a ľudia. Značka sa spontánne vytvorí, až keď budú tie prvé veci tak ako majú byť. Veríme, že to je práve ten dôvod, prečo Kaliforňan zažil taký úspech a zo značky sa stal skutočný love brand. Denno-denne vidíme otvárať nové koncepty, ktoré sa sústredia na marketing, investujú státisíce do dizajnu a produkt zaostáva. Takéto triky však už na ľudí nefungujú, zákazníci sú oveľa náročnejší a neautentické koncepty prekuknú po prvej návšteve," vysvetľuje svoje konkurečné výhody a miesto na trhu zástupkyňa franšízora Michaela Smrtičová.
V hlavnom meste majú momentálne sedem prevádzok, vrátane dvoch franšízových. Nebráni sa ale ani rozšíreniu za hranice Slovenska: „V prípade, že príde tá správna príležitosť sme stále otvorení rastu, no momentálne sa sústreďujeme na nový trh, ktorým je teraz Česká Republika. Nedávno sme totiž otvorili našu prvú franšízu za hranicami Slovenska v Brne," uvádza podrobnosti Michaela Smrtičová. Práve mestá ako Bratislava a Brno majú silnú kúpnu silu, kde sa uživí niekoľko Kaliforňanov. „Vidíme veľký potenciál aj v mestách s počtom obyvateľov nad 30 tisíc, ako napríklad Trnava, Košice, Trenčín či Žilina. Pre potencionálneho franchisanta to je výhodná investícia, pretože dokáže rásť pomerne rýchlo - akonáhle je zabehnutá výrobná kuchyňa, požiadavky a náklady na nové prevádzky sú minimálne. V partneroch hľadáme tých správnych ľudí s vášňou pre životný štýl, ktorý Kaliforňan reprezentuje. Túžbu vybudovať niečo ikonické,“ dodáva Smrtičová.
Kaliforňan mimo Bratislavu / Potenciál rozvoja značky majú všetky mestá nad 30 000 obyvateľov. Priamu konkurenciu koncept personalisovane zostavených misiek nemá. Prečítaj články
Franšízové food trucky u nás a v Európe
/15.06.2025
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
„V tomto roku sa zameriame najmä na expanziu mimo Bratislavu. Chceme otvoriť štyri nové pobočky," hovorí Michaela Smrtičová z vedenia franšízovej siete Kaliforňan.
Obohatiť gastronomický trh plánuje svojou ponukou bowl koncept Kaliforňan, bistro, ktoré zmenilo pojem ‘slovenský fast-food‘. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie
Inteligentné vykurovanie ako podnikanie
/24.10.2025
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.